B Vectra ilmastointi rohisee
B Vectra ilmastointi rohisee
Kesän ajan ilmastointi toimi normaalisti (mitä nyt sai ajaa jonku aikaa ennenkuin alkoi tosissaan jäähdyttämään) ja nyt näiden kylmien kelien jälkeen olen pari kertaa käyttänyt ilmastointia niin se on alkanut pitämään isoa rohisevaa ääntä. Ääni pienenee huomattavasti parinkymmenen sekunnin jälkeen mutta pysyy pienempänä rohinana käytännössä kokoajan. Ja tuntuu että se ei jäähdytä enää yhtä tehokkaasti kuin kesällä, vaikka viileempää ilmaa kuitenkin tulee. Ostin auton kesällä ja siihen vaihdettiin joku ilmastointiin liittyvä putki, en nyt muista yhtään että mikä, ja laitettiin uudet aineet. Osaisko joku neuvoa? Auto on -98 1.6 ja siinä on manuaalinen ilmastointi.
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava

- Jäsennumero: 3208
Re: B Vectra ilmastointi rohisee
Olisikohan kompuran öljyt vähissä? Mahdettiinko lisätä täytön yhteydessä?
Voi lisätä vaikka nytkin, tuskin maksaa kauheita saati pahentaa asiaa. Mutta kuuntele ensin konepelti auki ilmastointi päällä, kuuluuko rohina kompurasta vai jostain muualta.
Voi lisätä vaikka nytkin, tuskin maksaa kauheita saati pahentaa asiaa. Mutta kuuntele ensin konepelti auki ilmastointi päällä, kuuluuko rohina kompurasta vai jostain muualta.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Mulla on 99 veccu ja sama ongelma. Ilmastointi korisee ihan stanasti kun se on päällä ja sitten kun painan sen pois päältä ni ei korise ollenkaan.Tosin mulla ei enää pala se ilmastoinnin merkkivalokaan.
kohiseeko sisällä jos kohisee niin se on kylmäaineesta vajaa,myös ulkoilman lämpötila vaikuttaa asiaa,tehoa saa jäähdytykseen lisää käyttämällä sisäilmankietoa