kaivataan kokemuksia omega b 3.0 automaateista

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
raipert
'Admiral'
'Admiral'

kaivataan kokemuksia omega b 3.0 automaateista

Viesti Kirjoittaja raipert »

Elikkäs olisi kiva tietää hyvistä/huonoista kokemuksista ko autosta! Mulle ois tulossa vaihdossa tollanen vm-98 3.0 automaatti omena ajettu hippase yli 200tkm ja olisi kiva tietää onko ollut ongelmia tuon laatikon tai minkään kanssa?? ja mitä pitäisi erityisen tarkkaan syynätä?

Kiitoksia jo etukäteen kaikille ystävällisille vastaajille -(z)-
elämä on kovaa.. osta tyyny!

omega 2.6 v6 -02
ascona_c
OCF Member 2020

Re: kaivataan kokemuksia omega b 3.0 automaateista

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Bensaa kuluu, kallis huoltaa, ja joissakin automaattilaatikoissa ongelmia muoviprikan (=välyksentasaaja) kanssa.

Jos öljy haisee, niin venttiilikopat vuotaa. Kopat muovia, tiivisteen vaihto ei auta lämmössä käpristyneisiin koppiin, vaan joudut uusimaan koko kopan. Uusi koppa 150-200€/kpl. Jos ensi kertaa vaihdat, niin aikaa on hyvä varata ainakin 3-4 tuntia.
Lämppärin kenno voi tukkeutua, vaihtoa varten pitää purkaa koko kojelauta pois tieltä.
Automaattivaihteiston muoviprikka hajoaa joissakin yksilöissä. Jos ajoa jatketaan tästä välittämättä, laatikko räjähtää pikkuhiljaa käsiin.
Kansipahvit poksahtelee 150-200tkm välillä, töineen 2000€
Jakohihnan vaihtoväli 4v/60tkm, merkkiliikkeessä 500€
Alatukivarren puslat alimitoitetut, loppuunkuluneilla puslilla täristää jarrutettaessa. Helpointa vaihtaa kokonaan uusi alatukivarsi. 200-250€/kpl.
Bensankulutus kylällä 15L, matkassa 8L/100km.

Ajoltaan voisi sanoa että parempaa kyytiä ei liene housut jalassa saa. 8)
Nalen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Eli taitaa olla melko rikkaiden huvia, vai? Mulle olis varmaan tulossa samanmoinen, tosin aika paljon noita tyyppivikoja korjailtu... :yes:
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Calsunen
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Calsunen »

Ja mää ku haaveilin ompusta.. :-?
Lainaan nyt vähän topicia, mutta mitä eroo 3,0 mv6 ja 2,5 v6 koneissa on? Lähinnä tuota kestävyyttä mietin, kun haaveilin omppua ihan käyttöön, enkä koristeeks :)
Kuva
iHenkkaZ
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja iHenkkaZ »

On nii laiska toi kolmilitranenki ettei millää sais kyl 2,5:sta laittaan :D
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp

Museoinnilta pelastetut :ruoska: Powered by BMW
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Calsunen kirjoitti:Ja mää ku haaveilin ompusta.. :-?
Lainaan nyt vähän topicia, mutta mitä eroo 3,0 mv6 ja 2,5 v6 koneissa on? Lähinnä tuota kestävyyttä mietin, kun haaveilin omppua ihan käyttöön, enkä koristeeks :)
Ihan rauhassa voit ostaa kun kattelet vaan hyvän yksilön. Ite oon ajellut 1v4kk tolla omalla 2,5v6:lla ja automaatilla ja ainakin tähän mennessä se on osoittautunut mainettaan paremmaksi. Koiranluut ja putkiston oon tohon joutunut vaihtamaan, muuten ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin ajaa ja tankata. Ei tuossa tuo kulutuskaan niin älytön ole kuin etukäteen ajattelin. Hyvin on pystynyt vielä työttömänäkin ajelemaan kaikki tarpeelliset ja satunnaisesti vielä huvikseenkin.
Todennäköisesti väärässä.
Nalen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Nalen »

omega16T kirjoitti:
Calsunen kirjoitti:Ja mää ku haaveilin ompusta.. :-?
Ihan rauhassa voit ostaa kun kattelet vaan hyvän yksilön. Ite oon ajellut 1v4kk tolla omalla 2,5v6:lla ja automaatilla ja ainakin tähän mennessä se on osoittautunut mainettaan paremmaksi. Koiranluut ja putkiston oon tohon joutunut vaihtamaan, muuten ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin ajaa ja tankata. Ei tuossa tuo kulutuskaan niin älytön ole kuin etukäteen ajattelin. Hyvin on pystynyt vielä työttömänäkin ajelemaan kaikki tarpeelliset ja satunnaisesti vielä huvikseenkin.
Eihän sulla oo vielä se vaihteiston prikka hajonnut? Mistäköhän sen sitten huomaa, kun hajoaa tai alkaa olemaan vaihtokunnossa?
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Nalen kirjoitti:
Eihän sulla oo vielä se vaihteiston prikka hajonnut? Mistäköhän sen sitten huomaa, kun hajoaa tai alkaa olemaan vaihtokunnossa?
Täytyy vastata tähän että en tiedä koska ei ole vielä minun aikana tarvinnut vaihtaa öljyjä tohon laatikkoon :lol: . Loota ainakin pelaa vielä ihan moitteitta ja oon ymmärtänyt ettei sitä prikan hajoamista kai ainakaan alkuun huomaakaan muutoin kuin öljyjä vaihtaessa ne palaset löytyy lootan öljypohjasta.
Tolla omalla on ajettu 223 000km.
Todennäköisesti väärässä.
Vastaa Viestiin