opel astra -98 ensimmäiseksi autoksi?
opel astra -98 ensimmäiseksi autoksi?
Moroo!
Olen ajatellut ostaa ensimmäiseksi autokseni opel astran vuosimallia -98.
onko kellään kokemusta tälläisestä autosta? onko tullut eteen paljonkin vikoja?
Olen ajatellut ostaa ensimmäiseksi autokseni opel astran vuosimallia -98.
onko kellään kokemusta tälläisestä autosta? onko tullut eteen paljonkin vikoja?
Re: opel astra -98 ensimmäiseksi autoksi?
Jos moottori käy hyvin ja auto on juuri katsastettu, eikä kone vuoda öljyä tai muita nesteitä, silloin kaiken pitäisi olla ok, oli kilometrimäärä/automerkki mikä tahansa.
Kolme g-astraa omistaneeni (joista kaksi edelleen pihassa) voin suositella autoa.. mielestäni tukevampi ja omaan ajotuntumaan parempi auto ajaa kuin samanikäinen b-vectra.. Mikään tilaihme auto ei ole, eli jos on pitkä kuski (joka saa kyllä g-astraan hyvänkin ajoasennon) ei takapenkille mahdu aikuinen enää kovinkaan mukavasti mutta perheautona meillä toiminut loistavasti. Galvanoitu kori tuo lisäpisteitä, ei ole ruostumisesta ollut tietoakaan vaikka kilometrejä autoissa parhaimmillaan yli 400tkm..
Koneista ei ole kokemusta kuin dieseleistä, bensakoneiden eroista ja heikkouksista voi joku muu valaista..
tonni renkaisiin..? mitkä ihmeen kumit sinne alle ollaan työntämässä, satasella-kahdella saa jo kohtuuhyvät renkaat vanteineen (käytetyt) ja kolmeen sataan uudet (ilman vanteita) jollei ole välttämätöntä tarvetta ajaa testivoittajan uusimmilla rengasmalleilla..
Koneista ei ole kokemusta kuin dieseleistä, bensakoneiden eroista ja heikkouksista voi joku muu valaista..
tonni renkaisiin..? mitkä ihmeen kumit sinne alle ollaan työntämässä, satasella-kahdella saa jo kohtuuhyvät renkaat vanteineen (käytetyt) ja kolmeen sataan uudet (ilman vanteita) jollei ole välttämätöntä tarvetta ajaa testivoittajan uusimmilla rengasmalleilla..
- Undertaker
- 'Diplomat'

Joo itsekin ihmettelin tuota rengaskommenttia.
ITselläni ollu vuoden 99 G-farkkuastra sportti varustuksella. Erittäin tyytyväisiä oltiin ja sopivasti oli kyl tilaa kahdelle aikuiselle, yhdelle lapselle ja yhdelle koiralle. 1.8 kone riitti täysin ks. autoon eikä jäänyt jalkoihin. Tosiaan tuosta galvanoidusta korista sen verran että itselläni kyllä kaaret oli ruosteessa mutta se oli vain pintaruostetta. Galvanoitu korihan ei ruostu läpeensä.
ITselläni ollu vuoden 99 G-farkkuastra sportti varustuksella. Erittäin tyytyväisiä oltiin ja sopivasti oli kyl tilaa kahdelle aikuiselle, yhdelle lapselle ja yhdelle koiralle. 1.8 kone riitti täysin ks. autoon eikä jäänyt jalkoihin. Tosiaan tuosta galvanoidusta korista sen verran että itselläni kyllä kaaret oli ruosteessa mutta se oli vain pintaruostetta. Galvanoitu korihan ei ruostu läpeensä.
Anteeksi olen vähän kujalla näistä asioista joten kysyn onko muissa autoissa kuin oopelissa nokkahihnan vaihtoa 60tkm välein? 
- Undertaker
- 'Diplomat'

Ei aiheuta mitään ongelmia jos on vaihdettu ajallaan. 60tkm/4 vuotta.temezxxx kirjoitti:Anteeksi olen vähän kujalla näistä asioista joten kysyn onko muissa autoissa kuin oopelissa nokkahihnan vaihtoa 60tkm välein?
No vissiin ainaski joissakin fiiateissa.temezxxx kirjoitti:Anteeksi olen vähän kujalla näistä asioista joten kysyn onko muissa autoissa kuin oopelissa nokkahihnan vaihtoa 60tkm välein?
Ontemezxxx kirjoitti:Anteeksi olen vähän kujalla näistä asioista joten kysyn onko muissa autoissa kuin oopelissa nokkahihnan vaihtoa 60tkm välein?
Ainakin Lada, Alfa, sekä Fiat käyttävät 60tkm vaihtoväliä.temezxxx kirjoitti:Anteeksi olen vähän kujalla näistä asioista joten kysyn onko muissa autoissa kuin oopelissa nokkahihnan vaihtoa 60tkm välein?
Tuo 60tkm/4vuotta ei koske 8v koneita. Niissä taitaa olla kummassakin G-astrasta löytyvässä 120tkm/8v.
- Undertaker
- 'Diplomat'

Onko G-astraa saanut 8 venasena?
On, aina vuoteen 2002 asti.Undertaker kirjoitti:Onko G-astraa saanut 8 venasena?
Ne 8v koneet olivat X16SZR (55kW) 98-01 ja Z16SE (62kW) 2001-. Molemmat siis 1.6 8v koneita.
Mikä hihna..? gastrassa ketju on kiva..temezxxx kirjoitti:Anteeksi olen vähän kujalla näistä asioista joten kysyn onko muissa autoissa kuin oopelissa nokkahihnan vaihtoa 60tkm välein?
Osta sitten suoraan kakslitranen. Kivempi ajaa matka-ajoa, koska paremmat välitykset.
Vectra on tosin paljon parempi ajettava.
Vectra on tosin paljon parempi ajettava.
.