aluvanteiden pulttien kiristely

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
suke
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja suke »

miten usein kiristelette alumiinivanteidenne pultteja? itse huomasin pienen ajon jälkeen muutaman pultin hieman löystyneen, ja ajattelin kysyä mites muilla on asia?
rixcu
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja rixcu »

Kaks kertaa.. Kun vaihdan vanteet niin eka kirraus ja sitte noin parin kolmen päivän päästä.. En tiiä, tyhmä tapa!? :wink:
OlePaskaEläLiiku
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

kerran...

puhtaat pultit, pulttikone, sopiva momentti...

aina on pysynyt sen kummempia kirimättä...

<font size=-1>[ This Message was edited by: veksu on 2004-03-23 08:49 ]</font>
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

ensin monenttiavaimella ristiin 115Nm ja noin 100-200 km ajon jälkeen tarkastus ja pieni kiristys.
Opossumi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Opossumi »

Eikös se oo silleen, että ensimmäisen rusahduksen jälkeen 1/2 kierrosta auki...;o)

No joo, ite oon tehny silleen, että pultit sopivan kireälle (ei hampaat irvessä vääntämällä tai avaimen varrella pomppien) ja sitten n. 100km:n ajon jälkeen kireyden tarkistus samaan kireyteen, kuin aiemmin. On mulla ainakin alumiinit ihan hyvin koko kesän alla kestäneet.
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Kirikää nyt ainakin uudet vanteet uudestaan muutaman kymmenen kilometrin jälkeen. Mulla alko uudet vanteet toissa vuonna täristään yhtäkkiä ihan hulluna n. 100 km jälkeen, vaikka oli tosi tiukkaan ekaksi kiristetty. Kaikki pultit oli löysällä ja takaa toinen vanne melkein jo pudonnut irti.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Olen pitänyt tapana kiristää pultit aina renkaanvaihdon jälkeen noin 100kilsan ajon jälkeen ja sen jälkeen tarkistus aina silloin tällöin.

Tapa lähti siitä kun joskus vuosia sitten vaihdoin keväällä renkaat ja sitten noin 300kilsan ajon jälkeen oikeastaan vahingossa huomasin että pultit olivat lähes irti.
Olihan siitä sanottu että vaihdon jälkeen olisi hyvä tarkistaa..no, eihän sitä tullu uskottua ennenkuin itse sai todeta että kyllä ne pultit TODELLA on syytä tarkistella..
JV
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JV »

joo mullakin on tapana kiristää viel uudestaan 100-200km välissä et varmasti sit pysyy!

ja muuten jos on uudetvanteet niin ne pitää aina kiristää 100km jälkeen uudestaan. tai muuten alkaa renkaat irtoilee.

kaveri jätti kiristämättä ni kävin niil sit kyläs ihailemassa sen vanteita ni ne pultithan läks silt käsin pyörittämällä :grin:
OPEL OMEGA 3000 24V
Vastaa Viestiin