Opel Meriva 1,8 Raitisilmasuoodattimen vaihto!

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Vastaa Viestiin
Naakari
'Agila'

Opel Meriva 1,8 Raitisilmasuoodattimen vaihto!

Viesti Kirjoittaja Naakari »

Tervehdys Ihmiset!

Kirjottelen tässä ekaa kertaa tänne, sellasella asialla kun on onkelmia raitisilmasuodattimen kanssa.
Piti ryhtyä sitten itse vähän "asentelee" tosiaan tuota suodatinta ja sain menestyksellä purettua
hansikaslokeron ja mun katteen jalkotilasta pois edestä. Luulin tosiaan että olisi näiden katteiden
takana. Mutta huomasin kuitenkin että eihän se nyt mene ihan niin helposti. Suodatin on niin
vaikeassa paikassa että en itse ryhtynyt sen enempää sitä vaihtamaan.

Tuli kuitenkin säädettyä sen verran, että sain kai hajotettua sisäkiertoilmasysteemin jotenkin. :bonk:
Eli siellähän on semmottis luukku mikä aukeaa kun painaa sisäkiertoilman päälle, siis ehkä. Väänsin vahingossa
tämän luukun väkisin auki, kun tuntui että se aukeaa kun ihan vähän antaa voimaa siihen. No nyt kuitenkaan
sisäilmakiertokyktin ei toimi, ja jonkunlainen sähkömoottori huutaa hansikaslokeron takana jatkuvasti. Ja luukku
on aivan löysä, vaikka ihan aluksi oli kuitenkin melko tiukka avata.

Joten kysymys kuuluukin nyt: onko kellään kokemusta vastaavanlaisesta systeemistä? Ja onko nyt jotain isompaakin
mennyt rikki, vai onko tilanne vielä korjattavissa ihan ite? :roll:

Toivottavasti jollain löytyy kokemusta, ja saa kysyä tarkennuksia, saattaa olla toi selostus melko ympäripyöreetä meinaan :lol:

"Tee se itse- mies" kiittää :P
-H-
'Agila'

Re: Opel Meriva 1,8 Raitisilmasuoodattimen vaihto!

Viesti Kirjoittaja -H- »

tuota noin,merivassa raittari vaihdetaan konehuoneen kautta..tai toisin sanoen ensin pyyhkijät irti ja se muovi tuulilasin alareunasta,sen verran vaikka vaan että saa kätensä työnnettyä sinne ja siellä on suoja muovi joka pitää irroittaa,yleensä menee rikki,varsinkin jos ei tiedä tarkkaan miten lähtee ja sitten itse suodatin...ei siis hanskalokeron takaa niinkuin esim astrassa..
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Iro »

Vesku_Tre
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Vesku_Tre »

http://www.merivaownersclub.co.uk/forum ... ic114.html

YouTube:ssakin näkyy olevan kuvasarja vaihdosta. Aloin etsimään vinkkejä, kun paikallisella autokorjaamolla eivät keksineet, missä isäukon Merivan sisäilmasuodatin on. Ei mikään ihme ettei löytynyt! Pyyhkimien irrotus ja niiden asentaminen oikein paikalleen on jo semmonen rojekti, että Meriva mennee "merkkikorjaamolle".
Vastaa Viestiin