Paljonko nostan pa-paineita?

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
Astra G-98
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra G-98 »

Kyseessä x16xel moottori vakiopa-paineet 2.3-2.7bar. Eli nyt kun on ilmansaantia parannettu "twisterillä" jossa ram air putkisto ja 5mm isommalla kaasuläppäkotelolla niin lienee syytä myös nostaa hiukka pa-paineita mutta kysymys kuuluukin että kuinka paljon kannattanee nostaa? Ja mitä haittaa liian korkeista pa-paineista paitsi että kulutus nousee? Hajooko katti pitemmän päälle? Nyt on pa-paineet säädetty 3baariin eli mihin suuntaan tästä säädän?
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Parasta olisi mennä dynoon säädättämään paineet kohdilleen.Perstuntumalta arvioimalla on vähän vaikea sanoa.
Tietty pidemmällä aikavälillä tulppia seuraamalla näkee,että käykä rikkaalla,vaiko laihalla
MarkoP
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja MarkoP »

tuliko vittumainen ajaa kaupungissa?
vai onko tissa kaasuläppäkotelossa progressiivinen läppä?
itse kun pelkästään porttasin tuota vakiota niin tuli paljon hyökkäävämpi kaupunkiajossa.. tosin se vastaa maksimissaan muutaman millin suurempaa läppää.
käsittääkseni toi vakio boksi osaa säätää ~10% noita seoksia eli pitäis riittää kohtuu hyvin näihin pikku virityksiin kun ei kosketa nokkien ajoituksiin.
voi täsmentää jos jollain on oikeita dyno kokemuksia.
T: X16XEL (vakio 0-100 11.5sec, mitattu nyt g-techillä 5-keskiarvona 9.5sec)
irmcher
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja irmcher »

Ei varmasti tarvii muuttaa paineita.
Astra G-98
'Senator'
'Senator'

On 2004-05-05 08:08, MarkoP wrote:
tuliko vittumainen ajaa kaupungissa?
vai onko tissa kaasuläppäkotelossa progressiivinen läppä?
itse kun pelkästään porttasin tuota vakiota niin tuli paljon hyökkäävämpi kaupunkiajossa.. tosin se vastaa maksimissaan muutaman millin suurempaa läppää.
käsittääkseni toi vakio boksi osaa säätää ~10% noita seoksia eli pitäis riittää kohtuu hyvin näihin pikku virityksiin kun ei kosketa nokkien ajoituksiin.
voi täsmentää jos jollain on oikeita dyno kokemuksia.
T: X16XEL (vakio 0-100 11.5sec, mitattu nyt g-techillä 5-keskiarvona 9.5sec)
Eipä tuo mielestäni ainakaan paljoa muuttanut liikkeellelähtöä paitsi että lähtee paljon pienemmällä kaasulla liikenteeseen. Kaasuläppä on c20ne koneesta ja on 55mm halkaisijaltaan ja paljon ohuempi kuin vakio läppä. Itse porttasin myös eka tuota vakiokoteloa mutta hetken ajeltua hommasin uuden ja vein sorvarin käsittelyyn :smile:
MarkoP
'Admiral'
'Admiral'

tota jus hain.. eli ei tullut liian hyökkääväksi?
mun mielestä se vakio runko oli tosi huono.. tyttökaverilla saattoi sammua valoihin kun sai survoa kaasun puoleen väliin (liioiteltuna) ennen kuin mitään tapahtui.
nyt porttauksen jälkeen ei oo kertaakaan sammunut ja olen jopa saanut kiitosta suuremmasta keskialueen väännöstä =)
Astra G-98
'Senator'
'Senator'

On 2004-05-06 07:46, MarkoP wrote:
tota jus hain.. eli ei tullut liian hyökkääväksi?
mun mielestä se vakio runko oli tosi huono.. tyttökaverilla saattoi sammua valoihin kun sai survoa kaasun puoleen väliin (liioiteltuna) ennen kuin mitään tapahtui.
nyt porttauksen jälkeen ei oo kertaakaan sammunut ja olen jopa saanut kiitosta suuremmasta keskialueen väännöstä =)
Ei tullut liian hyökkääväksi, eipä ole tyttöystäväkään valittanut :wink:
Astra G-98
'Senator'
'Senator'

On 2004-05-05 10:06, Irmscher wrote:
Ei varmasti tarvii muuttaa paineita.
Taidat olla varma asiasta kun noin suora vastaus tuli? vaiko veikkaus?
irmcher
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja irmcher »

No kun ruisku kuitenkin osaa annostella jonkin verran sitä kakkua lisää vaikka ilmamäärä kasvaakin. Ja tuollaisissa muutoksissa luulisi vielä entiset paineet riittävän.
MarkoP
'Admiral'
'Admiral'

kun tässä nyt veikkaillaan niin mun oma veikkaus on että pitää nostaa..
en usko että toi ruiskuboksi osaa säätää ylöspäin syöttöaikoja kuin maksimissaan sen 10% eli ~110hp.
ja uskoisin että tuo minunkin vakio läpällä oleva modifioitu vaatisi lisää bensaa.
kun katson tollasella suuntaa antavalla nettilaskurilla, opelin paino ~1250kg kaikkine nesteineen 100hp koneella pitäis mennä ~10.25 0-100. toi 9.5 mitä kellotin g-techillä ja sen pitäis olla vähintään parin kymmenyksen sisään, niin laskurilla saan tehoiksi ~115hp.
veikkaan että isommalla läpällä täytyy mennä ~120hp jos akseli on vakio.
Astra G-98
'Senator'
'Senator'

Mulla on akselista jyrsitty yli puolet pois :wink:
MarkoP
'Admiral'
'Admiral'

Huomasko ton kuin hyvin hanurilla että tuli isompi läppä?

jos kiinnostaa niin voit tulla tonne nurmijärvelle kellottamaan g-techillä 0-100 ja 400m?
millon viet rullille?
millon tulee säädettävät nokkapyörät?
Astralyzer
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Astralyzer »

No nyt rupes kiinnostamaan minuakin! Kertokaapa vähän lisää...entä saisiko oikein tyhjentävän selviyksen siitä, mitä olette koneillenne tehneet? Kuvia muutoksista/ muutoskohteista?? Katsokaas, kun minuákin kiinnostais saaha tuohon Astmaan hiukan lisää menohaluja, mutta en tohtisi kovin suuriin muutoksiin ryhtyä, kun olis aikomus auto joskus saada myytyäkin... :wink: Mutta tämmöiset hiukan pienemmät muutokset kiinnostaa kyllä, varsinkin kun olis työnpuolesta hyvät vermeet tehdä koneistuksia, jne...
Astra G-98
'Senator'
'Senator'

On 2004-05-10 07:43, MarkoP wrote:
Huomasko ton kuin hyvin hanurilla että tuli isompi läppä?

jos kiinnostaa niin voit tulla tonne nurmijärvelle kellottamaan g-techillä 0-100 ja 400m?
millon viet rullille?
millon tulee säädettävät nokkapyörät?
Kyllähän se mielestäni jonkun verran pirteämmäksi muuttui verrattuna siihen edelliseen portattuun läppäkoteloon, alavääntö parani ja kaasuunvastaavuus sekä imuäänet ihan helvetisti :smile:
Astra G-98
'Senator'
'Senator'

On 2004-05-10 08:19, Astralyzer wrote:
No nyt rupes kiinnostamaan minuakin! Kertokaapa vähän lisää...entä saisiko oikein tyhjentävän selviyksen siitä, mitä olette koneillenne tehneet? Kuvia muutoksista/ muutoskohteista?? Katsokaas, kun minuákin kiinnostais saaha tuohon Astmaan hiukan lisää menohaluja, mutta en tohtisi kovin suuriin muutoksiin ryhtyä, kun olis aikomus auto joskus saada myytyäkin... :wink: Mutta tämmöiset hiukan pienemmät muutokset kiinnostaa kyllä, varsinkin kun olis työnpuolesta hyvät vermeet tehdä koneistuksia, jne...
Itse olen vain sorvauttanut kaasuläppäkotelon 5mm isommaksi ja vaihtanut c20ne:stä 55mm:sen kaasuläpän ja ohensin kaasuläpän akselia puoleen vakiopaksuudesta. Säädettävä pa-säädin on asennettu vakion jälkeen paluuputkeen ja sit on Raidin koteloitu kartiosuodatin ram air putkistolla. Tämmösiä helppoja sekä pieniä muutoksia mutta eiköhän sieltä jokunen hampaaton hevonen ole lisää tullut :lol:
Edit. Kuvia multa ei löydy mutta muistaakseni MarkoP:ltä löytyi siitä porttauksesta joitain kuvia.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Astra G-98 on 2004-05-11 17:12 ]</font>
Vastaa Viestiin