Rengaspaineet, Astra G, 215/40-17
-
Espoon Jore
- 'Senator'

2,8? Ja jopa yli 3,0??
Onko noin? Itselleni sanottiin 2,4 rengasliikkeessä...
Normaalikokoonhan (~15") suositellaan jotain 2,2.
Itse mittasin juuri paineet ja oli päässyt
alle 2,4 ja lisäyksen jälkeen huomasin
havaitsevani tientärinän huomattavasti
selvemmin...? Siis näillä 215/40/17
renkailla G:ssä.
Tarviiko noi alut noinkin paljon enemmän painetta?
Noh, täytyy kai tästä lähteä lisäämään
vaan...
Onko noin? Itselleni sanottiin 2,4 rengasliikkeessä...
Normaalikokoonhan (~15") suositellaan jotain 2,2.
Itse mittasin juuri paineet ja oli päässyt
alle 2,4 ja lisäyksen jälkeen huomasin
havaitsevani tientärinän huomattavasti
selvemmin...? Siis näillä 215/40/17
renkailla G:ssä.
Tarviiko noi alut noinkin paljon enemmän painetta?
Noh, täytyy kai tästä lähteä lisäämään
vaan...
- caravan-coupe
- 'Diplomat'

Mä käytin turbossa (sen vähän ajan mitä ehdin sillä kesärenkailla ajella) edessä 2.4 ja takana 2.2..kokeilujen perusteella toimi paljon paremmin ja äänetkin oli huomattavasti pienemmät noilla paineilla kuin noilla noin 3:n painella. Tietysti rengasmerkillä ja mallilla on melkoinen vaikutus tuohon..ja kuten sanoin,kokeilemalla nuokin paineet vasta löytyi..On 2003-05-30 13:33, Espoon Jore wrote:
Itse käytän edessä 3,2-ja takana 2,8-3,0 barin paineita.
-
Espoon Jore
- 'Senator'

Olet oikeassa noiden rengas äänien suhteen Mutta omakohtaisissa kokeissa olen huomannut,että rampeissa ja mutka teillä huomaa jos rengaspaineet on laskeneet /laskettu vaikkapa tasoon 2,5 bariaOn 2003-10-22 18:39, mä wrote:Mä käytin turbossa (sen vähän ajan mitä ehdin sillä kesärenkailla ajella) edessä 2.4 ja takana 2.2..kokeilujen perusteella toimi paljon paremmin ja äänetkin oli huomattavasti pienemmät noilla paineilla kuin noilla noin 3:n painella. Tietysti rengasmerkillä ja mallilla on melkoinen vaikutus tuohon..ja kuten sanoin,kokeilemalla nuokin paineet vasta löytyi..On 2003-05-30 13:33, Espoon Jore wrote:
Itse käytän edessä 3,2-ja takana 2,8-3,0 barin paineita.
Siitä seuraa selvää joskin lievää etupään sortamista. Tietysti pitää muistaa ,että autossani on se luistoneston ja ajovakauden poistava katkaisijaa joten erot ajo-ominaisuuksissa voivat johtua siitäkin. Sinulla ei ilmeisesti ollut Coupessasi kyseistä katkaisijaa....Kesällä ajan aina luistosesto ja ajovakausjärjestelmä poiskytkettynä . Talvella olen todennut ajovakausjärjestelmän mainioksi apuriksi ajettaessa pitkiä matkoja.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Espoon Jore on 2003-10-24 09:16 ]</font>
Minä taas nostin paineet 2.7. Alle 2.5 paineilla ei voinnut radalla ajaa,kun renkaat sortu alle. No noissa dunlopeissa oli aika löysät rungot. Ensi kesänä kokeillaan parempia renkaita.On 2003-10-22 18:39, mä wrote:
Mä käytin turbossa (sen vähän ajan mitä ehdin sillä kesärenkailla ajella) edessä 2.4 ja takana 2.2..kokeilujen perusteella toimi paljon paremmin ja äänetkin oli huomattavasti pienemmät noilla paineilla kuin noilla noin 3:n painella. Tietysti rengasmerkillä ja mallilla on melkoinen vaikutus tuohon..ja kuten sanoin,kokeilemalla nuokin paineet vasta löytyi..
-
Espoon Jore
- 'Senator'

Itselläni on autossa GoodYear F1:set ...hyvin toimii.On 2003-10-24 08:39, juniper wrote:Minä taas nostin paineet 2.7. Alle 2.5 paineilla ei voinnut radalla ajaa,kun renkaat sortu alle. No noissa dunlopeissa oli aika löysät rungot. Ensi kesänä kokeillaan parempia renkaita.On 2003-10-22 18:39, mä wrote:
Mä käytin turbossa (sen vähän ajan mitä ehdin sillä kesärenkailla ajella) edessä 2.4 ja takana 2.2..kokeilujen perusteella toimi paljon paremmin ja äänetkin oli huomattavasti pienemmät noilla paineilla kuin noilla noin 3:n painella. Tietysti rengasmerkillä ja mallilla on melkoinen vaikutus tuohon..ja kuten sanoin,kokeilemalla nuokin paineet vasta löytyi..
Dunlop onkin ihan surkea rengas..nyt kun vaihdoin mersuun Nokian WR-kitkat niin käytös ja ajettavuus on reilusti parempi kuin mitä oli siinä alla olleilla Dunlopeilla..On 2003-10-24 08:39, juniper wrote:
Minä taas nostin paineet 2.7. Alle 2.5 paineilla ei voinnut radalla ajaa,kun renkaat sortu alle. No noissa dunlopeissa oli aika löysät rungot. Ensi kesänä kokeillaan parempia renkaita.
Eli ei ikinä enää Dunlopeja alle.. !!!