Itse olen alkanut vaan enemmän kiinnostumaan alle 1300-kuutioisten moottoreiden rakentelusta. Mutta usein kun kysyy joltakin vinkkiä esim. nyt tämän Kadettini ykspilkkukakkosen piristämiseen, vastaukset ovat jotakuinkin tätä: "ei sitä kannata virittää" "osta multa 2-litranen kone, siinä on jo vakiona 120 heppaa" yms yms
Mutta ideana mulla olisikin ottaa se haasteena ja rakentaa pienestä myllystä isomman veroinen. Ei siis välttämättä yhtä tehokas, mutta kokoisekseen ripeä. Eikös se lisää haastetta ja tuo uusia ulottuvuuksia virittelyyn, kun pitäisi pienestä koneesta saada tehokas mutta silti kestävä ja taloudellinen?
Suurella osalla harrastajista on vaan joku ihme asennevamma (tai ainakin tämän kuvan olen saanut), että auto ei ole auto jos siinä ei ole vähintään 1,6-litranen kone ja yli 100 hv. Näin hieman kärjistäen siis.
Fiat-harrastajat ovat muuten iloinen poikkeus. Kuussatasen ostoa olenkin jo ajatellut...
Mutta noin yleisesti, mitä mieltä muut Opelistit ovat pikkukoneiden rakentelusta? Kannustusta, sääliä, irvailua, mitä?