Omega A soittimen johtojen kytkentä?
Omega A soittimen johtojen kytkentä?
Olisiko jollain heittää tietoa, mikä johto on mikäkin. On tuossa autossani asennettu stereot "kunhan jotenkin". Kaiuttimet oli ainakin väärässä vaiheessa keskenään ja muutenkin johdot puoliksi irti liitinrimasta. Irroitin ja niitä irtoili itsekeseen ja jouduin sitten kokeilemalla etsimään etukaiuttimien johdot (muita kajareita ei vielä olekaan). Oikeanpuoleinen diskantti jäi vielä mykäksi. Johtoja jäi vielä nippu kytkemättä. Olisi kiva, kun tietäisi mikä on mikä.
- kadett90
- OCF Member 2024

Re: Omega A soittimen johtojen kytkentä?
Tuo on se perussetti:
Punainen jatkuva jännite
Musta (voi myös olla punainen) jännite virtalukon kautta(radioasento)
Ruskea maa
sininen ja ruskea/sininen vasen etukaiutin
keltainen ja ruskea/keltainen oikea etukaiutin
vihreä ja ruskea/vihreä vasen takakaiutin
valkoinen ja ruskea/valkoinen oikea takakaiutin
Punainen jatkuva jännite
Musta (voi myös olla punainen) jännite virtalukon kautta(radioasento)
Ruskea maa
sininen ja ruskea/sininen vasen etukaiutin
keltainen ja ruskea/keltainen oikea etukaiutin
vihreä ja ruskea/vihreä vasen takakaiutin
valkoinen ja ruskea/valkoinen oikea takakaiutin
Kiitos.
Mulla toistuu nuo etukaiutinjohdot kahtena, eli loogosesti tuntuisi että toinen samaa väriä oleva pari menee diskanteille ja toinen ovikaiuttimelle. Toimi ainakin vasemman kaiutinparin kohdalla. Oikealla puolella diskantti jäi vaisuksi, mutta vika voi olla siellä elementin päässä. Takakaiuttimet oli aiemman omistajan toimesta riisuttu pois.
Mutta tämä auttoi hyvinkin pitkälle. Tuota mustaa johtoa olisin tosiaan ekana luullut maaksi.
Edit: Hei, tuo musta johto antaa mulla jännitettä vain sytytysvirran ollessa kytkettynä. Se "radioasento" olisi kyllä mukavampi. Olisiko minulla sitten väärä musta..
Mulla toistuu nuo etukaiutinjohdot kahtena, eli loogosesti tuntuisi että toinen samaa väriä oleva pari menee diskanteille ja toinen ovikaiuttimelle. Toimi ainakin vasemman kaiutinparin kohdalla. Oikealla puolella diskantti jäi vaisuksi, mutta vika voi olla siellä elementin päässä. Takakaiuttimet oli aiemman omistajan toimesta riisuttu pois.
Mutta tämä auttoi hyvinkin pitkälle. Tuota mustaa johtoa olisin tosiaan ekana luullut maaksi.
Edit: Hei, tuo musta johto antaa mulla jännitettä vain sytytysvirran ollessa kytkettynä. Se "radioasento" olisi kyllä mukavampi. Olisiko minulla sitten väärä musta..
- kadett90
- OCF Member 2024

A-Omegassa ei välttämättä tuota radioasentoo ole.Tulee vasta virtojen päälläollessa jännite sinne mustaan.
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava

- Jäsennumero: 3208
Näin minunkin '93 a-omegassa.kadett90 kirjoitti:A-Omegassa ei välttämättä tuota radioasentoo ole.Tulee vasta virtojen päälläollessa jännite sinne mustaan.
Edit1: Ei noihin olis saatavana/soviteltu mitään virtalukkoa josta tuo radio nasta löytyisi?
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"