Eli kyseessä Astra G vuosimalli 1999. Molempien avaimien kauko-ohjaus toiminto lopettanut "sopimuksensa" aikaa sitten mutta keskulukko toiminut ok kun on kuskin ovessa avaimella kääntänyt. Nyt ei aukea enää kuin kuskin ovi kun avaimella kääntää eli muut ovet, takaluukku ja bensatankin luukku ei aukea. Takaluukun ja muut ovet saa auki, mutta pa-luukku jumittaa tietysti.
Itse en todellakaan ole rassaillut autoja paljon ja kokemusta on siis todella vähän, mutta jotain olen yrittänyt:
-sulake kohdasta 11 ehjä
-keskuslukon ohjainboksin olen kaivanut esiin ja se näyttää päällisin puolin ok ja liittimet eivät näytä hapettuneelta
-tarkastanut ovien/luukkujen johdotuksia sen mukaan miten on pystynyt
Pientä oireilua toimimattomuudesta oli aiemmin jo havaittavissa, joka viittaisi hieman että jossakin piuha poikki tai sitten joku liitos hapettunut? Näin tuli pohdittua kun en muutakaan keksinyt, mutta tiedä sitten olenko oikeassa.
Onko jossain joku rele vielä mikä pitäisi tsekata? Jos näin on niin mistäköhän se löytyy ja minkänäköinen palikka? Ja kunhan nyt saisi edes tuon pa-luukun auki ilman, että pitää purkaa sitä lukkomoottoria irti...
Kiitos etukäteen neuvoista ja avusta sillä autoa todellakin tarvitaan lapsiperheessä!
Astran keskuslukko-sydeemi ei toimi
Re: Astran keskuslukko-sydeemi ei toimi
Ensin uudet patterit kaukosäätimeen sitten avain virtalukkoon käännät virrat päälle ja painelet kaken nappeja,pitäisi ohjelmoitua.Sitten tutkit tarkasti sen kuskin puolen ovijohdotuksen kunnon haitarikumin alta sekä takaluukkuun menevän johdotuksen onko ehjä.Jos johdot ehjät vika ehkä kuskin ovimoottorissa.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.