Hankin ylellisen auton

Keskustelua Opeleista
Anodi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Anodi »

Eli kaksi vanhaa kadettia sai jäädä ja tilalle tuli 150 000 ajettu 95 Astra 1.6 16v gls!! Kyllä elämä nyt hymyilee! Oon nyt ajanut 2000km ja öljyä ei ole kulunut yhtään. Jakopäänhihnan joutuu kyllä vaihdattamaan ja pari ruostekukkasta autosta löytyy, mutta eihän se uusi auto ole. Kuskin puoleisen penkinlämmittimen ledi ei pala mutta kyllä penkki ainakin tänä aamuna lämpesi, joten ei pylly paleltunut työmatkalla. Olisikohan tuo vika helposti korjattavissa (lähinnä voiko olla vain ledi palanut ja pääseekö siihen helposti käsiksi?). Onko kenelläkään jotain hauskoja kommentteja autosta tai jotain mitä kannattaisi huomioida, jotta saisin nauttia tämän saksalaisen insinööritaidon mestariteoksesta mahdollisimman piitkään...
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

No ihan ensimmäiseks...

Vie se autos rostesuojaukseen ja paikkaa KAIKKI kukkaset mitä siitä löytyy.
jos takalokasuojan kaarissa on nyt pieni kukkanen, niin ens kesänä ne on jo läpimädät!

Toiseksi...

Ne lämppärin kytkimet lähtee nostamalla irti.
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Ja niissä kytkimissä ei ole ledit vaan hehkupolttimot. Toisekseen ne ei ole vaihdettavissa (perinteisessä merkityksessä), vaan joutuu vaihtaan koko kytkimen (n. 17 €). Mutta jos tykkää näprätä ja kolvi pysyy kädessä, niin kyllä sinne saa tinattua uudet polttimot taikka vaihtoehtoisesti ledit vastuksineen.
BanaaniSorsa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja BanaaniSorsa »

On 2004-07-08 10:22, Anodi wrote:
Kyllä elämä nyt hymyilee!....jotta saisin nauttia tämän saksalaisen insinööritaidon mestariteoksesta mahdollisimman piitkään...
Enpäs muista että kukaan olisi ollut näin tyytyväinen Opeliinsa tai ainakaan ilmaissut sitä täällä. Hienoa!
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

Tuolta löytyy ohjeita lampun/ledin vaihtoon: http://www.blauertacho.de/doc/opel/scha ... ter-um.htm Se on ihan helppo homma jos kolvi pysyy tosiaan kädessä.
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

On 2004-07-08 11:32, ChiquitaCorsa wrote:
Kyllä elämä nyt hymyilee!....jotta saisin nauttia tämän saksalaisen insinööritaidon mestariteoksesta mahdollisimman piitkään...
Enpäs muista että kukaan olisi ollut näin tyytyväinen Opeliinsa tai ainakaan ilmaissut sitä täällä. Hienoa!
Sällihän on ajanut vasta 2000Km sillä. :lol:

Ei vaiskaan, hyvä peli se astra on...
Anodi
'Diplomat'
'Diplomat'

No ei sitä jaksa kauniina kesäpäivänä tyhjästä valittaa. Ja luultavasti tuo lampun/ledin vaihtokin onnistuu helposti, kolvi näet pysyy kädessä.

Ruostekohdat ovat pieniä mutta aattelin laittaa ne kuntoon ammattimiehellä, paljonkohan tollanen takalokarin (luonnollisesti vasenpuoli) laittaminen pohjatöineen kustantaa? Ei näet ole kokemusta maksullisista palveluista, kun tuli rempattua 5 vuotta kadetteja itse.

Ja vaikka oonkin ajanut vain 2000 km niin auto on positiivinen yllätys verrattuna esim samanhintaisiin corolloihin, joista on kokemusta. Puhumettakaan ranskalaisita, joita ei nyt autoiksi voikaan kutsua.
PS: topicin otsikossa oli ripaus itseironiaa.
nk
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja nk »

On 2004-07-08 13:46, Anodi wrote:
Ruostekohdat ovat pieniä mutta aattelin laittaa ne kuntoon ammattimiehellä, paljonkohan tollanen takalokarin (luonnollisesti vasenpuoli) laittaminen pohjatöineen kustantaa? Ei näet ole kokemusta maksullisista palveluista, kun tuli rempattua 5 vuotta kadetteja itse.
Korkeintaan pari sataa erkkiä..tosin en nyt sit tiedä miten isosti se on mätä. Voit selvitä alle sadallakin. Ja riippuu tietysti pajasta.
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Minä kerran aiemmin (joskus menneenä talvena) ilmaisin tyytyväisyyteni, mutta taisi mennä sulta ohi :smile: Edelleen olen sitä mieltä, että Astrasta en luovu ikinä. Kakkosautoksi tietenkin vois ostaa jonku Turbo-Porschen, mutta loppujen lopuksi taidan ajella hautaan asti Astralla :wink:
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
opel76
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja opel76 »

On 2004-07-08 13:46, Anodi wrote:
Itse vaihdatin Kadettiin, niin molemmat puolet tarvike palalla vaihdettuna ja maalattuna oli 300 euroa. Itse ostin palat eli +40 euro siihen.
-Tommi-
RamiGsi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja RamiGsi »

Topicin aloittajan täytyy olla trolli :smile:
Anodi
'Diplomat'
'Diplomat'

"Topicin aloittajan täytyy olla trolli"

Höpölöpö, itse olet:)
Sitäpaitsi nk:kin puolusti jo astraansa, kaikki varmaan tietää ettei niillä ole kovin hyvä maine, joten on paikallaan jos niitä välistä vähän kehutaankin.
ps. Kiitos kaikille hintatiedoista ja vastauksista.
astramaani
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja astramaani »

on tääl opelia kehuttu mut eipä taida kannattaa..kaik on heti vastaan jollain taval..et en suosittele kehumaan omaa opelia,,,enkä ole ainut joka on tämän todennut..mut autostasi,onhan se nyt eri auto ku kadett..
nk
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja nk »

On 2004-07-08 18:09, Anodi wrote:

Sitäpaitsi nk:kin puolusti jo astraansa, kaikki varmaan tietää ettei niillä ole kovin hyvä maine, joten on paikallaan jos niitä välistä vähän kehutaankin.
Niin siis mitä ihmeen mun astraa? Kadeemilla mä ajan. Suht lähellä kuitenkin :wink:
Anodi
'Diplomat'
'Diplomat'

[/quote]
Niin siis mitä ihmeen mun astraa? Kadeemilla mä ajan. Suht lähellä kuitenkin :wink:
[/quote]

Juu sori, Se olikin toi Wesku joka kehui Astraa. Ite ajoin Raketeilla 5 vuotta ja kertaakaan en jääny tien päälle tällä viimeisellä (1.3s 1988) 50 000 vajaassa 2 vuodessa. Mitään isompaa laittamista ei tullu. Muistini mukaan korjasin kahdesta kadetista: 1 vetonivel, 1 raidetangonpää, 2 jakopäänhihna + vesipumppu, pari laturinhihnaa, 1 syylari, 1 laturin jännitteensäädin + hiilet, muutama jarruremontti. Yhden kerran joutu pohjaa hitsaamaan ja helvetisti ruostekohtia paikkaamaan LOL! Eli eipä tullu kalliiksi nuo Raketeilla ajetut kilometrit. (pääomakuluja ei ollut LOL).

Mutta suosittelen kyllä Rakettia vaikka ekax autoksi tai miksei vaikka viimeiseksikin mutta pitkiä matkoja ajaessa tällainen uudempi auto on kyllä huomattavasti miellyttävämpi.
Vastaa Viestiin