astra f gsi alusta

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Intro
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Intro »

Saako näitä GSI F Astran alustoja enää mistään? ja kuinka paljon niistä joutuu pulittaa?

Hakusessa olis saada pikkasen tota orginaalia jämäkämpi alusta ja eikös tämä GSI:n alusta ole jotain 20mm matalampi orginaaliin verrattuna?

Kiitoksia!
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Eiköhän noita saa Opelilta varaosina, mutta eiköhän saman asian aja joku -30mm alustasarja? Saattaa olla halvempi ja jopa laadukkaampi.
Onko muuten teillä kokemuksia näistä "lievemmistä" alustasarjoista? Itselläni taitaa olla geiserissä kiinni joku -60/40mm sarja ja on turhan tiukka omaan makuuni. Radalla ja tasasella maukas ajettava, mutta käyttöautossa alkaa olemaan jo rasittavuuden rajoilla.
Tuli muuten mieleen tuosta GSi:n alustasarjasta, että TM:ssä aikanaan moitittiin GSi Astraa turhankin jäykästä alustasta... Nykymittapuulla se on varmaankin mukavuuspainotteinen ja löysä :grin:
Mahtaisikohan joku tarvita moista sarjaa? Saattaisi irrota edukkaasti kesän mittaan tai viimeistään syksyllä :smile:
Joku Konin -30mm tai vastaava LAADUKAS kiinnostaa. Iskareissa pitäisi olla säädöt jne.
Tais mennä vähän ohi aiheen... Mutta tulipa mieleen.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Ahnuld on 2004-06-18 17:30 ]</font>
Kuke
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kuke »

Itsellä on n. 2 kk ollu autos g max merkkinen alustasarja joka on tarkoitettu gsi astraaliin mut nykyinen osoite on 1.8 sportti astraali ja 30 mm tiputusta luvattiin oon ollut aikas tyytyväinen vaikka halpasarjahan tuo on. No makuja on monia sano kissa ku p......ä nuoli :grin:
@stra Gsi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja @stra Gsi »

mulla on eibachin jouset -30mm ja koni sportit pikasäädöllä, on se aika jäykkä ajella 205/40-17" rengastuksella,
Intro
'Kapitän'
'Kapitän'

Mä oon tässä kans katellu vähä noita -30mm sarjoi, mut ku ei vaan osaa yhtää sanoo, et tiputtaako se sit "liikaa" tota autoa ja siks oon kelaillu myös tota -20mm sarjaa (vaikka ei noissa varmaa kovin paljoo eroo nyt ole, mutta...) Kumeiksi oon aatellu 205/55/15.

Ei kuitenkaa haluis tosta mitää kaameeta kivirekeä vaan sellasen jämäkämmän, ettei antais kurveissa niin paljon periks. Ja tietty pieni madallus täytyy olla, muttei mitään levotonta. :razz:
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Riippuu tietenkin jousien merkistä ja iskareista, mutta mulla ei ainakaan ole mikään kivireki 35mm madalluksellakaan. Voi vielä ajella vaikka sorateitä. Ei kuitenkaan kovin kuoppaisia enää pelkästään huvikseen 50 profiilisilla kesärenkailla.

Edit: en suosittele renkaiksi yli 195 leveitä. Nekin vetelee jo jonkinverran urissa :roll:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Wesku79 on 2004-06-19 23:15 ]</font>
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Mikä mahtaa olla sopiva jousivalmistaja? Sopivan "pintapehmeä", mutta kuitenkin jämäkkä... Eli toisinsanoen voimakkaasti progressiivinen jousi. Kuorman pitäisi kantaa kunnolla jne. Konin Sportit säädöillä ovat varmaan hyvät iskarit... Entä saman valmistajan jouset?
Perhana kun on ikävää tämä alustasarjojen hankkiminen (jos nyt tulee vaihdettua), kun täytyy melkein sokkona valita setti. Ei niitä enää poiskaan tule alta otettua jos jonkun ostaa. Pitäisi olla hyvä kerralla!
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Kuke
'Diplomat'
'Diplomat'

No mulla tuo 30mm tiputti ainakin sopivasti mut perä jäi edelleen ylemmäksi ku etupää mielestäni näyttää hölmöltä mut kai se on kohtalooni tyytyminen..
@stra Gsi
'Admiral'
'Admiral'

Eibachia ne mulle ainaki kauppas progressiivisena, eli ei olisi niin pintakova, mutta mene ja tiedä, ja kyllä tota alustaa saa pehmennettyä aika paljon ku ruuwaa koneja. Jäi mullakin hieman perä etupäähän nähden ylös, mut nakkasin takaa jousen kumialustat pois niin putos sopivasti :smile:
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Pankaas mitaten jos kerkiätte etäisyyden pyörän navasta lokasuojan kaareen.
Saa vähän osviittaa millainen tuo oma alusta on ja miltä tuo näyttäisi -30mm sarjalla.
Nyt on kyllä aika matala... Pohjapanssarin kanssa olisi varmaan aika turha mennä katsastamaan...
Intro
'Kapitän'
'Kapitän'

Niin on se ongelmallista tää alustan hankkiminen, ku ei haluis maksaa kovin paljoo, eikä haluis mitää älyttömän surkeeta ja viel ku ei olis kovin pintakovakaan ni olis hienoa, mut kaikki ei mahdu samaan lauseeseen aina.. :roll:

Pitää vielä tutkiskella noita kaikenlaisia alustoja. Kokeneemmatki vois laittaa jotain omia ehdotuksia alustoista, mutta toivoisin ettei kauheesti päälle 500e mentäis. Suhteilla sais lesjöforsin alustan halvemmalla, niin siksi olin sitä katellu, onko kenelläkään kokemuksia ko. alustasta??
reiskaar
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja reiskaar »

eikös kerhon yhteistyökumppanin kaupasta saa noita kw:n satseja sopivasti. Näyttäis olevan oikein rosteria ja rahapussin paksuudesta riippuen säätövarojakin.
Kuke
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2004-06-20 18:59, Ahnuld wrote:
Saa vähän osviittaa millainen tuo oma alusta on ja miltä tuo näyttäisi -30mm sarjalla.
Nyt on kyllä aika matala... Pohjapanssarin kanssa olisi varmaan aika turha mennä katsastamaan...
Mul on Akselista lokasuojan reunaan edes 34 ja takana 31 muistaakseni.
Kuke
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2004-06-21 15:35, Kuke wrote:
On 2004-06-20 18:59, Ahnuld wrote:
Mul on Akselista lokasuojan reunaan edes 34 ja takana 31 muistaakseni.
Perskeles maanantai päivät ei oo hyväx eli siis toisinpäin:)
@stra Gsi
'Admiral'
'Admiral'

Keskeltä akselia edessä 30,5cm ja takana 28 :smile: "jos metsään haluat mennä nyt niin takuulla yllätyt :lol: "
Vastaa Viestiin