Auttakaa tunnistamaan autoni

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
hpniemi
'Kadett'
'Kadett'

Auttakaa tunnistamaan autoni

Viesti Kirjoittaja hpniemi »

Olen aika nyyppä näiden asioiden kanssa ja nyt olen täysin sekaisin taas vaihteeksi:

Mulla on Opel corsa B 1.2 16v vm 2000, ensirekisteröinti 27.3.2000. Bensakone.

Hommasin Haynesin manuaalin pikikuhuoltoja varten, mutta siinä yksikään moottoritilan kuva ei vastaa omaa autoani. Esim. niissä kaikissa Haynesin (1997-2000 P to X) kuvissa on hydraulinen ohjaustehostin, mutta omassani kait sähköinen, jos sitä nyt se EPS tarkoittaa. Sellainen valo ainakin käynnistettäessä vilahtaa, enkä löydä mitään ohjaustehostimet litkusäiliötäkään.

Lisäksi: akku on edestä katsottaessa aivan vasemmassa yläkulmassa siellä moottoritilan toisella puolella tavallaan. Kaikissa Haynesin kuvissa akku on konetilassa. Samoin jarrunestesäiliöni ei ole sellainen iso musta vaan pieni kirkas ja edelleen eri paikassa, kuin oppaassani.

Eli siis voisiko joku kertoa, mikä auto mulla on :bonk: ehehehehehe

Onko tässä dohc tai SOCH (mitä se sitten tarkoittaakaan)? Onko tässä nelipisteruiskutus vai mikä?

Auton tietoja vielä:

LTJ-tyyppikoodi: 52491223AE
LTJ-malli: 4d corsa 1.2-SBF68/244

Mä en kerta kaikkiaan löydä konetilasta mitään X12XE tms merkintää... missähän se on...

Tässä on kuva koneestani tai siis autoni koneesta:

http://www.pcuf.fi/~hpniemi/kone.jpg

Olenkohan mä hommannut väärän oppaan vai voiko nää autot vaihdella noin paljon sisuksiltaan? Opas ainakin sanoo, että se on tarkoitettu ennen Oct/2000 malleille...

Kiitos avusta.
:J:J
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Auttakaa tunnistamaan autoni

Viesti Kirjoittaja :J:J »

Kantsuu muistaa, että Haynesin oppaissa autot on oikealta ajettavia ja oisko noissa väärältä puolelta ajettavissa loppunut tila kesken tuolta apukuskin puolelta ja akku on pitänyt laittaa kuskinpuoleisen ajovalon viereen konehuoneeseen.

Tässä informaatiota koneesta:

X12XE
Bauform: R4
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 72,5
Hub (mm): 72,6
Volumen (cm³): 1199
Leistung (kW bei min-1): 48 / 5600
Drehmoment (Nm bei min-1): 110 / 4000
Verdichtung: 10,1 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic M 1.5.5, Bosch Motronic ME 1.5.5
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
Besonderheiten:
Verwendung: Astra G (F13WR/CR), Corsa B (F13WR/CR, AF13)

Ja eikös tuolla imusarjan päällä pilkota bensakisko, eli se ois sillon nelipisteruisku.
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja tursas »

hpniemi kirjoitti:Onko tässä dohc tai SOCH (mitä se sitten tarkoittaakaan)?
Kiitos avusta.
Tän mäkin tiedän, dohc on double over jotain, eli tupla, kaksi nokka-akselia kannen päällä ja soch, single eli siis vaan yksi nokka-akseli, eli sulla on kaksi nokka-akselia....eipä kestä.. :D
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Ne on siis DOHC eli "Double Over Head Cam" ja SOHC eli "Single Over Head Cam" (joka on sama asia kuin pelkkä OHC eli "Over Head Cam"). Ei siis OCH joka on "JA" ruotsiksi. ;)

Tuo on DOHC-kone eli kaksi kannen yläpuolista nokka-akselia.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Uhtua
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Uhtua »

Kuten yllä on jo mainittukin, on oikealtaohjattavissa tuo akku ja jarrutehostin juuri toisinpäin eli kuten tuossa oppaassa on esitetty.
Jukka T
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

ata kirjoitti: OCH joka on "JA" ruotsiksi. ;)
= Over Cam Head :P , niinkuin mm. Kadetin OHV:ssä (Over Head Valve) ja eikös sulla ole dohc...
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Jukka T kirjoitti:
ata kirjoitti: OCH joka on "JA" ruotsiksi. ;)
= Over Cam Head :P , niinkuin mm. Kadetin OHV:ssä (Over Head Valve) ja eikös sulla ole D O C H...
Joo double over cam heads on mulla tossa keltaisessa... :) Tai siis OHV:han se on siis "virallisesti". :)
(taisi foorumin automaattinen korjaus tuon dohc:in korjata, lisäsin tuohon quoteen välit sitä varten)
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Vastaa Viestiin