Helmi Vectra
Kävin kiertelemässä autoliikkeitä ja Toyota-liikkeessä osu silmiin B-mallin Vectran uudenkiiltävä maalipinta ja täysin ruosteettomat takakaaret ja helmat(!) =). Auto oli 2.0 CDX, vm. -95, metallinhohto vihreä, ajettu 122 tkm. Pyyntihinta 11500! En ole ostamassa autoa, mutta pakko kysyä, että paljon teidän mielestä kyseisen auton todellinen arvo on?
Kyllä ensimmäiset B-mallin Vectrat tulivat jo loppuvuodesta 1995, tosin vuosimalli näissä on 1996, valmistus alkoi kuitenkin jo kesällä 1995. Mallivuosi usein vaihtuu kesälomatauon jälkeen (Saksassa elokuu, jolloin tehtaat ovat kiinni).On 2004-06-29 14:59, SorZa wrote:
Ja taidat tarkottaa A-mallin vectraa?
B-mallin valmistus alkoi vasta vuonna -96 ja ja sitä sai cd varustelulla eikä cdx.
Korjatkaa jos olen väärässä.
A-Vectraksi hinta on kyllä sangen korkea... kun tekniikkakaan ei CDX:ssä ole kuin joko 115 hv 8V C20NE tai 136 hv 16v C20XEV ecotec.
1995 A2-Vectran 2-litraiset mallivaihtoehdothan olivat GL, CDX ja Sport/Sportive, noista suurin osa GL:iä ja CDX:iä, Sport/Sportive on sangen harvinainen versio verrattuna noihin kahteen muuhun (Sport oli kallein 2-litrainen malli). GL oli siis perusmalli ja CDX oli "luksusmalli". Tuota CDX:ää myytiin kuitenkin aika hyvin, niihin kun oli tuupattu paljon sellaisia varusteita joita oli jäänyt tehtaan "nurkkiin" ja jotka piti hukata autoihin ennen mallin valmistuksen lopettamista ja niillä varusteilla myös yritettiin boostata vanhan A-korimallin myyntiä kun uusi B oli jo tulossa pian. Tosin tämän päivän varusteluihin verrattuna se CDX:kään ei niin kauhean kummoinen ollut. Itse en kyllä A-Vectrasta noin paljoa maksaisi ellei kyseessä ole Turbo 4x4 (jonka arvo onkin jo enemmän).
1995 A2-Vectran 2-litraiset mallivaihtoehdothan olivat GL, CDX ja Sport/Sportive, noista suurin osa GL:iä ja CDX:iä, Sport/Sportive on sangen harvinainen versio verrattuna noihin kahteen muuhun (Sport oli kallein 2-litrainen malli). GL oli siis perusmalli ja CDX oli "luksusmalli". Tuota CDX:ää myytiin kuitenkin aika hyvin, niihin kun oli tuupattu paljon sellaisia varusteita joita oli jäänyt tehtaan "nurkkiin" ja jotka piti hukata autoihin ennen mallin valmistuksen lopettamista ja niillä varusteilla myös yritettiin boostata vanhan A-korimallin myyntiä kun uusi B oli jo tulossa pian. Tosin tämän päivän varusteluihin verrattuna se CDX:kään ei niin kauhean kummoinen ollut. Itse en kyllä A-Vectrasta noin paljoa maksaisi ellei kyseessä ole Turbo 4x4 (jonka arvo onkin jo enemmän).
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Niin puhutaan, ja ei tää kakslitranen mun miälestä niin pikkukone ole...On 2004-06-29 16:28, bartcev wrote:
Ihan hillitön hinta!! Tolla hinnallahan saa jo hyvinkin -99 mallia pikkukoneella yksityiseltä, ja puhutaan ihan eri autosta.
Tollasen hinta pyöris mielestäni jossain 6 kieppeillä.
Oiotaan nyt kaikki epäkohdat sen perusteella että mulla oli aikasemmin Vectra B 2.0i-16v CDX '96, käyttöönotto syksyllä 1995 ja ilmastointi oli manuaalinen. Takalasit sähköllä, oli vakionopeussäädin ja ajotietokone. Alut oli 15-tuumaiset kun myöhemmissä oli 16" sekä automaattinen ilmastointi. Myös A-mallisista CDX:istä ('94 ja '95) on kokemusta eivätkä ne ruostuneet alkuunkaan samalla tavalla kuin esimerkiksi vuoden 1990 GT-Vectra mikä mulla myöskin on ollut joskus.
Ei huolta 215-leveä puree tiehen ja sporttialusta hoitaa loput!On 2004-06-29 20:13, veksu wrote:
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
MV6
Osta multa -93 Vectra GT 16V ennemminOn 2004-06-29 20:13, veksu wrote:
hmm...
joo ei oo tullu ite vielä käytyä kattoon mut kun migu sanoo että oli ruosteeton ni tuntus senkin jo tietävän mikä on ruoste...
mut pitääpä käydä joku päivä katton ku pyörii kemissä ja jos testaamassa kävis...
Ei ole ruostetta tässäkään ja hintakin vähän halvempi kun tossa.