Opel Insignia sammunut vauhdista 70 kertaa, mikä avuksi?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Boston
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 28 Kesä 2017, 12:27

Opel Insignia sammunut vauhdista 70 kertaa, mikä avuksi?

Viesti Kirjoittaja Boston »

Opel Insignia 2ltr Diesel vm.2010 sammunut tammikuusta 2017 alkaen 70 kertaa vauhdista, joskus myös nykii ensin. Lähtee saman tien käyntiin ja toimii normaalisti, kun käyttää virtoja pois ja starttaa. Välillä tulee "Huolla auto" -teksti näyttöön, välillä ei. Vaihdettu kampiakselin asentoanturi, kaasuläppäkotelo ja hehkutulpat. Välillä toiminut moitteetta 4tkm ja välillä sammuu 15 km:n välein. Merkkihuollossa eivät vikakoodien perusteella löydä vikaa. Pitäisi saada kuulemma vika esiintymään huollossa, kun läppäri on kytkettynä auton tietokoneeseen. Ei ole vielä onnistunut, koska on toiminut huollossa hyvin, vaikka ajettu 50 km. Mikä avuksi?
Jari Vartiainen
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 11
Liittynyt: 31 Touko 2017, 14:56
Paikkakunta: Somero

Re: Opel Insignia sammunut vauhdista 70 kertaa, mikä avuksi?

Viesti Kirjoittaja Jari Vartiainen »

Tutulla oli vivarossa erikoinen vika jos öljyn vaihdon yhteydessä ei ollu nollattu huoltomuistia se auto ilmeisesti ajatteli että öljyn käyttöikä täysi ja heitti vikatilaan / varaohjelmalle Ajotietokone laski öljyn käyttöikää prosentteina. erikoiselta kuulostaa mutta näin se teki.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9276
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Opel Insignia sammunut vauhdista 70 kertaa, mikä avuksi?

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Luepas tämä ketju:

viewtopic.php?f=4&t=261876



"en jaksanut kaikkia tekstejä lukea mutta useampia johtosarjoja korjannut inkun muistaakseen oikeen taka renkaan puolella iskarin vieressä menee johtosarja nippu niin hankautuu rikki ja siihen jää SUOSITTELEN TARKISTAMAAN TODELLA kymmenistä vastaavista jo niitä johtoja korjannut syy tuohon on ollut ihan vaan liian tiukka johtokourun veto iskarin vierestä"

ja ratkaisu:

"Lopulta vika löytyi "crossijäbän" mainitsemasta paikkaa. Eli tuosta liittimestä PA pumpulle lähtevä johtosarja oli kulunut iskarin takaa ja PA pumpun virransyöttöjohto oli kulunut lähes poikki asti. Vierestä oli kulunut toinen johto, ilmeisesti PA määrä anturin maadoitusjohto. Johdot olivat aivan vierekkäin ja sateisella kelillä vesipisara johtojen väliin ja oikosulku on valmis.

Katkasin kuluneet johdot ja laitoin jatkoliittimet väliin ja suojasin sen jälkeen johtosarjan. LAitoin sen myös kulkemaan vähän eri tavalla iskarin takaa. Hyvä, että vika vihdoin varmistui! Täytyy vielä seurailla tuota kohtaa aina kun vaihtaa renkaita, että onko johtosarjan suojamuoviputki ehjä.

Suosittelen insignia omistajia kurkkaamaan tuota kyseistä kohtaa aika ajoin."



Eli tuo oikean takapyörän iskarin takaa kulkeva johtosarja kannattaa tsekata. Vika hyvin luultavasti löytyy sieltä.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Vastaa Viestiin