Terve,
Eli vaihdoin nuo tuossa takapuskurin päällä olevat kolme torx ruuvia uusiin, kun vanhat olivat ruostuneet ja yksi ihan mäsänä. Ruuvit lähtivät hyvin irti, mutta kun olin laittamassa keskimmäistä kiinni, ilmeisesti jotain kävi koska se ei enää ottanut mihinkään kierteisiin kiinni. Eli onko jollain tietoa mitä siellä on joku nuo ruuvit pitää kiinni?
Eli missä nuo ruuvit ovat kiinni ja onko siellä puskurin/korin alla joku kiinnike noille ruuveille? Miten pääsen käsiksi tuohon keskimmäisen ruuvin kiinnikkeeseen.
Apuja tarvitaan koska nyt se keskimmäinen ruuvi ei ole missään enää kiinni ja tosiaan pyörii tyhjää kun sen siihen paikalle laittaa, eikä sitä koloa viitsi tyhjäksikään jättää.
Opel Astra G takapuskurin 3 torx ruuvia
Re: Opel Astra G takapuskurin 3 torx ruuvia
Kyllähän siellä on sellainen vastakappale jossa kierteet. En nyt muista oliko omassani kyseiset vastakappaleet muovista, mutta kaksi niistä oli hävinnyt ja päädyin lopulta korvaamaan kaikki kolme kunnollisilla metallisilla vastakappaleilla, jotka uppos nätisti alkuperäisiin reikiin.
Tässä kuvaa:

Tässä kuvaa:

Käyttöauto
Astra G farmari -99 X18XE1
Projektiauto
Astra G Hatchback -00 Z20LET
Projektiauto
Kiitoksia vastauksesta. Mites noihin pääsee käsiksi? Pitääkö takapuskuri irroittaa? Mitäs "vastakappaleita" käytit itse tuossa tilalla?
Kyllä se puskuri pitää irroittaa jos meinaa päästä noihin käsiksi kunnolla. Itse "vastakappaleista" en osaa valitettavasti kertoa muuta sillä nuo sattui löytymään kaverin tallista hyllyltä kun autoa rakenneltiin vielä siellä. Siitäkin on jo aikaa, joten en nyt muista noista sen tarkemmin kuin mitä kuvasta näkyy. Kannattaa koittaa Biltemasta tai Motonetistä kysellä, todennäköisesti löytyy jommasta kummasta. Voin katsoa jos ennättäisin tulevan viikon aikana kyselemään kaverilta tarkempia tietoja 
Käyttöauto
Projektiauto
Projektiauto
Kiitoksia avusta, pitää mennä yrittämään etsimään. Ei kyllä ole hajuakaan mitä noi voisi olla? Oisko noi jonkin sortin lyöntiankkureita tai vastaavia kiinnikkeitä? Varmaan pysyy liimaamallakin paikallaan kun eihän noihin periaatteessa mitään vetoa oikein tule kuin niistä muutamasta ruuvista, jotka ei edes taida kovinkaan paljon puskuria paikallaan pitää...Nexeon kirjoitti:Kyllä se puskuri pitää irroittaa jos meinaa päästä noihin käsiksi kunnolla. Itse "vastakappaleista" en osaa valitettavasti kertoa muuta sillä nuo sattui löytymään kaverin tallista hyllyltä kun autoa rakenneltiin vielä siellä. Siitäkin on jo aikaa, joten en nyt muista noista sen tarkemmin kuin mitä kuvasta näkyy. Kannattaa koittaa Biltemasta tai Motonetistä kysellä, todennäköisesti löytyy jommasta kummasta. Voin katsoa jos ennättäisin tulevan viikon aikana kyselemään kaverilta tarkempia tietoja
Saapa nähdä miten tuo puskuri lähtee irti...