Moi! Sain tommosen vanhemman vectran eli siis vm.1989 oleva vekkuli. Tekniikaltaan on tosi hyvässä kunnossa ja pellitkään ei oikein yhtään ruosteessa, mitä nyt pintä kukinnan alkua havaittavissa
Haluisin tietää kokemuksia eli onko hyvä ajaa ja omia mielepiteitä jne.
Ensiautoksi vissiin ihan hyvä?
Kiiitos jo valmiiksi!
Hyvä ajaa, selkeä ja aikoinaan yksi aikansa parhaista "tavallisista" autoista. Jotkut meistä pitävät noista vieläkin. Minullakin on ollut A-Vectra jo vuodesta 1997 lähtien...
Hyvä ajaa ja varma tekniikka. Myöskin helppo korjata. Kori vain tuppaa ruostumaan pois. Tuli ajettua kahdella eri A-Vectralla ja molemmissa oli luopuessani mittarilukema siinä 800 000 paikkeilla.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ok.Hyvä. Etulokasiiven alareuna, takalokasiiven sauma siinä takaoven takaosan vieressä ja helman takaosa ovat ainakin paikkoja, joista ruostuu helposti.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Itellä kävi juuri sama homma, nimittäin sain myös itse Vectran ensi autoksi ja olen kyllä tykännyt.
Olen nyt noin 5kk ehtinyt ajella tuolla omalla Opelillani mikä tosin ei ole mikään huippu yksilö, vaan on jo päässyt melko pahasti ruoste ottamaan ja ei muutenkaan ole siistissä kunnossa.
Ajaa tosiaan on hyvä, ei ole talven liukkaillakaan mikään vempula vaan hyvin pysyy tiessä. Halpa ja helppo korjata, itse olen todella paljon oppinut auton tekniikasta ja korjaamisesta tämän ansiosta.
Tämän Vectran tie on kyllä valitettavasti loppumassa, sillä katsastus lähenee, enkä aijo leimalle yrittää. Kuitenkin sen verran pahasti kärpänen puri että nyt on etsinnän alla seuraavaa A-mallin Vectraa alle.
Vectra A 20NE -89
varaosa: Vectra A C16NZ -90
varaosa: Vectra A C25XE -95
Hyviä autoja nuo on, osat halpoja, hyvä ajaa, ei mitään ylitsepääsemätöntä korjattavaa, jos ei pellit ala mennä. Noissa vanhoissa kannattaa huolehtia jakohihnasta, kun on vaan pumppukiristyksellä, toki vahinkoa ei taida tulla kuin 1,8:ssa, mutta matka katkeaa kuitenkin. Itsellä ollut -93 ja nyt -95, löytyy ABS:ät ja bägit, hyvä A vei voiton peruskuntoisesta B-Vectrasta.
Opel Astra Caravan Diesel Automatic -01, Muu merkki auf Deutschland, Opel Vectra 1,8 CDX -95, Opel Astra Caravan 1,6 16V -97, Opel Kadett 1,6 Automatic -90, Opel Vectra CD 2,0 -93