Hei,
Olen vaihtamassa autoa. Tällä hetkellä on Toyotan dieseli, 2000-luvun puolesta välistä. Olen etsimässä tilavaa farmari, merkiltään jotain muuta kuin Toyotaa. Olen ollut sinäänsä tyytyväinen Toyotaan, mutta eipä ole laadultaan nykyään sen kummempi kuin muut. Olen harkinnut yhtenä vaihtoehtona Opel Insigniaa Avensiksen sijaan!
Ajattelin nähdä vaivaa ja kirjautua tänne foorumille, koska auto on minusta tänne kirjautumisen arvoinen. Voisitteko arvon foorumistit kertoa, millainen auto on kyseessä ja onko jotain tyyppivikoja. Tiedossa olisi Insignia Edition (en oo varma, sanoiko Business Edition) farkku, vm. 2011 ja ajettu noin 10tkm. Erittäin hyvin pidetty yksilö, mutta mies vaihtaa autoaan kerran vuoteen (varmistan tämän vielä siltä itseltään...). Moottorina on 1,8 140hv.
Onko moottori syöppö? Myyjä sanoi suoraan, että uutta ei enää kuulema saa 1,8, koska turbot ovat tulleet! Opelin myyjä, väitti että syö kuulema litran enemmän kuin uudet turbokoneet. Siksi hinta kuulema pitää olla hiukan edullisempi suhteessa uuteen 1,4 turboon. Paljon tuollainen on maksanut uutena ilman lisävarusteita? Onko mitään muistikuvia?
Onko mitään vikoja noissa Insignioissa? Kaipailisin rehellisiä mielipiteitä, koska silloin kun vaihdoin uudehkoon Toyotaan, kaikkien mukaan niin idioottivarmapeli. No niitä lapsentauteja ja "tyyppivikoja" sitten paljastuikin, mistä ne foorumistit ovatkin hiljaa!
Mitä muita kehuja ja risuja Insgniassa on? Minusta muotoilultaan erinomainen auto. Itse hämmästelin, kuinka en ole noteerannut autoa kuin vasta nyt!
Opel Insignia
Re: Opel Insignia
Farkku Inkusta ei ole kokemusta. Itsellä oli juuri tuo 1.8 bensa neliovisena, kovin oli tukkoista ja janoista meno tuolla koneella. En suosittele missään tapauksessa ko. moottorityyppiä. Muuten auto toimi suhteellisen hyvin,jotain sähköhäiriöitä oli joskus.
Itellä on 2009 Inkku ST BL 1.8 vapaasti hengittävällä bensakoneella. Kulutus on täällä salpauselän maastossa noin 8-10l /100km eli jos minä ajelen niin se on kasin pintaan, mutta jos kauniinpi osapuoli ajelee niin se on kaupunki ajossa sen kympin. Varmasti menisi pienemmälläkin, mutta who cares, I don't
Laiskahan se on mutta ei se kuitenkaan hengetön ole. Sitten kun sen saa liikkeeseen niin ei sitä raiteelta saa pois eli ajo-ominaisuuksiltaan helvatun hyvä. Vikoja on ollut ainoastaan takaparkkitutkissa (2*sökönä) muuten selvitty pakollisilla huolloilla että takuu pysyi voimassa. Leimasta meni läpi ekalla ja katsatusmies tokas että tää on hyvä peli että ei tarvi tuoda heti takaisin 
Kun on BL niin varustukseen ei voi olla muuta kun tyytyväinen eli on parkkitutkaa, sadetunnistinta, automaattista valojärjestelmää, sumuvaloa, automaatti ilmastointia, bluetooth sarjaa, vakkaria jne... Ainoa puute on USB-liitäntä tai siis on USB mutta paikallinen opel ei saannut sitä toimimaan CD300:n kanssa
Sisätilat on hyvät ja laadukkaan oloset. Ainoa joka välillä ottaa pannuun on toi pitkä takapuskuri joka tulee näkyviin kun luukun nostaa ylös. On muuten housut ravassa kun joutuu kurkottaamaan tavaraa takakonttiin tai pois sieltä -> mutta onneksi ton alkaa pikkuhiljaa muistamaan 
Mutta lyhkäsesti suosittelen!
Kun on BL niin varustukseen ei voi olla muuta kun tyytyväinen eli on parkkitutkaa, sadetunnistinta, automaattista valojärjestelmää, sumuvaloa, automaatti ilmastointia, bluetooth sarjaa, vakkaria jne... Ainoa puute on USB-liitäntä tai siis on USB mutta paikallinen opel ei saannut sitä toimimaan CD300:n kanssa
Mutta lyhkäsesti suosittelen!
Grandland X Innovation Plus 225 PHEV
Tuo 1.8 on luonteeltaan aikalailla "kierroskone", minkä vuoksi kulutus on kaupunkiajossa varsin korkea. Maantiellä kulutuslukemat ovat taas aivan toista luokkaa. Rauhallisella ajotavalla menee alle 6l/100km ajotietokoneen mukaan.
Mitään muuta negatiivista en osaa Insigniasta sanoa. Auto on hiljainen ja hyvä ajettava. Laatutaso on kohdillaan ja ulkonäön puolesta Insignia on "vieläkin" todella tyylikäs kulkupeli.
En ole ajanut 1.4T Insigniaa, mutta Astraa tuo pikkuturbo kuljettaa paljon vaivattomammin kuin 1.8 moottori Insigniaa. Painoeroa autoilla ei juuri ole.
Mitään muuta negatiivista en osaa Insigniasta sanoa. Auto on hiljainen ja hyvä ajettava. Laatutaso on kohdillaan ja ulkonäön puolesta Insignia on "vieläkin" todella tyylikäs kulkupeli.
En ole ajanut 1.4T Insigniaa, mutta Astraa tuo pikkuturbo kuljettaa paljon vaivattomammin kuin 1.8 moottori Insigniaa. Painoeroa autoilla ei juuri ole.
1.8 -moottorin puolustukseksi täytyy sanoa, että on varsin harmiton moottori. Ei mainittavia tyyppivikoja. Samaa konetta käytettiin myös C2 Vectroissa. 1.4 Turbojen kestävyydestä vaikea sanoa vielä tässä vaiheessa mitään.