Oon monesti tässä huomannut, että kun auton vie huoltoon, niin osat maksavat huomattavasti enemmän, mitä ite pystyt vaikkapa motonetistä löytämään. Eli kysymys kuuluukin, että tekeekö huoltamot/korjaamot yleensä osien asennuksia, jos käy itse ensin ostamassa osat ja pyytää laittaa palikat paikalleen?
Ja vielä lisäkysymys, jos ensimmäinen toteutuu -> Mitkä huoltamot/korjaamot pk-seudulla tällästä palvelua toteuttaa?
Minun käsitykseni mukaan lähes kaikki puljut tekee tuota, ainakin täälläpäin on tähän asti toiminut noin kun äiti on autoansa huollattanut. Etunavat,öljyt ja suodatin on tähän mennessä vaihdettu äidin autoon itseostetuilla ja liikkeen asentamilla osilla. Navatkin vaihdettiin niin, että äiti ajoi huoltamon pihaan ja kysyi onko kiire-> Ei ollut ja katsoi asian heti siltä seisomalta, 70e tuli hintaa napojen vaihdolle+ öljyjen ja suodattimen vaihdolle Huoltamon nimeä en nyt muista tähän hätään. Ja nuo öljyt ja suodatin on kerran aikaisemminkin vaihdettu toisessa liikkeessä.
Huollon tehnyt firmahan ei ota mitään vastuuta tällöin osasta minkä kiinnittävät autoon. Vastuu osasta on osan myynyt firma. Jos ostat osat ja työn huoltoliikkeestä, saat osille myös takuun samasta firmasta.
Samasta varaosapuljusta ainakin tämän paikkakunnan korjaamotyyppi hakee osansa kuin muutkin kansalaiset ja saa käsittääkseni vielä reippaan korjaamoalennuksen. Sitten asentelee ja myy asiakkaille mukavalla voitolla...
Mun vakiokorjaamo hakee itekin osat Motonetista, mutta veloittaa siitä yhden työtunnin (59 e) verran lisää. Siksi haen ne varaosat itse sieltä ja pääsen siis tuntipalkoille.
No on se kumma kun autofitin (Latokaski) kaveri sanoi, että tulpanjohtojen vaihtaminen on sellaset 150-200e nii ei helvetti, eihän siihen palikat motonetissä ainakaan maksa läheskää yhtäpaljo.
Ja eihän se johtojen vaihtaminen nyt mitään 6:tta tuntia pitäisi ammattilaiselta viedä?
37e maksais motonetissä tollanen mun autoon sopiva johtosarja (koodi: 11-2224) nii on se helvetti jos se saa hinnan kohoo 200e.. Mitäs korjaamoja te nyt sittenkäytätte? vai ootteko pk-seudulta päi?
Pakko nyt kysyä, että eikös niitä tulpanjohtoja voi ite vaihtaa. Vai mikä kärry tää on ?
Hae ne piuhat Motonetista ja kurvaat sitten vaikka Auto Opliaan kysymään, mitä mieltä ne on asiasta. http://www.oplia.com/
tursas kirjoitti:Pakko nyt kysyä, että eikös niitä tulpanjohtoja voi ite vaihtaa. Vai mikä kärry tää on ?
Hae ne piuhat Motonetista ja kurvaat sitten vaikka Auto Opliaan kysymään, mitä mieltä ne on asiasta. http://www.oplia.com/
Mjoo, kait ne ite vois vaihtaa kans. En vaan kovin paljoa oo noihin autokorjauksiin ite tutustunu, nii en tiedä mitä siit ite vaihtamisesta tulis
Millanen huoltopaikka toi Oplia on? Hintava paikka?
tursas kirjoitti:Pakko nyt kysyä, että eikös niitä tulpanjohtoja voi ite vaihtaa. Vai mikä kärry tää on ?
Mjoo, kait ne ite vois vaihtaa kans. En vaan kovin paljoa oo noihin autokorjauksiin ite tutustunu, nii en tiedä mitä siit ite vaihtamisesta tulis
Soittoa sinne ja kysyt hintaa. Ei ainakaan itellä mitään valittamista kyseisestä firmasta.
Korson lähellä on myös pieni yhden miehen nyrkkipaja, Jykän Autohuolto, 09 870 1066. Helpoiten pääsee kun hakee ite motonetistä osat ja vie ne paikan päälle. Ei valittamista tästäkään paikasta.
Soittoa sinne ja kysyt hintaa. Ei ainakaan itellä mitään valittamista kyseisestä firmasta.
Korson lähellä on myös pieni yhden miehen nyrkkipaja, Jykän Autohuolto, 09 870 1066. Helpoiten pääsee kun hakee ite motonetistä osat ja vie ne paikan päälle. Ei valittamista tästäkään paikasta.
Hmm, okkei okkei.
Pitänee tonne molempiin paikkoihin huomenna soittaa ja tiedustella hinnat
TJT kirjoitti:No eipä kyllä paljoa tulpanjohtojen vaihtoa varten kannata korjaamolle viedä.
Suojamuovi koneen päältä pois ja pitäisi olla kutakuinkin tällainen näky:
Siitä vaan yksitellen vanha pois ja uusi tilalle, niin menee varmasti oikeaan järjestykseenkin.
Tarviiks niitten vaihtoon mitään erikoisempii työkaluja? : D
Toi työkaluvalikoima on tääl kotona aika heikko nimittäin.. Täs samassa vois kysästä, et jos noi tulpat vaihtais ite, nii miten se kiristäminen nyt oikeen tapahtuu? Ku kuullu aika monelta, et siin pitää olla joku tietty tyyli :s
LAtee kirjoitti:
Toi työkaluvalikoima on tääl kotona aika heikko nimittäin.. Täs samassa vois kysästä, et jos noi tulpat vaihtais ite, nii miten se kiristäminen nyt oikeen tapahtuu? Ku kuullu aika monelta, et siin pitää olla joku tietty tyyli :s
Kerran kiristin tulpat boschin ohjeiden mukaan ja lopputulos oli se, että tulppa pääsi löystymään irti asti ja jäi hakkaamaan suojakannen ja tulpanreijän väliin ja tuloksena kierteet paskana yläpäästä.
Onneksi oli helppo korjata jengat sopivalla kierretapilla, mutta sen jälkeen olen vetänyt tulpat kiinni niin, että pysyvät
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri