B-Vectran kaiuttimien vaihto.
- Juho Anttila
- 'Senator'

- Viesti:
Tässä suht yleinen ohje ovipahvin irroittamiseen, voi poiketa hieman uuden auton kanssa koska siellä on ehkä hieman enemmän tilpehööriä kuin 60-80lukulaisissa jotka on tutumpia:
1) (tämä on haastavin ensikertalaiselle) ikkunaveivin irroitus, siellä ohmi-merkin muotoinen sokka joka tarvii saada nypättyä ylös, onnistuu koukun kanssa tai rättiä pyörittelemällä siellä.
2) käsinojat luultavasti parilla ruuvilla kiinni, ota irti.
3) lukkonuppi irti, pyöritettävä tod. näk?
4) sitten oven alareunaa kiertää sellaiset klipsut jotka lähtee kyllä sellaisella rutaisulla tai venyttämisellä irti, niitä varmaan hajoaa operaatiossa mutta saa kai opel-liikkeistä uusia?
5) ovenkahvan kehys varmaan on reunoista pienillä klipsuilla kiinni, irrota se..
6) nostat pahvin pois, älä mieti ikkunatiivistettä yms vaan nostat ylöspäin vain, se on taitettuna sinne alle silleen ja nousee nätisti ylöspäin jos kaikki on irti...
ja jos teet ensi kertaa niin malttia hommiin. Kyllä ne on aika loogisia ja varsinkin sittenkun ne on saanut purettua toinen ovi menisi jo paljon helpommin
Ja kantaa en ota tohon kaiutinvaihtoihin, enpä ole vectraan koskaan moisia asentanut.
toivottavasti tästä jotain iloa oli
1) (tämä on haastavin ensikertalaiselle) ikkunaveivin irroitus, siellä ohmi-merkin muotoinen sokka joka tarvii saada nypättyä ylös, onnistuu koukun kanssa tai rättiä pyörittelemällä siellä.
2) käsinojat luultavasti parilla ruuvilla kiinni, ota irti.
3) lukkonuppi irti, pyöritettävä tod. näk?
4) sitten oven alareunaa kiertää sellaiset klipsut jotka lähtee kyllä sellaisella rutaisulla tai venyttämisellä irti, niitä varmaan hajoaa operaatiossa mutta saa kai opel-liikkeistä uusia?
5) ovenkahvan kehys varmaan on reunoista pienillä klipsuilla kiinni, irrota se..
6) nostat pahvin pois, älä mieti ikkunatiivistettä yms vaan nostat ylöspäin vain, se on taitettuna sinne alle silleen ja nousee nätisti ylöspäin jos kaikki on irti...
ja jos teet ensi kertaa niin malttia hommiin. Kyllä ne on aika loogisia ja varsinkin sittenkun ne on saanut purettua toinen ovi menisi jo paljon helpommin
Ja kantaa en ota tohon kaiutinvaihtoihin, enpä ole vectraan koskaan moisia asentanut.
toivottavasti tästä jotain iloa oli
Kyllä se onnistuu ilman pahvien irrotusta, itse vaihdoin 6.5" kajarit etuoviin launtaina.
Ota se muovi ritilä VAROVASTI irti, mulla se meni halki ku repäs vähä liiankin kovaa.(Mutta kaupassahan on uusia
)
Ovipahvin alareunassa on kolme ruuvia, ne vain irti.
Sitte saat sen pahvin taitettua niin että sä saat ne orkkis kajarit pois sieltä. (kolme ruuvia)
Lopuksi vain uusia kaiuttimia soveltamaan.
Joudut todennäköisesti käyttämään korokerenkaita uusien kaiuttimien kanssa, itse tein vanerista noin. 3.5cm korokkeet ja hyvin mahtui kaiutin.
Ota se muovi ritilä VAROVASTI irti, mulla se meni halki ku repäs vähä liiankin kovaa.(Mutta kaupassahan on uusia
Sitte saat sen pahvin taitettua niin että sä saat ne orkkis kajarit pois sieltä. (kolme ruuvia)
Joudut todennäköisesti käyttämään korokerenkaita uusien kaiuttimien kanssa, itse tein vanerista noin. 3.5cm korokkeet ja hyvin mahtui kaiutin.
Eli ymmärsinkö oikein...Ei tarvitse välttämättä ottaa irti koko oven pahvia???(edessä)On 2002-09-17 11:47, Obel wrote:
Kyllä se onnistuu ilman pahvien irrotusta, itse vaihdoin 6.5" kajarit etuoviin launtaina.
Ota se muovi ritilä VAROVASTI irti, mulla se meni halki ku repäs vähä liiankin kovaa.(Mutta kaupassahan on uusia)
Viime kesänä tuli irroteltua takaa noita sokkia ja menihän niissä aikaa 3 tuntia ja sama olisi taas etuovissa viikonloppuna edessä--Ei jotenkin kiinnosta
joo Opeli käyttää kajareissa "koroke" renkaita ts. orkkis kajarit on valettu valmiiksi oikeaan malliin, jolloin voit käyttää niitä sovitteina leikkaamalla kartio ripustuksestaan irti runko-osasta jolloin saat uudet sopimaan juuri oikeaan kulmaan oven ja ovipahvin väliin. voit toki myös ostaa meiltä Ela-radiosta uudet koroke/sovite renkaat