Jep, eli on kadett saamassa uusia peltejä joita ei ihan pulttaa kiinni menetelmillä saa vaihdettua. Siis vaihtoon menee ihan perimmäinen pellin pala(perä), tuulilasin ja nokkapellin välinen juustoraastin kokonaan. Autossa ei ole yhtään mitään kiinni ja runko tuntuu aika vetelältä ja kun vielä ajattelee ilman noita osia. Olen järkeillyt että pitäisi kai rakentaa jonkin näköinen tukeva alusta rungolle hitsausta ja irrotusta varten, mutta minkä lainen?
Tässä pari kuvaa, jotain tollasta?
Ei kyllä ihan noin isoa palaa mee multa vaihtoon...
Itse rakensen helmikuussa korinkääntölaitteen omegalle ja ei voi kun suositella. Paljon mukavampi hitsata ja työstää pohjaa kun saa käännettyä koria mielensä mukaa. Tosin auto kannattaa purkaa kokonaan, vain pelkkä raaka kori telineeseen kiinni.
Joo, mut eihän korin kääntö laitteessa saa hitsata mitään isoja, voi tulla kiero, ja mitenkäs tollasen vetää edes kiinni jos on perä irti?? Mulla on vielä enemmän osissa ku toi sun oli(?), on silti vähän vanhempikin ku sulla... Pari kuvaa pitäis varmaan ottaa omasta että olis sitten vanhempana jotain jota muistella... Millä muuten ihmiset porailee noita pistehitsejä auki, Isolla poralla läpi vai suorapäisellä poralla vähän, erikois poranteriä tai jotain?? Meinaa muuten aina tulla nauru ku terottelee noita honkkari poria, niistä lentää sellanen oikeen keltanen kipinä = paskarautaa...
<font size=-1>[ This Message was edited by: Coupe kadett on 2003-04-27 15:59 ]</font>
Menet jollekin tutulle, jolla on samanlainen (suorakorinen) auto tai sitten autoliikkeeseen, missä sattuu olemaan tuollainen Kadetti ja otat ristimitat peräpäästä. Eli esim. takakontin vasemmasta taka-alakulmasta oikeaan yläkulmaan, sama ristikkäin ja sitten toinen puoli, jne. Mitä enemmän otat mittoja ja mitä paremmin osaat laittaa ne paperille ylös, sitä paremmin saat oman autosi hitsattua suoraan.