Vectra C Wagon 1.8 Ecotec (122hv)
Vectra C Wagon 1.8 Ecotec (122hv)
Elikkäs tarjolla olisi tuollainen otsikon mukainen C-Vectra 1.8 122 hv -bensakoneella. Vuosimalli muistaakseni 2005. Onko ko. laitteesta millaisia käyttökokemuksia? Onko tuo "pieni" bensakone liian laiska tuon kokoiseen autoon? Tämä ehkä askarruttaa eniten... Onko jotain "tyyppivikoja" tai muita seikkoja, mitä on hyvä ottaa huomioon tuollaista ostoaikeissa katsellessa? Mittarissa taisi olla kilsoja noin 200000.
Skoda Superb 3V5 4x4 DFCA, vm 2017
-
Opel 4 ever
- 'Admiral'

Re: Vectra C Wagon 1.8 Ecotec (122hv)
Naapurilla on tuommoinen kärry ja sillä tulee joskus ajettua. Suorituskyky on minusta ihan riittävä arkiajoon,riippuu tietysti mihin vertaa ja on tottunut. Vastapainona kokoisekseen pieni kulutus ja hyvät tilat.
Ainut miinus,jos uudempiin vertaa on se,että jakopää on tuossa koneessa se "vanhanmallinen",joten sen vaihtoväli on perinteiset 60tkm. Mahdollisista tyyppivioista löytyy juttua haulla jonkinverran. Naapurin autossa ei isompia yllätyksiä ole ollut,ajettukin sillä tosin vasta noin 70tkm.
Ainut miinus,jos uudempiin vertaa on se,että jakopää on tuossa koneessa se "vanhanmallinen",joten sen vaihtoväli on perinteiset 60tkm. Mahdollisista tyyppivioista löytyy juttua haulla jonkinverran. Naapurin autossa ei isompia yllätyksiä ole ollut,ajettukin sillä tosin vasta noin 70tkm.
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Kuulemani mukaan kone on liian snadi noinkin isoon koriin. Normiajossa menettelee, jos ei ole kiireinen ajotapa. Plussaahan tuossa on suuret tilat. Itse en moista ottaisi vaan katselisin isompaa esim. 2.2 koneella olevaa. 200tkm mittarissa..hyvin on rullattu.
Tätähän juuri itsekkin olen epäillyt. Vääntökään tuossa myllyssä tuskin on mikään päätä huimaava. Aiemmin mulla oli GTS sillä 147 hv:n 2.2 -koneella. Se oli omiin tarpeisiin ihan riittävä...
Itse juuri ostin kyseisenlaisen keksinnön, tosin pari vuotta vanhemman. En ole ehtinyt ajaa kuin vasta n.500km joten mahdollisista vioista jne ei vielä tietoa. Huoltokin juuri tehty, seuraavaan tuleekin sitten juuri tuo remmin vaihto, tosin siihen vielä n.30tkm.
Ei tuo 1,8 ole todellakaan mikään raketti, mutta yllättävän hyvin se tuota farmikoppaakin mielestäni liikuttaa. Tosin jos on aggressiivinen ajotyyli niin sitten saattaa teho loppua kesken, mutta jos vaihteita hieman hämmentelee niin ei tuolla nyt ihan sentään jalkoihin jää. Tosin itsekin olisin mielummin ottanut hieman isommalla koneella olevan, mutta tuo nyt osui sopivasti kohdalle. Kulutus on kohtuullinen ja omassa farmissa on hyvät varusteet joten ainakin toistaiseksi olen tyytyväinen. On yhtä mukava ajaakin kuin edellinen autoni parin vuoden takaa, B Vectra STW. Tuo nykyinen tuli ostettua "hieman vahingossa" jo nyt, en oikeastaan tarvitse autoa kuin vasta syksyllä mutta löytyi liikkeestä hyvin varusteltu ja huollettu yksilö kohtuukilsoilla niin tein kaupat.
Ei tuo 1,8 ole todellakaan mikään raketti, mutta yllättävän hyvin se tuota farmikoppaakin mielestäni liikuttaa. Tosin jos on aggressiivinen ajotyyli niin sitten saattaa teho loppua kesken, mutta jos vaihteita hieman hämmentelee niin ei tuolla nyt ihan sentään jalkoihin jää. Tosin itsekin olisin mielummin ottanut hieman isommalla koneella olevan, mutta tuo nyt osui sopivasti kohdalle. Kulutus on kohtuullinen ja omassa farmissa on hyvät varusteet joten ainakin toistaiseksi olen tyytyväinen. On yhtä mukava ajaakin kuin edellinen autoni parin vuoden takaa, B Vectra STW. Tuo nykyinen tuli ostettua "hieman vahingossa" jo nyt, en oikeastaan tarvitse autoa kuin vasta syksyllä mutta löytyi liikkeestä hyvin varusteltu ja huollettu yksilö kohtuukilsoilla niin tein kaupat.
-03 Vectra C 1,8 STW
EX: -99 Vectra B DTI Voyage
Kadett B
+ muutamia stressileluja...
EX: -99 Vectra B DTI Voyage
Kadett B
+ muutamia stressileluja...
Äkkiäkös se 1.8:n "nuhaisuus" unohtuu 2.2 -mallin korkeapainepumppu, ja paukkuvien jakopäiden korjauslaskuja katsellessa. 
Jep ja omasta mielestä sitten jos 2.2 koneella alkaa kattelemaan, niin skippaisin sen ja ettisin suoraan turbokoneellisen. Kuluttaa vähemmän, enemmän tehoa ja ketjukone. No brainer.ascona_c kirjoitti:Äkkiäkös se 1.8:n "nuhaisuus" unohtuu 2.2 -mallin korkeapainepumppu, ja paukkuvien jakopäiden korjauslaskuja katsellessa.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Itsekin kyllä suossittelisin väkisin hengittävää.Alpha kirjoitti:Jep ja omasta mielestä sitten jos 2.2 koneella alkaa kattelemaan, niin skippaisin sen ja ettisin suoraan turbokoneellisen. Kuluttaa vähemmän, enemmän tehoa ja ketjukone. No brainer.
Mutta kyllä tuo 2.2 Direct noin litran verran vähemmän vie, kuin turbo...
Aikanaan sain talvikeleillä ~200km lenkillä moisen keskikulutukseksi 5,8l/100km. Ei tuohon pääse omalla turbolla millään.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Jos tuo 5.8l/100km tosiaan pitää paikkaansa niin sitten olet kyllä oikeassa. Turbolla ajelin alimmillaan 6.8l/100km. Itse kävin koeajamassa 2.2direct koneista Zafiraa ja kulutus oli valtatiellä yli 9l sataseen. Meni nyt jo ohi aiheen. Joka tapauksessa mun mielestä toi 1.8 on liian pieni kone isoon vectraan, mutta sillä varmaan pärjää jossain pikkutaajamissa ajellen. Isoon kaupungin keskustaan tai matkaa en lähtisi ajelemaan kun ohittaminen olisi tuskaa.Ahnuld kirjoitti:Itsekin kyllä suossittelisin väkisin hengittävää.
Mutta kyllä tuo 2.2 Direct noin litran verran vähemmän vie, kuin turbo...
Aikanaan sain talvikeleillä ~200km lenkillä moisen keskikulutukseksi 5,8l/100km. Ei tuohon pääse omalla turbolla millään.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Vanhemmilla on -04 2.2 Directin keskikulutus tietokoneen mukaan pysynyt jo vuosikaudet 7-7,6l/100km.
Ajelevat tietysti vähän rauhallisemmin, mutta ei tuohon kyllä itse kykene omalla.
Varmaan tuo 2.2 menee vielä pienemmällä faceliftin jälkeen, kun on kuudes pykälä. Nyt vitonen tuntuu lyhyeltä itse kuusipykäläiseen tottuneena.
Mahtaako tuo 1.8 olla pihimpi? Toisaalta sehän on paljon traditionaalisempi kone tekniikkansa puolesta, eli tuskin.
Ajelevat tietysti vähän rauhallisemmin, mutta ei tuohon kyllä itse kykene omalla.
Varmaan tuo 2.2 menee vielä pienemmällä faceliftin jälkeen, kun on kuudes pykälä. Nyt vitonen tuntuu lyhyeltä itse kuusipykäläiseen tottuneena.
Mahtaako tuo 1.8 olla pihimpi? Toisaalta sehän on paljon traditionaalisempi kone tekniikkansa puolesta, eli tuskin.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Taitaa kuitenkin tuo 1.8 jäädä suosiolla nykyiselle omistajalleen. Eipähän tarvitse harmitella jälkikäteen. Tuo 2.oT on ollut kyllä hakusessa, niitä kun vaan on vähän harvemmassa kuin vaikkapa noita 2.2 -koneita. Ja tuo 6-lovinen salkku olisi kyllä asiaa. Jos nyt kulutus on vähän kovempi niin se ei niin haittaa. Mukavampihan se on ajella, jos tarvittaessa on ruutia pikkasen enemmän. Tosin nythän tuo 2.8T:kin alkaa olla kohtapuoleen kohtuuhinnoissa...