Webasto/Eeberi (bensa) C Vectraan?

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Vastaa Viestiin
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Webasto/Eeberi (bensa) C Vectraan?

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Edellisen nokivasara Vectrassa oli Eeberi ja oli se kyllä mukava varuste...

Mitähän nuo mahtavat kustantaa jälkiasenteisina C Vectraan? Ilmeisesti monimutkaisempi sydeemi väylän takia yms?
Mahtaakohan tarvita isomman akun?

Sinänsä tuntuisi kyllä hölmöltä sijoittaa isohko summa rahaa moiseen luxukseen muutaman kymmenen kylmän aamun vuoksi. Mutta se on vähän kuin ilmastointi. Siihen kun tottuu, niin ilman on ikävä olla :no:
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
4n77i
'Admiral'
'Admiral'

Re: Webasto/Eeberi (bensa) C Vectraan?

Viesti Kirjoittaja 4n77i »

Olen kysellyt tarjouksia Webastosta/Eberistä ohjelmoitavalla kaukosäätimellä ja hintahaitari on ollu tähän mennessä 1700-2400 euroa. Osassa tarjouksista on ollut 4kW lämmitin ja osassa 5kW. Tarjoukset olen kysellyt Webaston/Eberin maahantuojan ilmoittamilta jälleenmyyjiltä/asennusliikkeiltä.

Edullisin vaihtoehto lienee ostaa lämmitin Saksasta, Eeperiltä tai Preheatilta ja asennuttaa jossain liikkeessä.
Mantamies
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Mantamies »

Nuo Preheatin tarjoushinnat näyttää olevan nyt aika lähellä Saksan hintoja, joten kovin suuria summia ei säästä vaikka tilaisi ulkomailta.
Esim. tuo B4WS -malli EasyStart T -minikellolla näyttäisi maksavan vain 767€, ja asennuksesta luulisi selviävän n.500€:lla kun vaan kyselee useammasta paikasta.
Ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että tuolla EasyStart - minikellollakin pärjää mainiosti...jos ei sitten halua "hifistellä" jollain radiokaukosäätimellä!
Tuossa kellossahan on esiohjelmointimahdollisuus 3:lle eri lämmitysajalle viikoksi eteenpäin...eikä ole edes hankala käyttää.

Itse tilasin viime syksynä Saksasta tuohon nykyiseen jatkeeseeni Eberin D5WS -lämppärin, ja asensin sen myös itse paikalleen. Hintaa kertyi tuolle paketille kaikkiaan n.850€. Tarkoitus oli myöhemmin lisätä tuohon systeemiin myös "radiokake", mut yhden talven käyttökokemusten perusteella olen tullut siihen tulokseen, etten sellaista tarvitse...
Manta Gsi -86
Mokka X 4x4 -17
BMW 330i -09
Ex: Omega 3.0V6 Sport Caravan -98
Ex:Tigra 1.6 16V -99
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Eli halvimmillaan homma olisi 1200€... Melko suolaisen oloinen hinta muutamista lämpimistä starteista :-?
Täytyy miettiä, missähän Tampereen seudulla moisen asennukset hoituisi "sopivasti"?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Mantamies
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Mantamies »

Ahnuld kirjoitti:Eli halvimmillaan homma olisi 1200€... Melko suolaisen oloinen hinta muutamista lämpimistä starteista :-?
Täytyy miettiä, missähän Tampereen seudulla moisen asennukset hoituisi "sopivasti"?
Onhan tuo hinta kieltämättä aika suolainen, mutta toisaalta maksaahan sähkölämmityspakettikin johtosarjoineen ja asennuksineen helposti 300 - 400€ luokkaa....joten eihän tuo ole "kuin" 800 - 900€ kalliimpi!
Eikähän moniin uudempiin autoihin edes saa kunnollista lohkolämmitintä, vaan tarjolla on ainoastaan säteily- ja letkulämmittimiä, joiden hyöty on monissa tapauksissa aika kyseenalaista....
Manta Gsi -86
Mokka X 4x4 -17
BMW 330i -09
Ex: Omega 3.0V6 Sport Caravan -98
Ex:Tigra 1.6 16V -99
4n77i
'Admiral'
'Admiral'

Ahnuld kirjoitti:Eli halvimmillaan homma olisi 1200€... Melko suolaisen oloinen hinta muutamista lämpimistä starteista :-?
Itse kysyin Eeperiltä asennusliikkeen yhteystietoja ja se kannatti. Ainakin Jyväskylästä löytyi erittäin edullinen paikka. Joten kysäise sieltä!

Sellainen pointti, että mulla lähdöt on säännöllisen epäsäännöllisiä. Silloin autossa sijaitseva kello ei oikein toimi etenkin kun ajomatkat ovat melko lyhyitä. Jos lämmitin pöhisee "turhaan" säännöllisesti niin hyytyy akku. Sen takia kauko-ohjaus, että saa lämmityksen päälle juuri silloin kun sille on tarvetta. Ja onhan se aika mukavaa vaikka kaverin luona kyläillessä laittaa auto kakesta lämpiämään ja tarkastaa olisiko sisällä jo sopivasti lämmintä 8)
4n77i
'Admiral'
'Admiral'

Saisikos tähän samaan viriteltyä pientä galluppia siitä minkäkokoisia Webastoja/Ebereitä C Vectroissa on? Kun olen tarjouksia 1,9CDTI farkku Vectraan kysellyt niin osa suosittelee isompaa (~5kW) ja loput sitten pienempää (~4kW). Merkistä riippuen eroa on 800W-1kW. Paljonko ero käytännössä vaikuttaa?

Eli kuinka tehokas lämmitin, millaisessa autossa ja onko riittävä?
relexi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja relexi »

Ite tilasin tuolta Oulusta Preheatilta 5kw lämppärin (2.2 kone) ja sain asennusohjeetkin vectraan mukaan. Asennus oli helppoa, senku seuras kuvallisia ohjeita ja iski palikkaa sitä mukaan kiinni. Automaattinen ilmastointikin on autossa, mutta eipä sille mennyt kuin 1johto ja helppo oli kytkeä!

Ja itse voin suositella ainakin tota 5kw versiota, ilmastoinnin kun säätää vaikka 23 asteeseen niin jopa on kiva lähteä liikkeelle! Asennuksessa meni taukojen kanssa joku n.6h

Hintaa tuli koko hommalle sen 850€
Vastaa Viestiin