ongelmia sähkölasien asennuksessa A Vectraan

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
rakki
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja rakki »

Ongelma on tällainen:

Ostin omaan vectraan vm.89 GL sähkölasisarjan, ollut kiinni vissiin jossain 2000? Kuitenkin piti olla liittimet ja muut sälät valmiina... vaan eipä ollut, käsijarrun vierestä ei mitään liittimiä löytynyt ja ovelle menevässä pistokkeessa on vain reilu 5 piuhaa ja uuden sarjan ovelta tulevassa pistokkeessa toistakymmentä?

Eli ei taida saada vakio roikilla toimimaan noita laseja? Onko kellään neuvoa miten asiaa jatkaisin.... uudet piuhat vai?
Loyal
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Tietääkö joku missä vectran mallissa on ollu
sähkölasit takana? tuleeko niille valmiiksi piuhat esim mun V6:seen
rakki
'Kadett'
'Kadett'

Jeps, ongelma ratkaistu.... Sain kytkimen pelaamaan kuten sen pitääkin, mutta mikä on se irroitus kytkin? ei tapahdu siitä mitään? Jos jollain on ongelmia 2000 sähkölasien asennuksen kanssa vanhempiin vectroihin, mulla olisi jonkunlaiset kytkennät olemassa....
Azzyyr
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Azzyyr »

Jos tarkoitat sitä kolmatta nappulaa keskikonsolissa, niin se on joku pikahätä-kytkin, joka lopettaa kaikenlaisen liikkeen sähkölaseissa.
Enpä ole vielä keksinyt missä tilanteessa ko. nappulaa tarvitsisi...
Volvo V70 D5 -02
Opel Zafira 1.8 -99
rakki
'Kadett'
'Kadett'

Pitäisikö siitä nappulasta tapahtua jotain kun nostan laseja ylös tai lasken alas? Kokeilin että nostin lasia ylös ja samalla painoin sitä nappia, mutta ei ollut mitään vaikutusta? Kuinka nopeat lasien kuuluu olla? Itselläni on sellaiset että ei kyllä haittaa vaikka olisi nopeammat...
asterixi
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja asterixi »

On 2003-11-18 00:32, Loyal wrote:
sähkölasit takana?
Mulla Vectra CD -91 ja siinä sähkölasit myös takana.
Rakille tiedoksi että sillä pienemmällä napilla voi ohittaa ikkunoiden turva toiminnon, esim jos talvella lunta välissä/jäässä niin sen avulla saa helpommin lasit kiinni. Käyttöohjekirjassa tästä lisää.
asterixi
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja asterixi »

On 2003-11-18 00:32, Loyal wrote:
sähkölasit takana?
Mulla Vectra CD -91 ja siinä sähkölasit myös takana.
Rakille tiedoksi että sillä pienemmällä napilla voi ohittaa ikkunoiden turva toiminnon, esim jos talvella lunta välissä/jäässä niin sen avulla saa helpommin lasit kiinni. Käyttöohjekirjassa tästä lisää.
-Asterixi ja OPELixi
Azzyyr
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2003-11-19 11:24, asterixi wrote:

Jaha, mulla ilmeisesti on jossain johdossa oikonen tai jotain, koska minulla kyseisen napin painallus pysäyttää lasin liikkeen, kun ajaa automatiikalla lasia kiinni...??
No nytpä tiedän tuonkin napin _oikean_ käyttötarkoituksen.. :roll:
Olinkin jo ihmetellyt mihinkä kyseistä katkaisijaa voi tarvita..:smile:
rakki
'Kadett'
'Kadett'

Nyt painelin nappia ja tutkin vaikutuksia...
nappia kun painaa samalla kun laskee lasia alas niin lopun matkaa lasi laskee itestään... ylös sama ei toimi, muuten mulla ei ole minkäänlaista automatiikkaa noissa laseisa? koko ajan täytyy nappia painaa jos haluu ylös.

Sitten tosta turva jutusta, mulla veti pelti purkin täysin ruttuun kun kokeilin sitä turva aukaisua, onneksi en laittanu sormee väliin :smile:
rakki
'Kadett'
'Kadett'

Nyt painelin nappia ja tutkin vaikutuksia...
nappia kun painaa samalla kun laskee lasia alas niin lopun matkaa lasi laskee itestään... ylös sama ei toimi, muuten mulla ei ole minkäänlaista automatiikkaa noissa laseisa? koko ajan täytyy nappia painaa jos haluu ylös.

Sitten tosta turva jutusta, mulla veti pelti purkin täysin ruttuun kun kokeilin sitä turva aukaisua, onneksi en laittanu sormee väliin :smile:
Azzyyr
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2003-11-19 15:37, rakki wrote:
muuten mulla ei ole minkäänlaista automatiikkaa noissa laseisa? koko ajan täytyy nappia painaa jos haluu ylös.
Kokeile toimiiko automatiikan ohjelmointi. Eli liikutat lasilla ääriliikkeet ylös ja alas, ja aina ääriasennossa pidät hetken aikaa nappia painettuna, kun liike on jo pysähtynyt. Sen pitäisi tuoda automatiikka liikutukseen, jos on tullakseen...
rakki
'Kadett'
'Kadett'

Jep, kyllä toimii... Nyt pelaa automaattinen kiinni/aukaisu, turva-aukaisu jos jotain jää väliin, eli siis kaikki mikä pitää....

Kiitoksia vinkistä!
Asterix
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Asterix »

ei kellään olis sähkökaaviota tai edes kuvaa kuinka kuskin ovessa menee johdot? Rupesin korjaamaan omasta vecusta laseja mut joku pälli pistänyt sit moottorilta tulevat johdot poikki eikä ole enää jäljellä edes vastakappaletta mihin johdot liittää..lienee kiva homma edessä jos meinaa saada lasit taas toimimaan..Kesällä ei vaan oo kiva ajaa lasit kii..
opeltuning
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja opeltuning »

On 2004-03-03 14:45, Asterix wrote:
ei kellään olis sähkökaaviota tai edes kuvaa kuinka kuskin ovessa menee johdot? Rupesin korjaamaan omasta vecusta laseja mut joku pälli pistänyt sit moottorilta tulevat johdot poikki eikä ole enää jäljellä edes vastakappaletta mihin johdot liittää..lienee kiva homma edessä jos meinaa saada lasit taas toimimaan..Kesällä ei vaan oo kiva ajaa lasit kii..
punainen= +12V 15A sulake/ikkuna
harmaa/vihreä=lasin nosto-ohjaus
sin./pun.=lasin laskun ohjaus

rusk./musta=(ei pakollinen)Jos kytkettynä keskuslukituksen kytkimeen niin suraavanlainen toiminto: ajat auton parkkiin ja sammutat hyppäät autosta ulos ja OHO jäi ikkuna auki niin sit ku pistää avaimen lukkopesään ja kääntää avaimen lukitus asentoon pitäen sitä siinä niin saa ikkunan sulkeutumaan :smile:
pun/valk= irroitus kytkin
rusk=maa
opeltuning
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja opeltuning »

On 2004-03-03 14:45, Asterix wrote:
punainen= +12V 15A sulake/ikkuna
harmaa/vihreä=lasin nosto-ohjaus
sin./pun.=lasin laskun ohjaus

rusk./musta=(ei pakollinen)Jos kytkettynä keskuslukituksen kytkimeen niin suraavanlainen toiminto: ajat auton parkkiin ja sammutat hyppäät autosta ulos ja OHO jäi ikkuna auki niin sit ku pistää avaimen lukkopesään ja kääntää avaimen lukitus asentoon pitäen sitä siinä niin saa ikkunan sulkeutumaan :smile:
pun/valk= irroitus kytkin
rusk=maa
Vastaa Viestiin