Loppuun vielä pahoittelen amathöörimäistä lähestymistapaa asiaan
muutamia kysymyksiä mm. paljonko autollanne on ajettu?
-
Opel Astra
- 'Senator'

Täydellisenä amatöörinä pitää taas udella muutamia asioita. Kun näillä palstoilla puhutaan koneiden vioista ja kysytään neuvoa, niin harvoin puhutaan paljonko autolla on ajettu ja itse oletan kilometrien merkkaavan paljonkin (??). Itse suhtaudun ehkä liiankin kriittiseksi ajomääriin (tarkoitan siis, että en uskaltasi ostaa paljon ajettua autoa), koska en osaa tehdä autolle paljon muuta kuin täyttää tankin ja renkaat. Tiedän, että autot ovat aina yksilöitä ja niiden käyttäjillä on iso osuus auton kuntoon...mutta onko teillä jokin tietty kilometriraja, jonka jälkeen pyritte pääsemään autosta eroon tai ette osta tietyn mallista Opelia, jos sillä on ajettu "liikaa" (tiedätte, että edessä on liuta remontteja)? Lisänä pitää kysellä, että milloin autossa on yleensä ensimmäinen iskarien vaihto edessä (tiedän, että ajotapa vaikuttaa, mutta suunnilleen yli vai alle 100tkm)? Niin ja loppuun vielä pienimuotoinen gallup: Paljonko autollasi on ajettu? Omalla Astralla (vm-00) 63 tkm.
-
0500_Ascona
- 'Admiral'

Opel Ascona C 2.0i vm.88 ja mittarissa 392tkm ja lisää tulee joka päivä... Viime kesänä tehty "kevyt" kansi remppa ed. omistajan toimesta. Itse en ostaisi vuoden -93 jälkeen valmistettua Opelia koska niissä niitä vikoja alkoi olla.. Ei noilla kilometreillä niin suurta vaikutusta ole kuin esim huonolla hoidolla ja huoltamattomuudella....
Se nyt vaan on siistiä olla minä!
-
Opel 4 ever
- 'Admiral'

-
Black Diamond
- 'Diplomat'

-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
Nykyisellä mittarissa tällä hetkellä muutama kilsa yli tonnin 
Kolmella viimeisellä olen ajanut enintään 40t km..sitä aiemmilla tuli ajettua pidempään/olivat jo valmiiksi ajettuja ostettaessa.
Kokemusteni mukaan ensimmäinen kuluvien osien vaihtorumba tulee noin 100-150t kohdalla..seuraava "aalto" noin 200t km kohdalla..mutta sitten taas onkin huolettomia kilsoja edessä reilusti.
Itse uskon että auto kuin auto kestää hyvinkin pitkään..kunhan muistaa pitää siitä hyvää huolta.
Kolmella viimeisellä olen ajanut enintään 40t km..sitä aiemmilla tuli ajettua pidempään/olivat jo valmiiksi ajettuja ostettaessa.
Kokemusteni mukaan ensimmäinen kuluvien osien vaihtorumba tulee noin 100-150t kohdalla..seuraava "aalto" noin 200t km kohdalla..mutta sitten taas onkin huolettomia kilsoja edessä reilusti.
Itse uskon että auto kuin auto kestää hyvinkin pitkään..kunhan muistaa pitää siitä hyvää huolta.