Dti ooppelit (tohtiiko ostaa?)

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
tuikka24
'Kadett'
'Kadett'

Dti ooppelit (tohtiiko ostaa?)

Viesti Kirjoittaja tuikka24 »

Pitäis laittaa dieselmoottorinen farmariauto. Ajattelin heittää takapenkit pois ja rekata pakettiautoksi.
Hintaluokka n.3000e. Olen katsellut nuita 2.0 Dti astroja ja vectroja, kun tuntuu saavan tuohon rahaan melko uusiakin. Onko nuo miten vikasia autoja n.300-400tkm. ajettuina? Kestääkö kone. Viekö ruoste korin?
Saa ehdottaa myös muita vastaavia autoja, jos löytyy kokemusta.
Torsti
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: Dti ooppelit (tohtiiko ostaa?)

Viesti Kirjoittaja Torsti »

tuikka24 kirjoitti:Pitäis laittaa dieselmoottorinen farmariauto. Ajattelin heittää takapenkit pois ja rekata pakettiautoksi.
Hintaluokka n.3000e. Olen katsellut nuita 2.0 Dti astroja ja vectroja, kun tuntuu saavan tuohon rahaan melko uusiakin. Onko nuo miten vikasia autoja n.300-400tkm. ajettuina? Kestääkö kone. Viekö ruoste korin?
Saa ehdottaa myös muita vastaavia autoja, jos löytyy kokemusta.
Minulla on diesel-Omega pakettiautona, käyttövoimavero 72€ ja vakuutukset 100€/vuosi. Kilometriä mittarissa 312000, josta itse ajettu n. 20000. Kaikenlaisia vikojahan voi tulla, mutta vittumaisin on syöttöpumppu. Minulle on vaihdettu reilu vuosi sitten ja kustannukset näkyvät olleen kuitin mukaan karvan alle 2000€. Kone taitaa olla aika kestävä. Omani vie öljyä 0,5l vaihtovälillä 10tkm ja savutusarvo oli viime leimalla 1. polkaisulla 0,6 raja-arvon ollessa 3. Jakopää on ketjulla ja siitä ei tarvitse murhetta kantaa. Minun traktorini on ruostunut hieman takakaarista ja joitain pistemäisiä alkuja on siellä täällä. Tämä pikku Köningstiger on kuluttanut polttoainetta kesällä 6 - 6,5l ja talvella n. 7 - 7,5l. Näin talvella takaveto ja lukkoperä on mukava juttu. Liikennevaloista pääsee paljon helpommin liikkeelle kuin perheemme kakkosautolla, etuvetoisella alunperin Talbot Arizonaksi syntyneellä autolla.

Lähdin aikanaan hankkimaan farkku-Omegaa diesel-padalla ja ilmastoinnilla. Jos tekisin hankintani nyt, niin päätyisin 2,5tds:ään automaattilaatikolla edellisten vaatimusten lisäksi. Ihan vain siksi, että mielestäni manuaalivaihteisto on kuin lämmitysjärjestelmä ilman termostaattia.
Omega Caravan 2.0DTI -99
Astra H Caravan 1.8 -05
Vastaa Viestiin