Ostin kyseisen Omegan kesällä -07 konevikaisena.
varusteet silloin:
-automaatti ilmastointi
-sähkökattoluukku
-sähkölasit edessä
-kangas sisusta
http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 6513_n.jpg
Projekti alkoi koneen pois nostolla, no kiertokanget oli tullu lohkosta läpi 3 ja 4 sylinterien kohdalta..

Eli toinen lohko paikalleen ja kasaan. No eihän se ny aivan putkeen menny ku kone savutti ja vuoti öljyä. Kiinnostus oli vähän kateissa ja tällä mentiin, öljyä saa kaupasta..
Pikku hiljaa mielenkiinto palasi ja Omppu saatiin vähän lähemmäs maata ja 17" vanteet alle.
Sitten iski varustelu buumi eikä vähiten kavereiden v*ttuilun takia!

Eli nahkasisusta sähkösäädöillä ja kuskin penkin muistipaikoilla asennettiin ja siinä samalla taakse sähkölasit. Sitten löytyikin jo vakionopeudensäädin ja sähköinen takalasinverho. (nämä 2007-2009)
Nyt kun varusteet on paikallaan niin sitten alkoi tekniikka temppuilemaan.. Taas.. Laatikko on täristänyt moottori jarrutuksissa koko ajan ja nyt kun tuli vähän liukasta ja Omppu jaksoi kunnolla sutia niin laatikko rupes pitämään kovempaa ääntä, tai niinhän mä luulin..

Ääni tulikin moottorista... kiertokangen laakerit yhdessä kangessa oli iloisesti pyöriny mukana.

No onneksi olin hommannu jo MV6 moottorin viime kesänä tarkoituksena tehdä se kunnolla ajan kanssa... Kone kasattiin sitten kiireellä osin vanhoilla osilla... 2.5 nostettiin pois ja 3.0 tilalle, mutta ei..... Ei lähteny käyntiin, nesteet koneeseen ja lisää starttausta, paisunta säiliöstä tuli nesteet pihalle ku paremmastakin kuumasta lähteestä. no ei muutaku kone auki ja porista toiset kannet, vanhat oli kieros.. joo, olis pitäny kattoo...

Kun kone oli taas kasassa niin ei muutaku käyntiin, lähti hienosti mutta yks pikku juttu... Öljynpainevalo ei sammunu alle 2000 kierroksen...

TAAS jakopää auki ja oljypumppu vaihtoon, vaan ei ollu vika itse pumpus vaan tiivisteessä tai lähinnä sen puutteessa... olin sen hienosti liimalla kasannu eikä käyny edes mieles että ilman tiivistettä ei tuu öljyn painetta...

No nyt moottori toimii mutta nyt luistaa kytkin...

Jos nyt sitte vaihtais samalla kerralla kytkimen, laatikon ja lukollisen perän... (nämä 12.1-18.1-2010)
varusteet nyt:
-automaatti ilmastointi
-sähkökattoluukku
-sähkölasit edessä ja takana
-nahka sisusta
-vakionopeuden säädin
-sähköinen takalasinverho
-BBS RS 8 1/2 x 17" tai
-TSW Carthage 9 1/2 x 18" kesällä
-16" alut talvella
-lukkoperä