Jos päätyy Opeliin ?
Jos päätyy Opeliin ?
Kun katselen ( ajan kanssa) -toista autoa/ Vectraa tyypiltään. En mitenkään hintavaa, -alle 10 000 E. ( ajoakin eläkeläiselle kertyy tässä korkeint.15 tkm/v.).
Niin vuosimalli ollee joku 2002-2007 välillä.
1.8 kone on kuulemma suositumpi.
Entä onko tuo eco-tec ollut kokemuksiltaan Ok. -vai vanhempi moottorityyppi suositumpi?
Vaihtuuko tuolla välillä jossain vuosimallissa joku parannus moottorissa ja yleensä tekniikassa.?
Koriltaan ei olle enään ruosteherkkiä.
kiitos jos joku vaivautuu vastailemaan.
Niin vuosimalli ollee joku 2002-2007 välillä.
1.8 kone on kuulemma suositumpi.
Entä onko tuo eco-tec ollut kokemuksiltaan Ok. -vai vanhempi moottorityyppi suositumpi?
Vaihtuuko tuolla välillä jossain vuosimallissa joku parannus moottorissa ja yleensä tekniikassa.?
Koriltaan ei olle enään ruosteherkkiä.
kiitos jos joku vaivautuu vastailemaan.
-
Pistoolisankari
- OCF Member 2023

Re: Jos päätyy Opeliin ?
Viimeiset (07-08) C-Vectrat 140hv koneella on, ainakin mun mielestä, erittäin passeleita. Kone on perusvarma ja jaksaa viedä Vectraa mukavasti ja varusteita löytyy vakionakin jo kiitettävästi. Kuluvia osia se kuluttaa, mutta niinhän ne kaikki muutkin.
Mä toin isäukolle 2006 Saksasta ihan alkupään c-vectran, eli vm.2002 just 1.8 koneella.
Se on ainakin eco-tec, eikö noi kaikki bensat ole?
Tosiaan 10v ja 110tkmkm ajettu nyt ja mittarissa siis 170tkm.
Ei ruostetta ja ihan ok pelannut.
Ainoa isompi homma oli CIM moduli josta löytyy täältäkin useampi ketju.
Että ihan hyvin noi alkupäänkin mallit pelaa.
Se on ainakin eco-tec, eikö noi kaikki bensat ole?
Tosiaan 10v ja 110tkmkm ajettu nyt ja mittarissa siis 170tkm.
Ei ruostetta ja ihan ok pelannut.
Ainoa isompi homma oli CIM moduli josta löytyy täältäkin useampi ketju.
Että ihan hyvin noi alkupäänkin mallit pelaa.
Vanhoja autoja on jo uusimmatkin Vectrat ja kyllä niistä osa myös ruostuu. Oma kokemus on, että 02-03 mallit ruostuu vähemmän kuin uudemmat.
1,8 kone varmaankin huolettomimpia tuohon koriin. Vanhemmat 122hp on z18xe ja sen jakohihnan vaihtoväli on. 60tkm. 140hp on z18xer ja siinä mun käsityksen mukaan 150tkm vaihtoväli hihnalla.
1,8 kone varmaankin huolettomimpia tuohon koriin. Vanhemmat 122hp on z18xe ja sen jakohihnan vaihtoväli on. 60tkm. 140hp on z18xer ja siinä mun käsityksen mukaan 150tkm vaihtoväli hihnalla.
Opel Vectra 2.2 GTS Sport Business -03
EX:Opel Vectra 1.9CDTI Sport 150hp-06
EX:Opel Vectra 2,2DTI Elegance -01
EX:Opel Vectra 1.9CDTI Sport 150hp-06
EX:Opel Vectra 2,2DTI Elegance -01
Täällä Vectra vm.-07 . Kone Z1.8 XER . Nyt ajettu n. 140 tkm .Ostettaessa .68 tkm .Ei ole ollut vielä ainuttakaan vikaa
Eikä löydy ruostetta mistään . Öljyt vaihdan 10tkm välein, eikä ole vaihtovälillä tarvinnut lisätä. Mukava peli ajella 
2007-2008 -mallin 1.8 140hv Ultimate Edition on varma valinta.
Ultimatessa varusteina mm. Bi-Xenonit, (puoli)nahkapenkit, sadetunnistin yms. pientä herkkua joita tuupattiin noihin ihan kivasti ennen Insignian tuloa.
Ultimatessa varusteina mm. Bi-Xenonit, (puoli)nahkapenkit, sadetunnistin yms. pientä herkkua joita tuupattiin noihin ihan kivasti ennen Insignian tuloa.
Oli hyviää, asiallista tietoa ! Kiitos
Mutta liää kelpaa -kertokaa mikä voi olla kallein kohta joka tulisi eteen, ja olisi merkin vika.
Muuta myös !
Onko Automaatteja ollut kenelläkään? -minkälaisia kokemuksia "tomaatista" ?
Mutta liää kelpaa -kertokaa mikä voi olla kallein kohta joka tulisi eteen, ja olisi merkin vika.
Muuta myös !
Onko Automaatteja ollut kenelläkään? -minkälaisia kokemuksia "tomaatista" ?
Oon osittain sitä mieltä että, kalliit korjaukset on käyttäjän vikoja.kmkk kirjoitti: Mutta liää kelpaa -kertokaa mikä voi olla kallein kohta joka tulisi eteen, ja olisi merkin vika.
"Varmimmat" viat mitä C-Vectroihin tulee on:
-Takapään "bumerangit"
-Etupään kääntölaakerit
-CIM viat. Näihin jotkut ovat saaneet menemään tonnin, itellä meni 0€ kun korjasin itse
Z22YH moottorista kannattaa pysyä erossa, ei Z18XER mikään viaton ole mutta, tuon rinnalla...
Ilmeisesti yleisimmät viat Z18XER moottorissa liittyy säätyviin nokkapyöriin( nokkapyörä tai solenoidi)
ja öljyn jäähdyttimeen.
Mutta loppuviimeks on todettava että, jos katsoo kuinka paljon autoa saa sillä rahalla mitä noista pyydetään ja maksetaan niin onhan tää ihan uskomaton löytö autoksi.
Moottorista:
http://www.motor-talk.de/blogs/cookie-6 ... 02416.html
Vähän kaikesta:
viewtopic.php?f=5&t=86959&hilit=vectra
VW Golf 1.4 TSI -17, VW Passat Variant 2.0Dti -15 , Ex: C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
1.8 -mallia ei saa oikealla automaatilla, vaan siinä on aina Easytronic, eli automatisoitu käsivaihteisto.Rookeri kirjoitti:Itsellä 2007 Vectra automaatilla. Olen kyllä tykänny. Vielä vaihtaa nätisti vaikka 300tkm mittarissa. Nuo manuaalilaatikot M32 on kyl ollu surkeat kun useampi hajonnu jo alle 100tkm.
Vectrassa 2002-2005 on vähä erilainen sisusta ja etuvalut kuin mitä faceliftissä 2006 alkaen. Itse ottaisin ton uudemman korilaisen.
Pitää kysyä, mitä Iro -tarkoitti;
mitä on takapään "bumerangit" ?
entä CIM -viat ( minkä sai itsekin korjattua) ?
vielä joku mainitsi Easytronic - siis EI oikea automaatti.
Tällä Easytronicilla siis joku on ajanut 300 tkm -ilman ongelmia ?
2.2 koneisessa sitten "oikea automaattilaatikko???"
entä CIM -viat ( minkä sai itsekin korjattua) ?
vielä joku mainitsi Easytronic - siis EI oikea automaatti.
Tällä Easytronicilla siis joku on ajanut 300 tkm -ilman ongelmia ?
2.2 koneisessa sitten "oikea automaattilaatikko???"
-
opelonparas
- 'Admiral'

Itse olen tykännyt kovasti autoni (08 Vectra Wagon 140 hv) easytronic-vaihteistosta. Auto ollut käytössäni nyt 2,5 vuotta / 60 tkm, ja easytronic on ollut koko ajan automaattiasennossa, tarvetta / intoa manuaalikäytölle ei ole ollut.
"Oikea" automaatti on nopeampi ja pehmeämpi, easytronic sopii hyvin kaltaiselleni rauhalliselle kuljettajalle, joka tarvittaessa malttaa avittaa vaihtoa inansa kaasua hölläämällä. Easytronic kannattaa koeajaa huolella ennen ostoa, ei se varmaan kaikille kuljettajille sovellu, vaan toisille perinteinen manuaalivaihteisto voi olla mieluisampi. Itse en palaisi manuaalivaihteiseen, niin paljon olen tuostakin automaatista pitänyt.
Yhdyn edellisten kirjoittajien näkemykseen siitä, että loppupään Vectroissa on hinta-laatusuhde erinomaisesti kohdillaan!
"Oikea" automaatti on nopeampi ja pehmeämpi, easytronic sopii hyvin kaltaiselleni rauhalliselle kuljettajalle, joka tarvittaessa malttaa avittaa vaihtoa inansa kaasua hölläämällä. Easytronic kannattaa koeajaa huolella ennen ostoa, ei se varmaan kaikille kuljettajille sovellu, vaan toisille perinteinen manuaalivaihteisto voi olla mieluisampi. Itse en palaisi manuaalivaihteiseen, niin paljon olen tuostakin automaatista pitänyt.
Yhdyn edellisten kirjoittajien näkemykseen siitä, että loppupään Vectroissa on hinta-laatusuhde erinomaisesti kohdillaan!
Peugeot 508 SW II (225 PHEV) & 208 I
Ex: Astra K, Vectra C, Vectra B
Ex: Astra K, Vectra C, Vectra B
on ollut monia merkkejä ( ikää kun on ) -ja näinollen muutamien eri keskustelu/Clubisivujen ns.jäsenkin.
Tällä foorumilla on oltu kaikkein asiallisempia....mainiten vain.
Tällä foorumilla on oltu kaikkein asiallisempia....mainiten vain.
Joku vois vielä tietää hetikin;
joko sinkitystä alkoi tulla 2004-5 jälkeen helmoihin ja muhinkin kohteisiin?? -ellei jo aiemmin.
Elikkä mistä ruostuu -mikä kohta on hyvä tarkistaa ostaessa?
joko sinkitystä alkoi tulla 2004-5 jälkeen helmoihin ja muhinkin kohteisiin?? -ellei jo aiemmin.
Elikkä mistä ruostuu -mikä kohta on hyvä tarkistaa ostaessa?
viewtopic.php?f=37&t=155391kmkk kirjoitti:Pitää kysyä, mitä Iro -tarkoitti;
viewtopic.php?f=10&t=224187kmkk kirjoitti: entä CIM -viat ( minkä sai itsekin korjattua) ?
Ei ne oikein ruostu, hapettuu ehkä.kmkk kirjoitti:Elikkä mistä ruostuu -mikä kohta on hyvä tarkistaa ostaessa?
viewtopic.php?f=10&t=246928&hilit=vectra+ruostuu
viewtopic.php?f=5&t=251180&hilit=Opel+V ... kokemuksia
VW Golf 1.4 TSI -17, VW Passat Variant 2.0Dti -15 , Ex: C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Eacytronicista vielä !
onko se käytöltään sama kuin "täys automaatti" -on ?
siis ei kytkinpoljinta ?
ja kai hitaampi vaihtamaan ?
onko se käytöltään sama kuin "täys automaatti" -on ?
siis ei kytkinpoljinta ?
ja kai hitaampi vaihtamaan ?