mulla on tuollainen opel astra,2.0 diesel vm 1999 80 heppainen.
onkos em. autossa joku lämmitys laitteen esivastus,joka lämmittää kennossa kiertävää nestettä ?
paksut kaapelit näyttäisi menevän kaasupolkimen yläpuolelta kennostolle ?
kertokaa tietäjät ! tai onko aiheesta jotain näillä osastoilla mainittu ?
esilämpövastus
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Re: esilämpövastus
Se taitaa olla 82hp, jos on DT. Siellä on sellainen litteä vastus kennon alapuolella, joka lämpiää kun käännät lämmön täysille. Ei ole esivastus eikä lämmitä vettä, ainoastaan sisäkennon läpi menevää ilmaa.
Joo, 82 hp minulla on,tarkoititko sitä vasenta säädintä kojetaulussa ? vai puhaltimen katkaisijaa ?
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Tais olla vasemman puoleisin säädin, se mistä hyttiin tulevan ilman lämpöä säädetään. Sinne vastukselle menee ne kaks paksumpaa johtoa ja kaksi ohuempaa johtoa, luultavasti ohjausvirran johdot.
no joo,kiitoksia paljon vastauksista !
vieläpä yksi kysymys,näyttäisi olevan jäähdyttimessä kaksi puhallinta.
mitenkäs ne pelittää,pyörivätkö yhtä aikaa kun tarvis on,vai lähteekö kuskin puoli ensin ? ja sitten toinen ?
vieläpä yksi kysymys,näyttäisi olevan jäähdyttimessä kaksi puhallinta.
mitenkäs ne pelittää,pyörivätkö yhtä aikaa kun tarvis on,vai lähteekö kuskin puoli ensin ? ja sitten toinen ?
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Sulla on varmaan ilmastointi? Toinen puhallin "normaalissa" paikassa ja toinen ilmastoinnin lauhduttimen etupuolella? Vectrassa toimivat siten, että etummainen lähtee pyörimään 92 asteessa ja takimmainen 100 tai 105 asteessa. Voivat toimia yksin tai yhdessä, riippuen lämpötilasta. Tarkoituksena viilentää tehokkaammin kun käyttää lämpösillä keleillä ilmastointia.
Eipä ole ilmastointia !mutta 2 puhallinta on,kuskin puolella näyttäisi olevan "normaali" puhallin joka imee ilmaa jäähdyttimen läpi,ja apumiehen puoli toimii toisten päin,eli työntää ilmaa syylärin läpi,liekkö ilmastointia varten,mutta sellaista ei ole minun astrassa.
Taitaa olla joku tuontiauto ?
Taitaa olla joku tuontiauto ?