Kadett E helmojen ruostevaurioista

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
matkum
'Agila'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja matkum »

Mulla on perusvalkoinen Kadett E vuodelta '85 ja siinä on helmapelleissä 5cm halkaisijaltaan oleva ruostevaurio molemmin puolin. Lisäksi oikeanpuoleinen helma on osunut johonkin, niin siihen on tullut ikävännäköinen lommo. Koko helma vaihtoon, ehkä molemmat helmat? Mitä maksaa? Missä tämmöisen korjaustyön saisi tehtyä mahdollisimman halvalla sisältäen maalauksen ja työt. Vasemmassa etulokasuojassa on myöskin kolhu ja ruostevaurioita, mutta haen motonetistä uuden lokarin. Ongelmana on vaan sen maalaus. Itse sitä ei kuulemma kannata lähteä tekemään ja työ pitäisi halvalla saada tehtyä. Olisko kukaan halukas tekemään tämmöistä korjaushommaa tai vinkkejä hyvästä pajasta?
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Jos meinaat sitä autoa itse käyttää niin ei kannata etsiä halvinta pajaa. Halvin ehkä saa pellin paikoilleen, mutta se työn laatu voi olla jotain aivan käsittämätöntä.

Esimerkkinä isä kerran vaihdatti jollain pikkupajalla autoon etulokasuojan. Maalaukselle ei ollut tehty mitään pohjatöitä, vaan maali oli vedetty suoraan varastomaalin päälle. Kerroskin oli niin ohut että hädin tuskin peitti. Sisäpuolelle ei ollut pistetty mitään ruostesuojaa, eli siellä oli paljas varastomaali.

Tuo kun tuli myöhemmin ilmi, olisi tehnyt mieli käydä tervehtimässä työn tekijää pesäpallomailan kanssa...
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
jonetuning
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jonetuning »

Itse tehty,parhaiten tehty -yleensä:) ! Omaan kadettiini vaihdatettiin helmat ja maalautettiin,maksoi jotain 2500-3000mk.
petsku73
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja petsku73 »

On 2002-06-27 21:17, jonetuning wrote:
Itse tehty,parhaiten tehty -yleensä:) ! Omaan kadettiini vaihdatettiin helmat ja maalautettiin,maksoi jotain 2500-3000mk.
Tulee töille hirvee hinta, kun motonetistäkin saa noi peltiosat n 50 ekin hintaan.
Mato
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Mato »

Omaan kasettiini vaihdatin etulokatin. Maalarin piti hakea motonetistä uusi, mutta onnekseni kuitenkin oli hakenut gm:ltä uuden alkuperäisen, sillä hintaero ei ollut kovinkaan suuri. Alkuperäinen on aina alkuperäinen ja istuu suoraan paikoilleen eikä sitä tarvitse alkaa viilalla sovittamaan. Pyydä maalaria hankkimaan uudet peltiosat. Jouduthan ehkä maksamaan hieman vaivanpalkkaa, mutta ammattilaisilla on usein suhteita, ja tätäkautta voit saada sen ehkä jopa aivan samaanhintaan kuin tarvikkeen. Kysyä kannattaa ainakin. Ja huonolle maalarille en suosittele menemään, vaikka omakohtaisia kokemuksia ei olekaan.
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

tattarmossenilla voi olla useampikin peltipaja, ja lintuvaarassakin on ainakin yksi.
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
Vastaa Viestiin