Puskureiden maalaus

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
ovec
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja ovec »

A Vectrassani on musta/harmaat alkuperäiset puskurit (GL -malli).

Onko kukaan maalauttanut noita puskureita? Miten hyvin maali kestää siinä pinnassa ja mitä maalauttaminen on maksanut?

Olen kysellyt täällä PK-seudulla parista maalaamosta hintoja. Tuntuvat pyörivän tuossa 2000-3000mk hujakoilla. Yksi maalaamo tosin sanoi, ettei lähde mielellään maalaamaan niitä tai jos maalaa niin ei anna takuuta työlle.
OpelVectra
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja OpelVectra »

Itse maalautin edellisestä vectrastani (A-malli -92 GL);
puskurit kokonaan, maskin yläosan, valoluomet, sivuhelmat, peilit, takaluukun "kahvan" ja vielä paikattiin yksi reikä helmasta yhteishintaan 3.500 mk. Maali pysyy jos on osaava maalari joka tekee hyvät pohjat (mm. puhdistus, hionta, rasvanpoisto jne). Maalauksen jälkeen ei kannata pestä koneellisesti tai painepesurilla. Mikäli tulee kiveniskemä, paikkaa heti. Pitäisi näin pysyä.
PS. em. muoviosat maalauttamalla GL vectrasta saa mutten kivannäköisen!
herra opel
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja herra opel »

kalliit on pojilla maalaukset,taitaa olla kaikki etelässä kallimpaa.
keltainenankka
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja keltainenankka »

Herra opelille kysymys:

Minkäs verran sielä päin maksaa, olisin valmis ajaa pidemmällekkin kuhan saisi halvemmalla...
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Itse voin sanoa sen verran että pohjanmaalla saa ainakin maalautettua koko auton tuohon 3500mk...
jallari
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja jallari »

Mä maalasin omassani ihan itse ne harmaat soirot. Putsasin, pohjalle plastic primeria (n. 70mk purkki) ja auton väri päälle. Hyvin kesti!

<font size=-1>[ This Message was edited by: jallari on 2002-08-16 20:48 ]</font>
ovec
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja ovec »

jallari: maalasitko paikallaan vai irrotitko ensin?
jallari
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja jallari »

Niitten irtisaaminen olikin muuten aika työn takana. Takapuskurista lähti irti ruuvimeisselillä varovasti kampeamalla, mutta etupuskurin jouduin irrottaa ensin, jotta takapuolelta pysty avittaa. Ne kiinnikkeet saa helposti rikki.
Siellä oli aika paljon paskaa välissä.
Saahan ne paikallaankin maalattua maalarinteipin avulla, mutta irrotettuna pystyy paremmin tarkkailemaan työn jälkeä.
---------------------
Exät: Zafira Z19DT, Vivaro 2.5CDTI, Zafira X20DTL, Omega X25XE, Astra X18XE, Vectra C18NZ
shishkebab
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja shishkebab »

Voin mäki maalata täältä etelästä vaikka 100euroon koko auton...jäljestä en sitten ole ihan varma...eiköhän se kestä seuraavaan talveen asti. :smile:

Ei AINA kannata juosta halvimman tarjouksen perässä.
Opel on POP!
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Joo ei toki. Mutta taidottomat miehet maalaakin autoja miranolilla mainitsemaasi hintaan. Alan ammattilaiset veloittavat yleensä n.4000mk kun tekevät alusta loppuun.
Toki tuolta pohjoisempaakin löytyy liikkeitä jotka ottavat samasta työstä yli 10000mk, mutta ne tekevätkin töitä ainoastaan vakuutusyhtiöille. Omassa kotikylässä (alle 4000 asukasta) on n. 10 automaalaamoa joten luultavasti se pitää hinnat alhaalla.
keltainenankka
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Mikähän tämä kylä on, mistä löytyy näin edukasta maalausta.

Täällä helsinkissä hinta pyörii siinä 1500 eur-2000 eur ja jos ajaa opelille niin hinta nousee tuosta vielä.
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Tuolla se sijaitsee etelä-pohjanmaalla. Aikoinaan kun maalautin kadettini (itse tehdyt pohjat) niin pintavärin ruiskutus olisi maksanut 500mk. Otin vähän kalliimman käsittelyn, eli pariin kertaan hiontaväri+hionta ja pintaväri, maaleineen maksoi 2000mk. Yleisesti kun kävin eri maalaamoilla kyselemässä niin koko auton maalauksen hinnaksi sanottiin 4000mk.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Enochian on 2002-08-19 09:39 ]</font>
Juho Anttila
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juho Anttila »

täällä olisi maalari tehnyt 4000mklla rumasta mattapinnasta missä paljon valumia kunnon kiiltävän pinnan..
keltainenankka
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Enochian:

Onko sulla maalamon yhteystietoja?

Mä voisin käydä siellä maalauttelee...
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

On 2002-08-19 09:43, keltainenankka wrote:
Enochian:

Onko sulla maalamon yhteystietoja?

Mä voisin käydä siellä maalauttelee...
Pistin privaa...en nyt muista numeroita, mutta kyllä ne ainakin yritysinfosta pitäisi löytyä...
Vastaa Viestiin