Kannattaisko ostaa F-Astra?
Olen katellut tollasia F-Astroja, vm. n. 94-95. Onko noi jo ihan mätiä? Vai pärjäiskö vähän vajaa 200tkm ajetulla vielä 100tkm? Satunnaisesti pitää vetää semmosta 600kg kokonaispainon peräkärryä useemman sadan kilometrin matkaa. Riittäiskö 1.8 kone tuohon? Kun kärryä tarvitaan aika harvoin, ja muuten olis tarkoitus etsiä mahdollisimman taloudellinen auto. Millaisia nuo 1.8 koneet ovat olleet? Jotain tyyppivikoja? Öljynkulutus? Bensankulutus?
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Jos astran ostat, vie se ensimmäisenä ruostesuojaukseen. Tai osta sellanen, joka on jo suojattu.On 2004-06-17 09:48, Rwdriver wrote:
Olen katellut tollasia F-Astroja, vm. n. 94-95. Onko noi jo ihan mätiä? Vai pärjäiskö vähän vajaa 200tkm ajetulla vielä 100tkm? Satunnaisesti pitää vetää semmosta 600kg kokonaispainon peräkärryä useemman sadan kilometrin matkaa. Riittäiskö 1.8 kone tuohon? Kun kärryä tarvitaan aika harvoin, ja muuten olis tarkoitus etsiä mahdollisimman taloudellinen auto. Millaisia nuo 1.8 koneet ovat olleet? Jotain tyyppivikoja? Öljynkulutus? Bensankulutus?
Itelläni on 2.0i 8v ja tulee painavatkin kärryt nätisti perässä. Noi 1.8 koneet ei jaksa vääntää pienillä kierroksilla.
Aika luotettavia vehkeitä taitaa olla kummatkin mootorit, kun huollot tehdään ajallaan ja kuluvia osia vaihdetaan.
Bensaa on kulunut kummallakin moottorilla matka-ajossa 7l/100Km. Öljyä eivät liikoja syö.
<font size=-1>[ This Message was edited by: lurttinen on 2004-06-17 11:16 ]</font>
Etsippäs semmoinen 1.6/8v nelipisteruutalla
oleva kärry,oliskohan tyypiltään 1.6 Si
tai sitten tuo 2.0/8v,molemmat koneet ovat
toimintavarmoja ja yksinkertaisia huoltaa
ja korjata,,tuon ikäiset Astrat saattavat
olla hyvinkin mätiä,mutta hyvin hoidettuina,
ruostesuojattuina ei 200tkm ole em koneille
matka eikä mikään.
Jep jep.
tai sitten tuo 2.0/8v,molemmat koneet ovat
toimintavarmoja ja yksinkertaisia huoltaa
ja korjata,,tuon ikäiset Astrat saattavat
olla hyvinkin mätiä,mutta hyvin hoidettuina,
ruostesuojattuina ei 200tkm ole em koneille
matka eikä mikään.
Jep jep.
Joo alunperin mietin tuota 1.6 8v koneista, kun tuntuvat olevan edullisia ja kokemusten mukaan ( -98 G-Astra 1.6 8v kylläkin se pienempitehoinen ) menee todella pienellä bensalla. Mutta riittäisikö tuossa 100hv-versiossa puhti kärryn vetämiseen? Vai käryääkö vain kytkin? 2.0 8v olisi tuohon tarkoitukseen kyllä varmasti paras vaihtoehto, mutta kun niitä ei ole kai kun vuoteen 93 asti astrassa? Voisko tuollaisen 93:sen löytää kohtuukuntoisena ilman että koko pohjaa ja helmoja ja loksuja tarttee vaihtaa? Pientä fiksausta vois tehdäkin, mutta jos alkaa näyttää toivottomalta, niin ei kiinnosta. Minkälaisia kulutuksia teillä on ollut noissa 100hv 1.6:sissa tai 2.0 8v:ssä?On 2004-06-17 15:48, ekomies wrote:
Etsippäs semmoinen 1.6/8v nelipisteruutalla
tai sitten tuo 2.0/8v...
no mikä jottei, kaipa tuo kärrinkin kiskoo. Kerran olin liikenteessä 4 tonnisella eli pikkufordilla ja loppu perhana mökkiöljy kesken. Tuli ilmauskeikka eli löpön haku kesken reissun ei auttana ilman työkaluja. No ei muuta kuin 1.3 golffin persiiseen vaijeri ja voorttia kotia kiskomaan. Hyvin meni pari kilsaa eli ihan kotinurkalla mutta sitten tuli varjoinen ylämäki. Perhana, kevään viimeisiä jäitä siinä ja sitten siihen jäätiin. Työnsin foordin jonkun pihaan ja läksin hakemaan tuttua traktorilla vähän kauempaa. Ja tämä tarina on tosi.
Ei liity mitenkään astraan mutta kyllä sekin yhdet rattaat kiskoo.
Ei liity mitenkään astraan mutta kyllä sekin yhdet rattaat kiskoo.
Osta multa
Hyvä autohan tuo on ja kuten olen jo todennut,1.8/16v koneella pirteämmän tuntuinen kuin 125hv G-astra.Ainut vika on tuo tyhjäkäyntimoottorin tukkeutuminen silloin tällöin. Siitäkin selviää puhdistuksella. Myytyä tuota ei sitten millään saa kuten olen huomannut
Hinta/laatu-suhde erinomainen.
-----Zeni-----
"Aluminum, tastes like fear
Adrenaline, it pulls us near"
"Aluminum, tastes like fear
Adrenaline, it pulls us near"
-
Astra G-98
- 'Senator'

Mä oon aina luullut et sul on G-astra vai onko sulla molemmat G ja F?On 2004-06-17 22:36, Zeni wrote:
Osta multaHyvä autohan tuo on ja kuten olen jo todennut,1.8/16v koneella pirteämmän tuntuinen kuin 125hv G-astra.Ainut vika on tuo tyhjäkäyntimoottorin tukkeutuminen silloin tällöin. Siitäkin selviää puhdistuksella. Myytyä tuota ei sitten millään saa kuten olen huomannut
Hinta/laatu-suhde erinomainen.
terve, olen uus täällä kuten postimäärästä saattaa näkyä
.
Itelläni Opel Astra F -97 Merit (tosin uutena ostettu 98 tammikuussa) , 1.6 8v, 75 Hevosvoimaa, tosin siinä on luultavasti enemmän koska saksalaiset vähättelevät ku eivät halua veroa
, hyvin on toiminu, ei ruostetta ku on tehty kaikki ajallaan, 130 000 ajettu 15 000 km huoltoväli, kuluttaa semmosen 5.5-6.5 litraa satasella. Virheetön kunto, todella tyytyväinen.
Itelläni Opel Astra F -97 Merit (tosin uutena ostettu 98 tammikuussa) , 1.6 8v, 75 Hevosvoimaa, tosin siinä on luultavasti enemmän koska saksalaiset vähättelevät ku eivät halua veroa
Astra F simply the best Frisches denken für bessere Autos.
Opel Astra F "OPC" http://img826.imageshack.us/i/picture041.jpg/
Opel Calibra C20XE http://img138.imageshack.us/i/calibra082.jpg/
Opel Astra J 1.6 Turbo
Opel Astra F "OPC" http://img826.imageshack.us/i/picture041.jpg/
Opel Calibra C20XE http://img138.imageshack.us/i/calibra082.jpg/
Opel Astra J 1.6 Turbo
Tommosia kulutuksia saatiin kanssa tosta G-Astrastakin kun lapissa käytiin talvella. Olis kyllä houkuttelevan pieni. Ja voimaa siinäkin riittäisi normaalikäyttöön, mutta kuinkas jos olis tuo kärry perässä? Epäilen... Mikäs ruisku tuossa sinulla on? Ei kiinnostais mikään ykspisteruisku kuitenkaan. Tuossa G-Astrassa on ainakin 4-pisteruisku. Mutta ainakin noissa vanhemmissa pienempitehoisissa 8v-koneissa taitaa olla se 1-pisteruisku?On 2004-06-18 20:54, astraboi wrote:
terve, olen uus täällä kuten postimäärästä saattaa näkyä.
Itelläni Opel Astra F -97 Merit (tosin uutena ostettu 98 tammikuussa) , 1.6 8v, 75 Hevosvoimaa, tosin siinä on luultavasti enemmän koska saksalaiset vähättelevät ku eivät halua veroa, hyvin on toiminu, ei ruostetta ku on tehty kaikki ajallaan, 130 000 ajettu 15 000 km huoltoväli, kuluttaa semmosen 5.5-6.5 litraa satasella. Virheetön kunto, todella tyytyväinen.
Itselläni vuosimallin 96 sportti astra 1.8 koneella auto on täysin ruosteeton ja tekniikkansa puolesta moitteeton. Itse hieman epäröin ostaa kysestä autoa luettuani jostakin kauhujuttuja kyseisestä motorista mutta itsellä ei ollenkaan ongelmia.ainoana on et moottorin kannakekorva ei tunnu kestävän liikaa voimaa ehkä:D Kohtuu pienikulutuksinen auto ja pirteä kuten zeni tuolla jo totesi. Nyt mittarissa 220000 km ja itse ajettu noin puolet tuosta ja murheita vailla kunhan muistaa huoltaa säännöllisesti. Ja kyseinen auto on myytävänä palstalla hieman tunattu versio jos kiinnosta...
Ja jotta todellisuus ei unohtuisi: edellisessä omegassa 2.0 8v kone C20NE 419tkm ajettuna, toimii täysin, ei vie öljyä juurikaan ja taatusti ollut raskaassa käytössä (omega puntarilla 1500kg). Matkassa kulutus heittämällä alle 7:n litran jopa omegan korissa. Eti ilman mitään kysymistä tuolla koneella oleva, jos todella aiot vetää jotain vähänkin raskaampaa. Kone on "tasainen puurtaja".