Olen ostamassa uutta Opelia, ja Astra uudella 136 hv:n dieselillä on toinen vaihtoehto Merivan ohella. Madallettu sport-alusta näkyy olevan Astraan aivan pilkkahintainen, kun verollinen hinta on 106 euroa. Olisikohan tuosta sijoituksesta arkiajossa hyötyä vai haittaa? Jämäkkä ajotuntuma on aina paikallaan, mutta mukavuutta en haluaisi menettää enkä meluakaan lisätä. Vanteiksi otan nykytarjousten vallitessa todennäköisesti 17-tuumaiset.
FlexRidekin tietysti kiinnostaisi, mutta hinta pomppaa jo toista tonttua jos sen ruksaa.
Astraan madallettu alusta?
-
Repe_Ruutikallo
- 'Kadett'

Re: Astraan madallettu alusta?
Ei näköjään hirveästi kokemuksia kellään..
Itse ajanut muutamia Astroja, mutta pelkällä sport-alustalla en muistaakseni yhtäkään. Tuskin tehtaan alusta nyt hirveän kova/epämukava on, mutta varmaan silti vakiota "epämukavampi".
Mitä FlexRidellä ajanut, niin ei omasta mielestä siinäkään sport asennossa ollut mitenkään epämukava, mutta mieltymyksiä on varmasti erilaisia... Itse tykkään lähtökohtaisesti hieman jämäkämmän puoleisesta alustasta.
Noiden vakiojousien ja sportjousien eron meluun uskoisin olevan melko vähäistä normaalilla pinnalla. Terävissä epätasaisuuksissa varmasti eroa, jos paljon ajoa esim. hiekkateillä.
Asfaltilla jos pääasiassa ajelee, niin rengasvalinnalla voi varmasti vaikuttaa melun määrään huomattavasti enemmän.
Itse ajanut muutamia Astroja, mutta pelkällä sport-alustalla en muistaakseni yhtäkään. Tuskin tehtaan alusta nyt hirveän kova/epämukava on, mutta varmaan silti vakiota "epämukavampi".
Mitä FlexRidellä ajanut, niin ei omasta mielestä siinäkään sport asennossa ollut mitenkään epämukava, mutta mieltymyksiä on varmasti erilaisia... Itse tykkään lähtökohtaisesti hieman jämäkämmän puoleisesta alustasta.
Noiden vakiojousien ja sportjousien eron meluun uskoisin olevan melko vähäistä normaalilla pinnalla. Terävissä epätasaisuuksissa varmasti eroa, jos paljon ajoa esim. hiekkateillä.
Asfaltilla jos pääasiassa ajelee, niin rengasvalinnalla voi varmasti vaikuttaa melun määrään huomattavasti enemmän.
-
Repe_Ruutikallo
- 'Kadett'

Kiitoksia. Tuttu myyjä tuossa valisti, että FlexRidestä ei sitten saa senttiäkään lisää vaihdossa verrattuna peruspohjaan, joten ainakin se taisi sitten olla siinä. Kolmen vuoden pidolla tulisi säädöille vuosivuokraa semmoiset 350 €/a.
Asiaa sen tarkemmin tuntematta luulisin, että kun iskarit kuitenkin lopulta joutuu uusimaan, FR tulee selvästi kalliimmaksi eikä valinnanvarasta voi juuri puhua. Se on siis luulo...
Asiaa sen tarkemmin tuntematta luulisin, että kun iskarit kuitenkin lopulta joutuu uusimaan, FR tulee selvästi kalliimmaksi eikä valinnanvarasta voi juuri puhua. Se on siis luulo...
Moro! Mulla Astra vm.2012 ja otin siihen madalletun sport-alustan. Pikkuisen kyyti kovaa eikä ulkonäkökään poikkea vakiosta mielestäni yhtään. En suosittele!