Millä piki pois helmoista?

Keskustelua Opeleista
Mike
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Mike »

Eli millä olette puhdistaneet pikiroiskeet helmoista ja vanteista?
Itse olen yrittänyt liuottimella, mutta huonoin tuloksin... ihan pienet viirut lähtee, mutta isot mällit ei lähde mihinkää!

Eikä oikein viittis kovia liuottimia koittaa, koska helmat on vasta maalattu...

Onkohan tieliikennelaitokselta mahdollisuus saada mitään korvauksia, koska pikeä on helmoissa ja vanteissa melko paljon?

PRKL! Ottaa kyllä päähän ku on ihan uudet vanteet ja auto vasta maalattu!!!!
Mikko I
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko I »

Itse puhdistin uunituoreen auton helmoista pien ja valkoisen tieviivamaalin hiovalla vahalla. Liikaa voimaa ei tietenkään sovi käyttää. Tulos oli erittäin hyvä.
Ascona B 2.5E & BMW 518i
Mika
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Mika »

Korrekin cleaner on ollut tosi toimiva valkoiseen autoon tulleille pikitahroille.
Kilpakarva
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Kilpakarva »

Shellin Biopesu -tai jotain tota lähellä oleva nimi. Harmaa 0,5l ''kukkaruiskupurkki''.

Sairaan hyvää kamaa, vaikka nimi on tuollainen..... eikä edes kallista, joten mitään ei häviä jos kokeilee.
Tombracer
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Tombracer »

Itse käytin Halpa-Hallista hankittua jarruosien puhdistussprayta. Sillä pinttyneetkin pikismäidät lähti hyvin pois.

Eikä purkki oo hinnallakaan pilattu, jotain 4-5 euriboria..
Tune
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Tune »

Itse olen käyttänyt pien poistoon EKO SOL ajokaluston tehopuhdistajaa. Tuotetta tekee Alfa-Kem Oy. Purkin kyljessä lukee: EKO SOL poistaa tehokkaasti rasvan,noen,pien ja maantiesuolan.
astraevo
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja astraevo »

Joo kyllä kerran vitutti... Viime kesänä juuri kruisinkipäivänä, oisko ollut ensimmäiset, jotka järjestettiin Motonetillä. Ajelin samana päivänä tuusulanmotarilla Tammiston kohdalla. Siinä oli tielaitoksen miehet hieman asvalttia leikelleet. No kun mä huomasin et asvalttia on leikelty päätin poistua motarilta. Käännyin tammistoon.. (olin mennossa helsinkiin päin) Sille tielle joka vei(Iso Vexi yms. kaupoille.. Jouduin sit hieman jarruttelee, jotta kojetaulu ei tulis syliin..(leikkaukset oli aika pahoja) No ajattelin et hyvä eipä vanteet paukkunu. Sit vasta illalla ennen kruisinkeja menin kaverille pesee autoa katoin helmoja. No jotain mustaa paskaa roiskunu.

Hitto pikeehään se oli. Hinkkasin siinä lähes tunnin hikipäissään käyttäen kaiken maailman liuottimia, eipä niistä oikeastaan hyötyä ollut. Mä tein sit silleen et laitoin vahaa rättiin ja sit vaan hullua hinkkausta. No kyllä piki lähti mut oli sitä vielä viime talvena vähäsen takapuskurin ala reunoissa.

Et oishan se kiva jos sais jotain korvausta, mut empä kyllä hakenu. (esim pesulaskun voi lähettää tielaitokselle) Mut mielestäni noi asvalttileikkaukset vois vähän järkevämmin suunnitella. Yhden kerran mäkelänkadulla irtos näistä kaiuttimista linkki. http://www.geocities.com/opelastracarav ... G_0203.JPG diskantti. Sen sain kuntoon liimalla..
Polli
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Polli »

Tuota pien poistoa kun aloin miettia, niin mitenkähän toimisi ihan moottoriöljy?? Sen ominaisuudet voisi olla sellaiset että piki voisi lähteä. Öljynhän pitäisi sitten lähteä pesemällä pois. (Ei kokemuksia asiasta, heitin vaan ajatuksen...)
VP
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja VP »

Maalipinta ei välttämättä pidä moottori öljystä!
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

EIkä maaliponta myöskään pidä linnunpaskasta -> syöpyy
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
VP
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja VP »

On 2002-05-17 09:18, JJ wrote:
EIkä maaliponta myöskään pidä linnunpaskasta -> syöpyy
Shit happens :grin:
Mike
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Mike »

Lensetilillä lähti hyvin. Ei tiedä onko kuinka ystävällista maalipinnalle, mut hyvin ainakin toimi. Laitoin puhdistuksen jälkeen pari vahakerrosta päälle suojaksi...
Kiitos kuitenkin vinkeistä!
Vectra A 2,0i
Juheksi
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juheksi »

On 2002-05-11 14:35, Mike wrote:
Eli millä olette puhdistaneet pikiroiskeet helmoista ja vanteista?
Itse olen yrittänyt liuottimella, mutta huonoin tuloksin... ihan pienet viirut lähtee, mutta isot mällit ei lähde mihinkää!

Eikä oikein viittis kovia liuottimia koittaa, koska helmat on vasta maalattu...

Onkohan tieliikennelaitokselta mahdollisuus saada mitään korvauksia, koska pikeä on helmoissa ja vanteissa melko paljon?

PRKL! Ottaa kyllä päähän ku on ihan uudet vanteet ja auto vasta maalattu!!!!
AutoGlymin Tar+Adhesive Removerilla lähtee ja ei pilaa maalipintaa.
krisu&astra
'Agila'

piki

Viesti Kirjoittaja krisu&astra »

:evil: Juupa juu, piki lähtee parhaiten jarrulevyjen puhdistus sprayllä, mutta ajatelkaapa millainen sotku on kun rekalla ajetaan ja vetäjän ja kärryn perse täynnä piki pilkkuja (4,2m korkeuteen ja 2,6m leveydeltä :cry: )
jake
'Kadett'
'Kadett'

piki

Viesti Kirjoittaja jake »

Tärpätillä on piki irronnu hyvin, eikä o maali kärsiny. Voihan sitä vielä hiukan vedellä laimentaa.
Vastaa Viestiin