madallusjouset b-vectra

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
tuomkiti81
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

millaisia madalluksia teillä on b-vectroissa(siis pelkät jouset vaan vaihdettu)kuinka toimii?pitikö vaihtaa jotain muutaki ku vaan jouset?itse oon funtsinu et pitäiskö semmoset -40mm madaltavat jouset hommata..renkaat on 225/45 17 ja takaa on kyllä jo aika matala mut edestä vähä liian korkee..en tiedä sit kuinka käy jos tosta vielä laskee 40mm
leevi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja leevi »

Mulla on 40mm madaltava intrax:in jouset ja varmaan vakioiskarit... Nyt kyl pitäis noi iskarit päivittää....
tuomkiti81
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

eikö oo hyvä ajaa?mun autolla on ajettu 170tkm ja on kans vakio iskarit...en sitte tiedä onko ne joo liian "väsyneet" uusien jousien kans..
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

On 2004-06-22 21:45, tuomkiti81 wrote:
eikö oo hyvä ajaa?mun autolla on ajettu 170tkm ja on kans vakio iskarit...en sitte tiedä onko ne joo liian "väsyneet" uusien jousien kans..
yleisesti ottaen vakio iskari ei toimi edes madallus jousten kanssa ja varsinkaan noin paljon ajettu ei varmana toimi enää madallujousen kanssa. (uudet vakio iskarit "toimii" joissakin määrin)
leevi
'Senator'
'Senator'

mulla ajettu 166 tkm... omasta mielestä pikkasen liikaa pomputtaa ja seilaa, et sen suhteen en o tyytyväinen... Meinasin kokeilla noita FK:n hig sport:ja. Mietin vaan et onko noi intraxitkaan täysin järissään, ku neljä alimmaista kierrettä on kiinni toisissaan... luulis senki kyl vaikutavan menoon jollain tapaa? liekkö kenellä parempaa tietoa asiasta?
Tuoppeli
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Tuoppeli »

Mulla on harkinnassa samanlainen madallusoperaatio. Autoni on Vectra 2.5 V6 CD vm.-00. Mittarissa on 53 tkm.

Kertokaapa, mitenkä tuo 40 mm:n madallus toimisi vakioiskareilla kyseisessä kokoonpanossa? Mitä merkkejä suosittelisitte?
Katomi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Katomi »

Mulla oli puolisenvuotta vakio iskarit ja weitechin madallusjouset. Alko oleen iskarit ihan finiitto. Sitten tilasin KW:n koko alustasarjan ja muuttu ajo-ominaisuudet huomattavasti!
Astra K ST Innovation CNG (12/2018->)
Corsa E 1,0T Innovation OPC-line-17(11/2016->)
Vectra B ST 2,0-98(01/2002->)
Ex Insignia ST Sport 2,0CDTI 4x4 OPC-line-11(12/2011-08/2018)
Ex Corsa B 1,4-98(2016)
Ex Vectra C ST 1,9CDTI-05(05/2008-08/2012)
Tenox
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Mulla on nuo säädettävät FK Highsportit, edellinen omistaja laittanut. Itse olen autolla ajellut noin 200km nyt ja pidän alustasta. Tosin etupää pitää paikallaan käännellessä melkoista meteliä (sproing, dong, klonk!), mutta ei tunnu ajoon vaikuttavan.

Madallushan noissa vissiin on 40-80mm. Takana säätö on maksimissa (alhaalla) ja edessä hiukan puolenvälin alapuolella. Auto on aika tasaisesti matala niin. Maavaraa jäänee noin 9cm.

Muutoskatsastuksessa katsastusmies vain totesi, että hyvännäköinen sarja. Ajossa erittäin jämäkkä ja johdonmukainen, eikä yllätyksekseni ole 40-sarjan kumeillakaan mikään älyttömän pintakova tai epämukava. Minä pidän.
Ascona A, Kadett B, Vectra B, Omega B, ja nyt Insignia B
Finl
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Finl »

kw säädettävä (1 variaatin) mul, aikas matalalla mennään ja meno on jäykkää ja hyvää - tykkään :smile:
Kuva
Vectra on p0p
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

On 2004-07-05 23:44, Tenox wrote:
Tosin etupää pitää paikallaan käännellessä melkoista meteliä (sproing, dong, klonk!), mutta ei tunnu ajoon vaikuttavan.
Joustintuen yläpäänlaakeri mennyt, kannattaa vaihtaa kuitenkin ajoissa (saattaa jossain vaiheessa hajota totaalisesti ja ainakin ohjaustehostin huutaa turhaan sen jälkeen)
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
leevi
'Senator'
'Senator'

Onko muuten kellään muulla intrax:in jousia alla?? Omia vaan katellu ni miettiny et kuuluuko niiden olla noin kasassa alhaalta vai olisko jotain vikaa... Nimittäin 4 kierrosta on aivan kiinni toisissaan??
Tenox
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Tenox »

On 2004-07-06 07:33, Miro.Simounen wrote:
Joustintuen yläpäänlaakeri mennyt, kannattaa vaihtaa kuitenkin ajoissa (saattaa jossain vaiheessa hajota totaalisesti ja ainakin ohjaustehostin huutaa turhaan sen jälkeen)
Ääni tulee kyllä mielestäni jousista ja molemmin puolin, täytynee silti tarkistaa tuokin. Mitenkäs sen helpoiten voi varmistaa?

Meinaan, kun samanlaista ääntä piti edellinen auto (200SX), kun siinä oli madallusjousi väärinpäin ja pääsi liikkumaan.

Vaihdoin muuten kyseiseen autoon tuollaisen iskarin yläpäänlaakerisetin, maksoi Nissanilla 90e (kpl), eikä saanut tarvikkeena.

Mitähän B-Vectraan maksaa moiset osat? Tuo tosin ei taida olla sama osa mitä tässä tarkoitetaan?

Mikä ja missä tuo joustintuen yläpäänlaakeri on?

<font size=-1>[ This Message was edited by: Tenox on 2004-07-07 00:39 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: Tenox on 2004-07-07 00:42 ]</font>
Vastaa Viestiin