Sukulaiseni osti uutena Kadetin vuonna 1968. Noihin aikoihin oli hienoa, jos omisti auton ylipäänsä, saati sitten ihka uuden. Kului viitisentoista vuotta ja Kadetti alkoi olla jo aika tattis, joten sain käryttävän lintan lahjaksi. Nuoruuden innolla alkoi rakentelu:
*Lattiat päästä päähän ja poikittaispalkit rälläkällä pois. Rautakaupasta 1mm galvanoitua peltiä, tunkilla ja lankunpätkillä alhaaltpäin tiukasti pohjaan kiinni, piirros aukkojen mukaan ja puskusaumalla hitsaten. Palkit ruuvipenkissä ja jotan pyöreitä putkenpintoja vastaan vapaalla kädellä muotoon lätkien. Eka kerta, kun katsastusmies kehui mätäkorjauksia, eikä siihen aikaan yleensä asiakasystävällisyydestä mitään tiedetty, ainakaan leimaherrojen keskuudessa.
* Käryävä kone pois ja romikselta 1.9 Asconan pata tilalle. Koneistamosta soittivat, että vaihtokoneen kansi on halki, mutta myyvät täysin uusitun lunastamattoman kannen poistohintaan. Kansi oli ulkomitoiltaan hieman eri, mutta passas muuten hyvin. Tallille satttui vielä joku kaverin kaverin kaveri ja hoksas myydä, jälleen pilkkahinnalla, lähes ajamattoman veeperipaketin.
Auton kokonaispaino oli muistaakseni jotain 840 kg ja nyt oli pellin alla porattu lähes kakslitranen uudella kaasarilla. Oliskohan sen kannen kanssa käynyt joku vahinkoviritys, kun opelista tuli ohjus. Sutiminen helppoa ja matkavauhti "pintakaasulla" vaivattomasti 140 km/h, josta hyvä lähteä kiihdyttelemään.
Ylläri monelle, kun auringon haalistama sleeperi peräpää roikkuen jätti valohin. Yhdenkin kerran Kehä kolmosella odoteltiin upouutta Renault Fuegoa seuraavissa valoissa. Rullaili hiljalleen takana, kun ei kehdannut tulla rinnalle. Oli itse haastanut edellisissä valoissa eteenpäin sormella osoitellen kultasormukset välkkyen
1.5 "isolohko" lyhyellä kepillä, muistaakseni kaksiosainen kardaani, jämäkämpi perä, punainen mustalla verhoilulla, pölykapseleiden ympärillä kromattu ritiläkehä... Onko vaikea löytää vastaavanlainen peli?
B-KADETT 1.5 HARVINAINEN? Lue tarina...
Re: B-KADETT 1.5 HARVINAINEN? Lue tarina...
OT: Isoproidilla oli niihin aikoihin uusi Fuego, siniharmaa väriltään, ehkä 1,4, yks hienoimpia relluja muotoilultaan, mitä ikinä on ollu tai tulee olemaan..., kultasormuksia en kyllä muista, mutta hyvä niin....ZBX-64 kirjoitti:Yhdenkin kerran Kehä kolmosella odoteltiin upouutta Renault Fuegoa seuraavissa valoissa. Rullaili hiljalleen takana, kun ei kehdannut tulla rinnalle. Oli itse haastanut edellisissä valoissa eteenpäin sormella osoitellen kultasormukset välkkyen
Voi ollakkin nykyään vaikeampi löytää ainakaan leimattuja/ajokuntoisiaZBX-64 kirjoitti: 1.5 "isolohko" lyhyellä kepillä, muistaakseni kaksiosainen kardaani, jämäkämpi perä, punainen mustalla verhoilulla, pölykapseleiden ympärillä kromattu ritiläkehä... Onko vaikea löytää vastaavanlainen peli?
(mulla kyseisiä rakkineita 2kpl muistaakseni -65 ja -68 ei kylläkään ajossa kumpainenkaan vielä
-Mikä vittu saa ihmisen ostamaan aina vaan lisää opeleita
-Insignia 4x4 OPC -14
-Astra h gtc 2.0t -06
-Astra J -11 1,4t -10
-Omega 2,5 v6 -94
-kadett sedan bee x4
-Insignia 4x4 OPC -14
-Astra h gtc 2.0t -06
-Astra J -11 1,4t -10
-Omega 2,5 v6 -94
-kadett sedan bee x4
Liekkö tuo niin harvinainen
Itsellä oli tuollainen orggis -80 luvun alkupuoliskolla, karkas vaan käsistä kattokerhoon, jotain palasii saatta vielä löytyä ladosta, rekkari oli GOX-25. Broidilla oli samaan aikaan rekodin 1.7 myllyllä oma GOA-5 et ei kai se voi olla harvinaisuus jos meidänkin perheessä oli kaksi.
Oli keltainen se fuego...tursas kirjoitti:OT: Isoproidilla oli niihin aikoihin uusi Fuego, siniharmaa väriltään, ehkä 1,4, yks hienoimpia relluja muotoilultaan, mitä ikinä on ollu tai tulee olemaan..., kultasormuksia en kyllä muista, mutta hyvä niin....ZBX-64 kirjoitti:Yhdenkin kerran Kehä kolmosella odoteltiin upouutta Renault Fuegoa seuraavissa valoissa. Rullaili hiljalleen takana, kun ei kehdannut tulla rinnalle. Oli itse haastanut edellisissä valoissa eteenpäin sormella osoitellen kultasormukset välkkyen
Vissiin harvinaisia ne Fuegot? Ei ollu yhtään nettiautossa. Mun piti kattoo googlesta että mikä ihmeen fuego....? 
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.
Opve kirjoitti:Vissiin harvinaisia ne Fuegot? Ei ollu yhtään nettiautossa. Mun piti kattoo googlesta että mikä ihmeen fuego....?
Sen verran oli pehmeät pellit että moni tuon ajan rellu on jo paalattu vuosia sitten
http://www.nettiauto.com/renault/fuego/4808393