Jossain 90km/h vauhdissa kadetin ratti rupee vipattamaan. syy ei ole renkaissa, koska ne vasta tasapainotettu. Välillä tärinä on kovempaa ja välillä heikompaa.
En ole varma onko kyseessä E-mallin Kadetti kyseessä, sillä se on varsin "vikuri" ravistamaan. Mä kävin aikoinani tasapainottamassa etupään siten ,että se suoritettiin renkaiden ollessa paikoillaan. Tällaisessa suorassa tasapainotuksessa voi paremmin tarkastella eri nopeuksilla tapahtuvaa heittoa ja saa paremman korjauksen ravistukseen.
Mulla on ihan sama ongelma 89 E-kadetissa.Leimasin just viime viikolla ja renkaat on tasapainotettu sekä pyöränkulmat säädetty.Välillä varsinkin jos on epätasainen asfaltti täristää aika pahasti,ei rattia niinkään mutta koko auto tärisee jonkin verran esim.Cd:t hyppii hanskakotelossa.Sikäli vielä että tärinä pahenee kun pyöriä kääntää.Olisko vetoakselien päissä vikaa tai ohjausvaihteessa?
Kuulin et toi voi johtua myös vetarista. Eli auto on ollut kolarissa ja tolppa oli vääntyny. Tolppa on vaihdettu mut vetaria ei. On ko kellää kokemuksia. Luulen et ravistus ei johdu alumiinivanteista ku teki talvirenkailla ihan samaa (orkkis peltivanteet).
On 2003-08-17 21:06, pezq wrote:
Kuulin et toi voi johtua myös vetarista. Eli auto on ollut kolarissa ja tolppa oli vääntyny. Tolppa on vaihdettu mut vetaria ei. On ko kellää kokemuksia. Luulen et ravistus ei johdu alumiinivanteista ku teki talvirenkailla ihan samaa (orkkis peltivanteet).
Kyllä! Sitähän minäki! Vetareista todennäkösesti johtuu ku omassa C-Ascossa sama vika. Vetari kulunu---->pyörii huonosti niin eipä juuri muuta tarvita. Itteä meinaa välillä alkaa toden teolla vituttamaan koko tärinä. On muuten kiusallinen pitkää matkaa ajettaessa ja mulla täristää välillä rattiakin satasen vauhdissa (ja yli).
Täälläpäin yhessä rengasliikkeessä kaveri kertoi, että yleensä jos takarenkaat on epätasapainossa nii sillon taristää koria ja eturenkaat puolestaan rattia. Edellyttäen et vika ei johu vetarista.