Ongelmia alustan kanssa... (Vectra b)

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
hansky
'Agila'

Viesti Kirjoittaja hansky »

Vaihdoin autooni (Vectra B) madallusjouset weitec -40mm vakio iskunvaimentimien päälle. Vaihto onnistui hyvin, MUTTA mennessäni katsastukseen katsastusmies hylkäsi madalluksen etupäästä koska auton ollessa nosturilla (renkaan roikkuessa vapaana) jousi pääsee pyörimään noin puoli kierrosta, mutta on muuten tukevasti paikallaan. Kävin liikkeessä josta jouset ostin ja siellä sanottiin että jousi saa pyöriä mutta ei nousta iskarin "lautasilta" pois. Kuka mahtaa olla oikessa? Onko kellään ollut vastaavanlaista ongelmaa eteen vai onko todettava että katsastusmies on aina oikeassa ja ei kun jouset vaihtoon!!
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

eipä oo ollu tommosia ongelmia itellä mutta tässäkin on tulkinta eroja varmasti toisella konttorilla menee varmaan läpi...

mutta tämähän ei ole jousen vika vaan iskarin vika ku on niin pitkä..
Kuva
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
Gsi:sti
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Gsi:sti »

Mulla on Astrassa jousi aivan vapaana edessä kun nostaa ylös..ylös jää ainakin 4cm tyhjää. Katsastusmies sano et ei ole lailliset..sit kun väittelin vastaan ja se älys soittaa Helsingin konttoriin niin johan meni läpi.. :smile: Ei ollut kuulemma ennen moista etutolppaa nähny!
Lussu omega
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lussu omega »

Mulla myös vecarassa weitecit, tosin myös iskarit eikä ollut mitään ongelmia katsastuksessa! Voisko olla, että noi sun vakkari iskarit on liika pitkät, sillä alustasarjan iskarit ovat lyhennetyt!? Tää oli vaan veikkaus!
nooppeli98
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja nooppeli98 »

Kerroinkin jo tuolla Opel-keskustelun puolella kajaanin katsastus konttorin toiminnasta ja minulle katsastus herra teki saman jutun. Katsastus pomppasi pallonivelen väljyyden takia ja muka että oikea etujousi pääsee pyörähtämään puolikierrosta. Noh, nivel vaihdettiin ja jouseen ei koskettu. Jälki tarkastuksessa katsoi jousta, mutta ei koskenut siihen, ja kysyi että olikos siinä jotain vikaa. Jousi saa liikkua kunhan se ei pääse liikkumaan lautasilta pois(käsittääkseni).

Mietin tuossa että mitenkähän käy kun menen nykyistä vectraani katsastamaan. Siinä on uudesta asti ollut metroauton asentama -30mm steinmetz:n alusta sarja ja siitä ei ole papereita :smile:.

Auton ostin heinäkuussa ja ennen ostoa kävin sen katsastamassa ostopaikkakunnalla jossa eivät alustasarjaan kiinnittäneet mitään huomiota.

<font size=-1>[ This Message was edited by: nooppeli98 on 2003-09-15 14:45 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: nooppeli98 on 2003-09-15 14:52 ]</font>
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

no niinhän se tuntus että kuhan e ipääse pois kupista niin sama se sillon on

ja kylä se on just se että vakkariiskari on pitempi ku alustasarjan iskari..

mulla on weitekin iskarit eessä 4,5 cm lyhemmät ku vakiot.
takaa en hoksannu mittoo noita uusia
hansky
'Agila'

Viesti Kirjoittaja hansky »

Näinhän se on että se pyöriminen johtuu siitä kun vakio iskari on hitusen liian pitkä ja iskareiden lyhentäminen on taas huono idea jos edes mahdollista?!? Pitäneepä varmaan käydä jututtamassa katsastusmiestä uudestaan... On se kumma kun jousien luvataan toimivan vakio iskareiden kanssa mutta ei mene katsastusmieheltä läpi!
MikkoV
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

Kyllä iskareitakin voi lyhentää sorvissa, mutta sitten pitää olla varovainen ettei paina sitä enää ikinä ihan pohjaan! Itse olen yhteen projektiin tehnyt tuolla tavalla. En sitten tiedä mitä järkeä siinä on, mutta pääsinpä halvalla. :smile:

-Mikko
Audi S4 Biturbo
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

jousi kyllä voi pyöriä paikallaan kunhan se ei pääse vahingossa kupista pois

kupin reunan/ohjauksen korkeus siis ratkaisee
Vastaa Viestiin