Minulla on Opel Tigra 1999.
Olin viime viikon lomalla. Auto seisoi pihassa käsijarru päällä. Nyt oikea takapyörä ei pyöri ja ABS-merkkivalo palaa. Olen nyt kolmena päivänä nytkytellyt, peruutellut ja ajanutkin jonkun matkan, mutta takapyörä laahaa edelleenkin. Korjaamolle en tällä tyylillä voi ajaa.
Oli tietysti tyhmää jättää käsijarru päälle, - varsinkin, kun auto on jo syksyllä pari kertaa tehnyt saman, mutta pienellä nytkytyksellä vika silloin korjaantui. Nyt ei.
Voisiko joku auttaa, mitä konkreettisesti pitää tehdä?
Olen 65 v. nainen enkä enää vuosiin ole autohommia tehnyt. Pyörän osaan irrottaa ja hakatakin vasaralla tarvittaessa, mutta mihin niin, etten hajota autoa vielä pahemmin.
Pikaista apua toivoen!
APUA! Opel Tigra 99, takapyörä ei pyöri, käsijarru jumittaaa
-
marjaliisa123
- 'Agila'
Re: APUA! Opel Tigra 99, takapyörä ei pyöri, käsijarru jumit
Mulla Zafira A, vm 2000. Sama vika ollu jo vuosia. En käytä pakkasella käsijarrua. Onko toi vaijerin jäätyminen normaalia? Pitäiskö se vaihtaa? Edellisen kommentissa jo hyvä neuvo, auton jos saa lämpimään, sulaa kyllä..
Itselläni joskus Astrassa jääty käsijarru ja viaksi ilmeni rispaantunut käsijarruvaijeri.
Kannattaa tarkastaa ainakin vaijerin kunto.
Kannattaa tarkastaa ainakin vaijerin kunto.
Jokunen Ooppeli ja foordeja.
Opel Astra G Editon 100 1.8 16v (ex) Opel Vectra B Sport 2.2 16v (nyk)
Opel Astra G Editon 100 1.8 16v (ex) Opel Vectra B Sport 2.2 16v (nyk)
Ja kun vaihdatte tarvikevaijerin mi pistäkää roikkuun se tallin seinään ja jollain ohuella pillillä ruuttailee öljyä tms. Vaijerin sisälle. Omas valutin niin kauan et tuli toisesta päästä valuen lattialle ja on vetreä kovillakin pakkasilla 
-
marjaliisa123
- 'Agila'
Kiitos vastauksista. Tuttavani tuttava halusi auttaa. Koputteli hetken kumivasaralla vannetta ja pyörää alkoi pyöriä. Siihen olisin itsekin pystynyt, mutta hän oli nopeampi.