Fortea vailla? Eikö kaupasta saa? No problem.

Keskustelua Opeleista
Lindemann
'Senator'
'Senator'

Fortea vailla? Eikö kaupasta saa? No problem.

Viesti Kirjoittaja Lindemann »

Sumujen saarilta sitä saa: http://cgi.ebay.co.uk/FORTE-ENGINE-FLUS ... 3ef8d64179

Ja vaikka hintaan tulee postikuluja se 2,5puntaa niin kyllä varmasti on halvempaa kuin suomessa. Itsellä on just tilaus vetämässä :food:
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Fortea vailla? Eikö kaupasta saa? No problem.

Viesti Kirjoittaja TJT »

Jos nyt pitää ehdottomasti olla Forte merkkistä kerosiinia, niin on tuokin varteenotettava vaihtoehto.
Itse mielummin ostan saman tavaran esim STP:n purkissa suoraan tarvikeliikkeen hyllystä...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Nalen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Jo pitkään on ainakin Pihlajamäen Varaosalla (Valuraudantie 3, Helsinki) ollut Fortén tuotteita hyllyssä. Maksavat tosin noin tuplaten verrattuna STP:n tuotteisiin.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Lindemann
'Senator'
'Senator'

No tässähän oli vaikean saatavuuden lisäksi motivaationa tuo hinta.
Polttoöljyä olen jo yrittänyt käyttää "puhdistukseen" laihoin tuloksin.
Forteen kallistun nyt kun olen lukenut/kuullut niin paljon hyvistä kokemuksista.
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Itse en ole eroa Forten ja STP:n kerosiineilla huomannut.
Molemmilla irtoaa paskaa ja kummallakaan en ole saanut moottoria rikki...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Kyllä toi forte on tehokkaampaa irroittamaan likaa kuin STP:n vastaava aine,tiedä sitten mitää eroavaisuuksia noissa on.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
JukeN
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Eroista en tiiä, mut about puoleen hintaan kuluineen irtoaa kun vertaa Suomen hintatasoon. Eipä kyllä ole ennen käynyt mielessä tilata tälläisiä tuotteita ulkomailta.
Toistaiseksi Opeliton mies

A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
Lindemann
'Senator'
'Senator'

JukeN kirjoitti:Eroista en tiiä, mut about puoleen hintaan kuluineen irtoaa kun vertaa Suomen hintatasoon. Eipä kyllä ole ennen käynyt mielessä tilata tälläisiä tuotteita ulkomailta.
Minä tilaan vaikka wunderbaumin ulkomailta jos halvemmalla saa :lollis:
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

^Minä taas jätän wunderbaumit kauppaan niin suomessa kuin ulkomaillakin, eikä kulu niihin rahaa ollenkaan!
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Lindemann
'Senator'
'Senator'

m.k kirjoitti:^Minä taas jätän wunderbaumit kauppaan niin suomessa kuin ulkomaillakin, eikä kulu niihin rahaa ollenkaan!
Juh, ei tule tuhlattua rahaa niihin. Yksi vectra jonka ostin purettavaksi sisälsi kaupanpäällisenä KOLME avattua wunderbaumia ja se haju oli jäätävä! Ja on vieläkin, auto on ollut jo pari kuukautta taivasalla ilman ovia ja kontinluukkua mutta haju ei ole vähentynyt varmaan yhtään :-?
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Agiperi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Agiperi »

No entäs jos ostaa vaikka jotain valopetrolia ja kippaa sitä sen 200ml koneeseen antaen käydä 5min ennen öljynvaihtoa? Jos kerran on samaa ainetta ne kaupallisetkin litkut. 10 litraa jollain 30 egellä, riittää varmaan loppuelämän ajaksi :lollis:

Jotku vannoo ATF-kikan nimeen, mutta sen puhdistava vaikutus on kuulemma myytti joltain 50-luvulta kun moottoriöljyt ei ollu niin puhdistavia. Lisäks ATF kai hajoo korkeissa lämpötiloissa joten öljyn mustuminen ATF seassa taitaa johtua itse aateeäffän kärtsäämisestä :lollis:
Lindemann
'Senator'
'Senator'

Agiperi kirjoitti:No entäs jos ostaa vaikka jotain valopetrolia ja kippaa sitä sen 200ml koneeseen antaen käydä 5min ennen öljynvaihtoa? Jos kerran on samaa ainetta ne kaupallisetkin litkut. 10 litraa jollain 30 egellä, riittää varmaan loppuelämän ajaksi :lollis:

Jotku vannoo ATF-kikan nimeen, mutta sen puhdistava vaikutus on kuulemma myytti joltain 50-luvulta kun moottoriöljyt ei ollu niin puhdistavia. Lisäks ATF kai hajoo korkeissa lämpötiloissa joten öljyn mustuminen ATF seassa taitaa johtua itse aateeäffän kärtsäämisestä :lollis:
Jep, eli polttoöljyä on kokeiltu. Tulokset olivat laihoja (tumput haisi pahalle), ei muita muutoksia. Polttoöljyä, dieseliä, valopeteä, yms en ole kenenkään kuullut kehuvan mutta fortesta olen kuullut melkein vain hyvää. Tuskin kaikki sen kehujat ovat mainostajia.
Tää forten käyttö taitaa olla yhtä kiistanalainen aihe kuin opelin omistaminen, aina joutuu selittämään :lollis:
Kyllähän sinne öljyn sekaan voi kaataa vaikka kiljua, jokainen kaataa sinne mitä itse kokee opelinsa tarvitsevan.
Itse aion kokeilla ainakin ensin tuota fortea jos sillä nostajat hiljenisi.
Jos ei hiljene niin täytyy kaataa sitä kiljua omaan kurkkuun :bonk:
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Nostajat voi parantua fortella,mutta jos ne on oikeesti hajalla niin siihen ei auta kuin vaihtaa uudet tilalle.

Ja jos vielä palataan forten ja stp:n eroihin niin forte käsittelyn jälkeen kun ajat 5tkm niin öljy on vieläkin tikusta katsoessa kirkasta/puhtaan öljyn väristä,stp:llä näin ei todellakaan ole asian laita.

ja noita molempia on tullut käytettyä useat kerrat.taitaa tässäkin aiheessa olla niin että halvalla ei hyvää saa...
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
D-Iivil
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja D-Iivil »

Mites tuota tärpättiä oikeaoppisesti käytetään?
Ilmeisesti kipataan pullollinen tököttiä öljyntäyttörei'ästä ja käytetään konetta hetki ja sitten öljynvaihto perään? Ko? Kö?
-= elä käy pienemmilles vittuilemaan =-
T.R
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja T.R »

Forte-pullossa olevan ohjeen mukaan joka huollon yhteydessä 10-12min korotetulla joutokäynnillä (1500rpm) ja korjauskäytössä korotettua joutokäyntiä 25-30min. Sen jälkeen vaihdetaan öljyt ja suodatin. Missään nimessä EI saa ajaa autolla kun fortet koneessa.

Tehokkuudesta kiistellään näköjään paljon, ainakin se ulostuleva öljy on koostumukseltaan kuin mustaa vettä :o
Vastaa Viestiin