Kumpaa kannattaa harkita?Olis tarkotus vaihtaa Astra hiukan isompaan kun perheen lisäystä on tuloillaan. Yks -99 2.2 caravan oli jo tarjolla mut olis jääny hiukan liikaa välirahaa ettei ihan heti onnistunu.
Käytönnössä tulisi maantieajoa enemmän kuin kaupunkikruisinkia. Enemmän siis taloudellisuutta haussa, niin ja taitaa kuluttaa 98:a?
Kiitän ja kumarran
omega B 2.2 vs V6 Caravan
Kyllähän se 2,2 kone vähemmän bensaa syö, en kyllä tiedä paljonko vähemmän. Ihan se on itsestä ja tarpeista kiinni että piisaako 2,2 kone. Jos ei kovin usein tarvitse ajella täydellä kuormalla niin varmasti piisaa, jos taas lähes aina paljon tavaraa ja porukkaa kyydissä niin ehkäpä sillon isompi kone olisi parempi. Automaattivaihteiston kanssa kyllä ehdottomasti isompi kone...
Eli eiköhän se ole ihan oma päätös. Tuon V6 koneen huollot ovat tietysti myös kalliimpia, kuin myös vakuutukset. Bensaakin menee enemmän. Toisaalta kulkukin lienee huomattavasti vaivattomampaa...
Eli eiköhän se ole ihan oma päätös. Tuon V6 koneen huollot ovat tietysti myös kalliimpia, kuin myös vakuutukset. Bensaakin menee enemmän. Toisaalta kulkukin lienee huomattavasti vaivattomampaa...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
-
Omega2.6
- 'Kapitän'

- Viesti:
En tiedä 2.2 mitään ku en koskaan moisella ajanut, mulla farkku 2.6 kutonen manuaalilla vie semmoset 8.5-9.5 litraa sekalaisella ajolla, keskinopouden pyöriessä 40-50km/h paikkeilla. Kutosen saa toki viemään paljon enemmänkin ku polkee joka kiihdytyksen läsä pohjassa.Matka-ajossa aivan mahtava ajaa, ei tarvi pykältää ohituksissa ja pystyy ajamaan kaupungissa pientäkin nopeutta isolla vaihteella ilman rykimistä. Käy kokeileen molempia, mulla oli joku vuosi sitten 1.6 16v farkku astra ja vaihdoin sen farkku vectraan 2.5 v6:lla, ei vienyt yhtään enempää bensaa, mutta kyydit oli aivan toista luokkaa ja nyt alla farkku omega 2.6:lla, niin ja ajan ihan normi 95:lla
Kyydissä kulkis normisti 2 aikuista ja 1 juniori ja syksyllä uus vauva. Et kyl siinä tavaraa mukana kulkee "hieman".
Aika vähän on nyt tullu ajokokemuksia kärryistä. Koeajolla täytyy kyl mennä käymään kunhan töiltään kerkee
Onko noissa jotain erityistä huomioitavaa, vaihteistossa tms? Takavetoiset on kumminkin uutta mulle niin siksi kyselen tyhmiä
<font size=-1>[ This Message was edited by: marqus on 2005-02-26 13:09 ]</font>
Aika vähän on nyt tullu ajokokemuksia kärryistä. Koeajolla täytyy kyl mennä käymään kunhan töiltään kerkee
Onko noissa jotain erityistä huomioitavaa, vaihteistossa tms? Takavetoiset on kumminkin uutta mulle niin siksi kyselen tyhmiä
<font size=-1>[ This Message was edited by: marqus on 2005-02-26 13:09 ]</font>
Makuasioita; Edellinen Omegani oli 2.6:nen ja loisto ajettava. Vääntöä ennen kaikkea. Kulutus (manuaalivaihteisena) ei juuri heittänyt kaksilitraisesta.
Tuli ajettua 2.2:lla automaattifarkulla ja ei minun makuuni. Laiska ja kuluttaa melkein saman verran kuin 3 litrainen manuaalivaihteinen.
Ei siis ollut yllätys että tuli vaihdettua viimeviikolla 3 litraiseen 99 malliseen farkkuun.
Ja bensankulutushan on suhteellista, jos haluaa taloudellisempaa ajoa ei kannata ainakaan sortua omegassa automaattivaihteisiin. Itsellä kulutus ensimmäisellä tankillisella (suurin osa kaupunkiajoa) 11.1 ja tietty manuaalina.
Mutta vain minun mielipiteitäni...
Tuli ajettua 2.2:lla automaattifarkulla ja ei minun makuuni. Laiska ja kuluttaa melkein saman verran kuin 3 litrainen manuaalivaihteinen.
Ei siis ollut yllätys että tuli vaihdettua viimeviikolla 3 litraiseen 99 malliseen farkkuun.
Ja bensankulutushan on suhteellista, jos haluaa taloudellisempaa ajoa ei kannata ainakaan sortua omegassa automaattivaihteisiin. Itsellä kulutus ensimmäisellä tankillisella (suurin osa kaupunkiajoa) 11.1 ja tietty manuaalina.
Mutta vain minun mielipiteitäni...
Kiitos kokemuksista.
Täytyy lisätä koe-ajolistaan vielä tuo 3 litrainen versio.
Vielä kysyn et onko noissa jotain varmaa merkkiä siitä olis aikapommi tikittämässä??
Mites luottavaisin mielin voi suhtautua Saksan tuomisiin?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=223599
Tälläseen voi varmaan suhtautua aika varauksella, hiukan epäilyttää
Ei oo kiva jos tippuu romppeet kyydistä motarilla 120 kmh vauhdisa
Täytyy lisätä koe-ajolistaan vielä tuo 3 litrainen versio.
Vielä kysyn et onko noissa jotain varmaa merkkiä siitä olis aikapommi tikittämässä??
Mites luottavaisin mielin voi suhtautua Saksan tuomisiin?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=223599
Tälläseen voi varmaan suhtautua aika varauksella, hiukan epäilyttää
Ei oo kiva jos tippuu romppeet kyydistä motarilla 120 kmh vauhdisa
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Ton Asko Hahton myytävänä oleva omega herättää suuren kysymyksen kilometrien paikkaansa pitävyydestä... Ostaisiko joku saksalainen 3-litrasen omegan, pitääkseen sitä tallissa... alle 6000km vuodessa kuulostaa aika kummalliselta (ottaen huomioon saksan maksut isoissa koneissa ym.)...
Kun noita on tuolt käyny hakemassa, niin pääasiassa autoilla on ollu 97 malleissa 130-230tkm riippuen diesel/bensa versiosta.
Itse siis suuresti kyseenalaistaisin mittarilukeman (tosin saksa on iso maa ja kaikki on mahdollista, esim. 55tkm ajettu 300D mersu vm 86
-m-
Ps. itellä on myynnis vastaavanlainen 2.5 yli 6teur halvemmalla, tosin autolla on ajettu jo 182tkm
<font size=-1>[ This Message was edited by: marcopel on 2005-02-27 14:54 ]</font>
Kun noita on tuolt käyny hakemassa, niin pääasiassa autoilla on ollu 97 malleissa 130-230tkm riippuen diesel/bensa versiosta.
Itse siis suuresti kyseenalaistaisin mittarilukeman (tosin saksa on iso maa ja kaikki on mahdollista, esim. 55tkm ajettu 300D mersu vm 86
-m-
Ps. itellä on myynnis vastaavanlainen 2.5 yli 6teur halvemmalla, tosin autolla on ajettu jo 182tkm
<font size=-1>[ This Message was edited by: marcopel on 2005-02-27 14:54 ]</font>