x20xev syö öljyä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
erikoisvanne
'Agila'

Viesti Kirjoittaja erikoisvanne »

Terse!
Meitsin vectra on aika kova öljysyöppö. Öljyä saa lisätä tämän tästä, reilusti yli litra pitää lisätä muutaman tuhannen kilometrin ajon jälkeen. Ei tiputa öljyä, lienee jotakin kulunut yms. Autolla ajettu 220 thkm. Onko kallis remontti tiedossa? Vai ajelenko menemään ja lisäilen öljyä tiheämmin.
ham
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja ham »

No älä nyt noin. Tarkista sylinterien puristuspaineet. Ruiskase pikkusen öljyä sylintereiden päälle ja mittaa paineet uudelleen. Jos paineet nousi jyrkästi toisella mittauksella, niin männät ja männänrenkaat, ehkä myös sylinterit ovat kuluneet. Jos eivät nousseet, niin vaihda venttiilivarsien tiivisteet. En tiedä ko. moottorityypin paineita, mutta joku varmaan kertoo. Voisi olla jossain 12 kilon seutuvilla. Hinnoista en tiedä, mutta sylinterien ja mäntien kunnostus lienee useita satoja ecuja ja tiivisteiden vaihto korjauspaikasta riippuen vähän satasia, ehkä tuollaiset 200-400.
veekkeri
'Agila'

Viesti Kirjoittaja veekkeri »

joo mulla on 140tkm ajettu vectra-b elikkäs 20xev söi öljyä 1l/3tkm vaihdoin venttiilivarren tiivisteet nii jopasloppu öljynsyöminen tiivisteet maksaa tarvikkeena noin 30€
SorZa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja SorZa »

Mikä näissä "uusissa" autoissa oikee on.
Luulis et tekniikan kehittymisen myötä öljyn kulutuskin pienenisi.
mutta eipä näköjää oo niin.

Mun -90 Veccu jolla ajettu 300tkm syö öljyä n. 0.5l/10000km
Kuva
KimTa
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja KimTa »

veekkeri: Minkälainen homma tuo venttiilinvarsien tiivisteiden vaihtaminen on? Pystyykö sen tekemään ilman kannen irrottamista. Tarviko jotain erikoistyökaluja?
MarkoP
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja MarkoP »

katoppa vanhoja posteja..
tästä on ollut PALJON juttua.
KimTa
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja KimTa »

No jooo...olen kyllä lueskellut vanhoja keskusteluja, muutta en en sattunut löytämään yhtään missä kerrottaisiin kuinka tuo homma on hoidettu ja tarvitaanko erikoistyökaluja.

Siis...saako venttinvarren tiivisteet vaihdettua jonkun työkalun avulla ilman kannen irrottamista?
MarkoP
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja MarkoP »

veekkeri
'Agila'

Viesti Kirjoittaja veekkeri »

ei tarvi irrottaa kantta mutta tarvii erikoistyäkaluja ja ammattitaitoa (nokat pitää irrottaa)
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Astran C18XEL ajettu 210tkm, 6tkm öljynvaihdosta eikä ole lainkaan vähentyny. Paljon haukuttu 16V Ecotec toiminu suht hyvin. Itse olen Teboilin Diamond:ia kaatanu koneeseen.
Vastaa Viestiin