Hiljaisia kesärenkaita 17" vanteelle

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
JuhaKHJ
'Senator'
'Senator'

Hiljaisia kesärenkaita 17" vanteelle

Viesti Kirjoittaja JuhaKHJ »

Rengaskokona tällä hetkellä 225/45R 17, merkkinä taisi olla Continentalin Sport Contact. Vielä hetken ajelee nuolla renkailla mutta ovat GTS:ssä todella äänekkäät maantieajossa. Etten sanoisi että sairaan äänekkäät. Vai onko Vectra GTS:n ominaisuus todella runsas rengasmelu 80-> nopeuksissa?

Seuraavia renkaita pitäisi suunnitella mikä olisi seuraava merkki. Eli millaisia käyttäjäkokemuksia löytyy 17" vanteilla olevista kesärenkaista? Kannattaako pysyä merkkirenkaissa jos haluaa ehdottomasti hiljaisuutta?
marqus
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja marqus »

Fordissa oli alla Maxxis merkkiset MA-V1 225/45/17 kokoisena http://www.maxxis.com/products/automoti ... sp?id=5455
ja olivat suhteellisen hiljaiset kokoonsa nähden. Vähemmän myyty merkki mut löysin aikoinaan edullisesti ja otin riskin ja ostin ne sen enempää tietämättä. Iloisesti yllätti myös se että ne kesti 2 kesää ja edelleen olis ollu pintaa jäljellä kun möin pois. Ja ajotapa ei ollu kaikkein säästeliäin kumminkaan :oops:
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Jartsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Itsellä ollut GTS:ssä alla 215/50/17 Goodyear NCT5 -kiekot, en suosittele kenellekään. Erittäin äänekäs, eikä kummoinen ajettava. Nyt on pintaa alle 2mm jäljellä, tilalle on tulossa 225/45/17 Goodyear F1 Asymmetric. Ainakin pitäisi olla kaikin puolin parempi rengas, myös "ääneltään".
marqus
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja marqus »

Jatketaan vielä et auton alle on tulossa Bridgestone Potenza RE050 A 17" tai 18" vanteille rullattuna. Sitten voin sanoa et millaset ne on.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Jonppa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jonppa »

Mulla oli kesällä 2006 SportContact 2:t 16" ja hiljasempia renkaita saa mun mielstä hakea. :o Voisko tuo olla Vectrassa "ominaisuus?" Ei nimittäin Tigrakaan ole rengasmelun suhteen hiljasimpia kikottimia.

Mulle tulossa kans (varmaan ens viikolla jo?) alle Potenza RE050 A 17" joten kokemuksia saa täältäkin jos vielä tarvis on.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time,
but you cannot fool all the people all the time.
-Abraham Lincoln
Jartsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Tuohon meluisuuteen vaikuttaa moni asia, auto tietenkin eniten. Vectran pitäisi olla usean lähteen mukaan varsin hiljainen kulkine. Renkaissa vaikuttavia tekijöitä ovat tuumakoko, leveys, profiili, nopeusluokka ja kantavuus. Sama rengasmalli voi olla tietyissä kokoluokissa hiljainen, toisissa taas meluisa.
JuhaKHJ
'Senator'
'Senator'

Jonppa kirjoitti:Mulla oli kesällä 2006 SportContact 2:t 16" ja hiljasempia renkaita saa mun mielstä hakea. :o Voisko tuo olla Vectrassa "ominaisuus?" Ei nimittäin Tigrakaan ole rengasmelun suhteen hiljasimpia kikottimia.

Mulle tulossa kans (varmaan ens viikolla jo?) alle Potenza RE050 A 17" joten kokemuksia saa täältäkin jos vielä tarvis on.
Jos en oikein väärin katsonu niin alla on pelkät Sport Contactit. Pintaa on jäljellä noin kesän ajojen verran. Täytyy tarkistaa myös renkaiden ikä mutta jokatapauksessa maksimi 3 vuotta.

Muilta GTS:n omistajilta kaipaisi kyllä myös mielipiteitä miten meluisaksi autoksi koette GTS:n?

Vaikka toki en kyllä muutamaan vuoteen ole omistaja. Pelkkä haltijakummi. :lol:
Vecculiko
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Vecculiko »

Minulla astra-h ja laitoin eilen alle ContiSport2:t kokoa 205/50/17. Ei voi järin hiljaiseksi kehua. Melu riippuu voimakkaasti tien pinnan laadusta. Karkealla asfaltille erittäin meluisa (nastarengas on hiljaisempi). Sileämmällä pinnalla tuntemus päinvastainen, eli hiljaisempi kuin nastarengas. Luulen siis, että vika ei ole autosi vaan pikemminkin rengas. Oma kokemus on, että jos mennä profiilissa alle 55:n, niin kaikki renkaat ovat meluisia Suomalaisilla teillä. En ainakaan itse ole vielä hiljaista onnistunut löytämään. Jos joku on sellaisen löytänyt, niin kertokaan muillekin.
Vecculiko
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Vecculiko »

No niin, osasyy Contien helvetinmoiseen jyrinään selvisi. Olivat sitten rengasliikkeessä laittaneet urheilulliset rengaspaineet renkaisiin 3.1bar. Laskin puolikkaalla ja vähän helpotti. Ei nuo kyllä vieläkään ole mitkään hiljaiset ainakaan tässä autossa.
JuhaKHJ
'Senator'
'Senator'

Vecculiko kirjoitti:No niin, osasyy Contien helvetinmoiseen jyrinään selvisi. Olivat sitten rengasliikkeessä laittaneet urheilulliset rengaspaineet renkaisiin 3.1bar. Laskin puolikkaalla ja vähän helpotti. Ei nuo kyllä vieläkään ole mitkään hiljaiset ainakaan tässä autossa.

Mikä paineen kuuluu olla? Eli laskit 2.6 bar paineeksi?

Ennen kun autos oli 195/65R15 renkaat niin kesäisin pidin 2.3bar niissä. Pitääkö matalaprofiilirenkaissa olla enemmän painetta/kuinka paljon enemmän?

Täytyy vissiin kans käydä painemittarilla kokeilemas.
Kuke
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kuke »

Hieman sivutaan aihetta mutta isäukolla on aivan uusi saab 9-3 ja siihen vaihdettiin nyt kesärenkaat kokoa 225-45-17 ja merkiltään falken. Ne pitää aivan järkyttävää meteliä joten isä vaihtoi tajaisin sitten kitkarenkaat :-? Hetken kuluttua voi olla myytävänä uuden kankeat falkenin renkaat :lol:
Astra22
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Astra22 »

Mulla kesäkumeina Gislavedin Speed 606, paljon hiljaisemmat kuin aikaisemmat Continentalit.
Hyväksi neuvoksi sanotaan sitä, jonka mies antaa ollessaan itse liian vanha olemaan huonona esimerkkinä.
Omenalimu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Omenalimu »

Ei voi ainakaan Nexenin N3000 hiljaiseksi kehua. Kokoa 215/40/17.
Irmscher DTM Edition Coupe -03
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JJunior »

Kumhon ecsta 205/40/17" 900km ajettu nyt ja on hiljaisimmat renkaat mitä mulla on koskaan ollut. Tosin varmasti melu kovenee kun rengas kuluu mutta olen erittäin tyytyväinen. Odotin paljon meluisampaa kun profiili vielä noin matala. Autona astra f caravan, tuntuu suorastaa hiljaiselta autolta nyt :lol:

Niin, ja tuli tuossa tiistai/keskiviikko testattua tuota märkäpitoa ja lumella pitoakin :lol: oikein hyvin pitää tienpinnassa vesikelillä reilummallakin nopeudella. Tuossa keskiviikkona sitten tuli kesken matkan jännitettävää kun tiellä alkoi olla ainakin 3cm lunta ja mäkistä maisemaa oli. Kun olis talvirenkailla ajanu, ei ollu pito ongelmia ollenkaan :o
2.0t Re85
ap85
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Hiljaisia kesärenkaita 17" vanteelle

Viesti Kirjoittaja ap85 »

Nostetaas tätä vähän.

Pitäs ostaa kesäksi 17" kiekoille uudet gummit. Viime kesän ajelin 16" Bridgestone Potenzat alla kunnes yksi kumeista antautui ja täytyy sanoa että oli kyllä hirveät kumit ajaa. Kuten moni muukin sanonut niin meteliä oli enemmän kun Hakkapeliitta 4:et alla. Kevät lähestyy kovaa vauhtia ja olen miettinyt Continental Sport Contact tai Kumho Ecsta -renkaita? Kokemuksia näistä? Hiljaiset renkaat ois eritoten hakusessa.
Skoda Octavia TDI
Vastaa Viestiin