Vectra A:n ajonesto

Keskustelua Opeleista
@veccus
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja @veccus »

Onkos kellään kokemuksia uuden avaimen ostosta ja ajonestosta? A Vectra tuli hankittua, eipä ollu kun yks avain mukana. Opelin liikkeeltä tilattiin uusi avain ja aika avaimen koodaukseen. Yrittivät koodata noin tunnin, ilman tulosta. Varattiin toinen aika ja sillä kertaa meni aikaa kolmisen tuntia, mutta eipä toimi avain vieläkään.
Sanoivat jo ensimmäisellä kerralla, että ei päästä tietokone sisään, niin ei voida koodata. Arvelivat että vika olisi jossain vastaanotto antennissa. Toisella kerralla olivat kokeilleet uutta antennia, mutta ei ollut auttanut. Tämän hetken arvio liikkeestä on, että ajoneston ohjausyksikkö on rikki.
Tietääkö kukaan mitä tuollainen ohjausyksikkö maksaa? Ja voiko vika olla jossain muualla? Muuten auto toimii normaalisti.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Toimiiko auto sillä ainoolla avaimella hyvin?
Nismo, millo lie taas ajos
@veccus
'Senator'
'Senator'

Toimii ihan hyvin. Mitä nyt joskus kostealla ilmalla vilkuttaa moottorin häiriövaloa startatessa. Liikkeellä sanoivat että viittaa siihen, että ajonestossa häikkää.
Kertaakaan ei ole jättänyt lähtemättä käyntiin. Eikö kellään ole ollut vastaavia oireita? Mitään vinkkejä?
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Epäilen että ajonestossa olisi häikkää, ennemmin siellä sirussa avaimen sisällä on jotain. Kokeile laittaa avain lukkoon eripäin ja dieselmaiset ´hehkutukset` ennen starttausta. Tuo saattaa hyvinkin vähentää sen konevalon vilkuttelua.
@veccus
'Senator'
'Senator'

Mutta miksi auto ei hyväksy uutta avainta?
Huollossa joku työnvastaanottoja sanoi vaan että uusi ajoneston ohjausyksikkö maksaa satoja euroja. Mutta tarkemmin ei suostunut hintaa sanomaan...
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Ei tästä varmaan apua ole mutta teetätin omaani uuden siru avaimen ihan normaalilla lukkosuutarilla, kesti 5 minuuttia ja maksoi 50 euroa. Kävin ensin opelilla mutta käskivät tuolle suutarille kun he joutuvat tilailemaan niitä avaimia ja siinä kuluu aikaa jonkin verran. Ja autona -95 A-Vectra.
@veccus
'Senator'
'Senator'

Mutta mulla on jo avain valmiina, liike tilasi. Eivät vaan saa toimimaan sitä. Ovet kyllä aukee kun siihen ei tarvita sirua, mutta käyntiin ei lähde.
Saishan tuo olla kaksi avainta. Murphyn laki iskee jos on vain yksi avain eli se varmasti häviää.
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Pyöriikö moottori uudella avaimella?
Jos pyörii niin vilkkuuko moottorin vikavalo samalla?
@veccus
'Senator'
'Senator'

On 2005-02-16 22:17, vectraTBO wrote:
Pyöriikö moottori uudella avaimella?
Jos pyörii niin vilkkuuko moottorin vikavalo samalla?
Kyllä pyörii ja vikavalo vilkkuu. Itseasiassa valo vilkkuu jo silloin, kun laittaa virrat päälle.
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Minulla meni '92 Calibran ajoneston kaukosäädin rikki huonossa paikassa (ulkomailla lentokentän parkkihallissa) ja uuden olisi saanut vain tilaamalla koko ajonestosysteemin uutena Saksasta. Hintaa olisi ollut 2500 Ruotsin kruunua + asennus 1600 kruunua. Korjasin juottamalla tuon rikki menneen kaukosäätimen ja yritin suojata sitä paremmin, se on kyllä karmean näköinen nyt... :smile: mutta auto kuitenkin käynnistyy. Jos ajonestossa on sellainen Boschin kaukosäädin jossa Opelin logot, niin kannattaa tosiaan varoa sitä lediä, sen murtuminen mykistää koko kaukosäätimen.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Luulen että Vsportilla on ns. siruavain niinku mullakin, eli ei kaukosäätöä.

Jos se kerran toimii vanhalla sirulla ja uudella ei niin sitten vika on vaan siinä avaimessa....

Yrittävät vaan pakkomyydä sulle uutta ajonesto laitetta :grin: .

Käy jossain lukkosuutarilla jolla on vehkeet siruavaimen tekoon ja teetät siellä uuden avaimen, mulle suutari sano että toiminta takuu -> eli jos ei saa toimimaan niin rahat takaisin...

Paljos muuten Opelilla pyysivät avaimesta?
@veccus
'Senator'
'Senator'

On 2005-02-17 16:39, vectraTBO wrote:

Jos se kerran toimii vanhalla sirulla ja uudella ei niin sitten vika on vaan siinä avaimessa....

Käy jossain lukkosuutarilla jolla on vehkeet siruavaimen tekoon ja teetät siellä uuden avaimen, mulle suutari sano että toiminta takuu -> eli jos ei saa toimimaan niin rahat takaisin...

Siruavain on.
Voikos nämä "lukkosuutarit" ohjelmoida sen avaimen? Kun siitä ohjelmoinnista se kiikastaa.
Hinta taisi pyöriä noin 40eur kieppeillä.
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

On 2005-02-17 22:37, VSport wrote:
On 2005-02-17 16:39, vectraTBO wrote:

Siruavain on.
Voikos nämä "lukkosuutarit" ohjelmoida sen avaimen? Kun siitä ohjelmoinnista se kiikastaa.
Hinta taisi pyöriä noin 40eur kieppeillä.
Juu eli mulla maksoi uusi avain + ohjelmointi 50e. Uusi avain tehtiin vanhan mallin mukaan ja ohjelmoitiin.

Kai ne pelkän ohjelmoinninkin tekee...
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Vähän ohi asiasta, mutta silti tarpeeksi lähelle....
Onko tuo ajonesto ollut lisävaruste aina vai vaan vm -95 asti jolloin se kai tuli pakolliseksi tai jotain???
Ihmettelin kun omassa 11/94 rekisteröidyssä ei tuota ollut...
Leon FR 20vt
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Mun käsittääkseni se tuli pakolliseksi 95 vuoden aikana. Toisissa merkeissä aiemmin ja toisissa myöhemmin.
Vastaa Viestiin