Astra vai Vectra?
Kaikista varoituksista huolimatta olen hankkimassa itselleni Opelia. Vaihtoehtona G-mallin Astra vm. 1998-2000 tai B-mallin Vectra vm. 1998-1999.
Tilojen puolesta kävisi kumpi tahansa.
Astra on mallina uudempi, kori täyssinkitty (ei siis pitäisi olla herkkä ruostumaan) ja käsitykseni mukaan laatu kohtuullisen hyvä (ensimmäisissä G-Astroissa ilmeisesti jotain lastentauteja?)
Vectra puolestaan on hiukan isompi (ainakin takapenkin osalta) ja mukavuus vähän parempi. Mutta mites Vectran laatu? Ainakin ensimmäisten vuosien (96-97) malleissa tuntuu olevan kaikenlaista vaivaa, ovat mm. suht herkkiä ruostumaan.
Onko Vectran laatu / tekniikka parantunut 98 tai 99 malleissa vai onko tehty vain kosmeettisia uudistuksia?
Kummastakin mallista löytyy 1.6 16v EcoTech moottori. Luin Tekniikan Maailmasta Astran kestotestin vuodelta -99. Testin loppuraportissa mitattiin männän ja sylinterin välys ja todettiin sen olevan reilusta yli sallitun toleranssin (n. 3 kertaa)!!
Onko moottoreihin tullut liian pienet männät? Ja onko tällä vaikutusta moottorin kestoon tai ominaisuuksiin käytettynä, esim. 200 tkm ajettuna? Onko maahantuoja ottanut asiaan muuta kantaa, kuin luvannut moottoreiden kestävän aikakin 100 tkm?
Tällä palstalla pitäisi olla kokemusta ja asiantuntemusta, eli olisin kiitollinen kommenteista, tiedoista ja kokemuksista.
Eli Astra vai Vectra vai ei kumpaakaan...
Tilojen puolesta kävisi kumpi tahansa.
Astra on mallina uudempi, kori täyssinkitty (ei siis pitäisi olla herkkä ruostumaan) ja käsitykseni mukaan laatu kohtuullisen hyvä (ensimmäisissä G-Astroissa ilmeisesti jotain lastentauteja?)
Vectra puolestaan on hiukan isompi (ainakin takapenkin osalta) ja mukavuus vähän parempi. Mutta mites Vectran laatu? Ainakin ensimmäisten vuosien (96-97) malleissa tuntuu olevan kaikenlaista vaivaa, ovat mm. suht herkkiä ruostumaan.
Onko Vectran laatu / tekniikka parantunut 98 tai 99 malleissa vai onko tehty vain kosmeettisia uudistuksia?
Kummastakin mallista löytyy 1.6 16v EcoTech moottori. Luin Tekniikan Maailmasta Astran kestotestin vuodelta -99. Testin loppuraportissa mitattiin männän ja sylinterin välys ja todettiin sen olevan reilusta yli sallitun toleranssin (n. 3 kertaa)!!
Onko moottoreihin tullut liian pienet männät? Ja onko tällä vaikutusta moottorin kestoon tai ominaisuuksiin käytettynä, esim. 200 tkm ajettuna? Onko maahantuoja ottanut asiaan muuta kantaa, kuin luvannut moottoreiden kestävän aikakin 100 tkm?
Tällä palstalla pitäisi olla kokemusta ja asiantuntemusta, eli olisin kiitollinen kommenteista, tiedoista ja kokemuksista.
Eli Astra vai Vectra vai ei kumpaakaan...
Kummastakin mallista löytyy myös 1.8 ja 2.0 moottorit, jos tuo 1.6 tuntuu jotenkin epäilyttävältä eikä varmaan hinnoissa ole kovin suurta eroa. Lisäksi bensan kulutus on pienempi kuin 1.6 koneella, ainakin itsellä 1,8 Astra syö 0,5 litraa vähemmän sadalla kilometrillä kuin entinen 1,6 Eco. Ja moottoritieajossa ero on vielä suurempi.
5-vuotias auto on muutenkin jo sellainen että siinä voi olla muutakin kuin monien pelottelemat tyyppiviat ja se koskee kaikkia merkkejä. Itse olen ollut Astroihin tyytyväinen, paitsi että perjantaina menee käymään korjaamolla virtalukkovian vuoksi.
5-vuotias auto on muutenkin jo sellainen että siinä voi olla muutakin kuin monien pelottelemat tyyppiviat ja se koskee kaikkia merkkejä. Itse olen ollut Astroihin tyytyväinen, paitsi että perjantaina menee käymään korjaamolla virtalukkovian vuoksi.
Exät: Corsa B ja C, 2x Astra G, Zafira B ja C.
-
Astra G-98
- 'Senator'

-
Black Diamond
- 'Diplomat'

-
BanaaniSorsa
- 'Senator'

Jaa-a, taas nostetaan luotettavuus esiin. Sen kummempaa sanasotaa en halua aloittaa, mutta omilla kokemuksilla voisin sanoa Opelia luotettavaksi.On 2004-06-08 19:43, Elmeri wrote:
Ei kumpaakaan... Mikäli haluat luotettavan ajoneuvon.
Työkaveri osti 2.0 b-vectran 120tkm ajettuna ja 200tkm napsuu mittariin kohta eikä autossa ole ilmennyt mitään vikoja.
Äitini pöristellyt 14 vuotta Kadetilla (kohta 200tkm) ilman vikoja, pelkästään kuluvia osia vaihdettu.
Lisäksi enolla ollut f-mallin gsi astra ja gsi kadetti käytössä eikä niissäkään vikoja. Itsellä ei kadetissa vikoja ollut ja nyt corsassa oli tyhjäkäynti vika joka johtui murtuineista johdoista (murtuneet johtosarjaa irroitettaessa todennäköisesti).
Voisin samaan syssyyn luetella tuttujen muun merkkisiä autoja joissa taas on ollut vikoja.
Jottei menisi liian offtopikiksi niin ottaisin b-vectran 98 tai uudemman kahden litran pannulla.
Taas pakko kehaista...On 2004-06-08 23:23, Platinum wrote:
Itse ottaisin B2 mallin (99-00) 2.0 Vectran.Ollaan niin samoissa hinnoissa Astrojen kanssa.Jos viitsii nähdä vaivaa, löytää varmaan sopivan hintaisen ja hyvän yksilön.
Ymmärtääkseni (kuulopuhe) facelift-Vectrakin on täyssinkitty mutta en ala kinaamaan.
valinnan ratkaisi lopulta se, että sopiva Vectra sattui kohdalle. Astroista moni oli 1.6-litran koneella tai siitä puuttui ilmastointi minkä edellytin tulevassa autossani olevan. 2-litraine farmari-Astra ilmastoinnilla jäi useinkin muutaman tonnin kalliimmaksi kuin vastaavat Vectrat.
Ja Nummelaan terveisiä, kyllä Vectra on hienompi...
1.8 farkku-Vectra mallia -00 on vaikuttanut loistavalta tähän asti, ainakin nää ekat 1000 km. Kilsoja on 93 000, mutta kun kiertelin ja kattelin niin löyty 120 tkm:kin ajettuja pelejä joissa ei oikein kilsat tuntuneet eikä näkyneet, vaikuttaa siis hyvältä. Ruosteita en näissä uudemmissa ole nähnyt, feisliftin myötä tuli kai täyssinkitys ikkunoista alaspäin, ainakin mulle kerrottiin näin.
Mun mielestä Asset on vähän tönkön olosia, ja sisusta on ilmeeltään vanhemman näköinen kuin Vectrassa, mutta näähän on mielipiteitä. Vectra ei ole mikään kankea kaupungissakaan, eihän se nyt sentään Iso Auto ole.
Päätyisin (päädyin) Vectraan, hintaerot on käytetyissä niin pienet. Ja ilmastointi pitää ehdottomasti olla, ei saakeli
Mun mielestä Asset on vähän tönkön olosia, ja sisusta on ilmeeltään vanhemman näköinen kuin Vectrassa, mutta näähän on mielipiteitä. Vectra ei ole mikään kankea kaupungissakaan, eihän se nyt sentään Iso Auto ole.
Päätyisin (päädyin) Vectraan, hintaerot on käytetyissä niin pienet. Ja ilmastointi pitää ehdottomasti olla, ei saakeli
-
Black Diamond
- 'Diplomat'

-
BanaaniSorsa
- 'Senator'