Astran ovikaiuttimien koosta...???

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Astralyzer
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Astralyzer »

Juu, eli mikä mahtaa olla G Astran vakiomallisten ovikaiuttimien koko? Lieneekö 5,25" tai jotakin? Olen tässä suunnittelemassa hifien päivitystä paremmaksi ja kiinnostaa, minkä kokoista palikkaa tuonne oviin (etu ja taka) kannaattaa sovitella vakiopaikoille.

Entä onko kenelläkään kokenmuksia nuista Ljudian kauppaamista Peerlessin komponenteista? Onko laadullisesti mitä luokkaa, kun hinnat tuntuu aika edukkailta. Suunnittelin, että hommais vaikka subin, keskiääniset oviin ja diskantit kaikki Peerlessiä. Lieneekö siis ihan PC:stä vai saako nuista millaista ääntä irti kohtuuhintaisilla vahvistimilla.

Pennejä ei ole kovasti jonossa, joten täytyy katsastella vähän halvempia komponentteja.

Kaikki kommentit ja mielipiteet kiinnostaa, koska olen tässä vasta harrastuksen alkutaipaleella.
Teukka76
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Teukka76 »

Uuudessa Autosoudissa oli testissä reilun 100€:n erillisarjoja. Muistaakseni Astraan menee 6,5" elementit.
SorZa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja SorZa »

Mun mielestä peerless on ihan laatumerkki.
Mut jos ljudiasta ostaa niin kannattaa ostaa DLS tai Ultimate sarjat. hinnat kohallaan ja ainakin Ultimate on laatutavaraa.

Korjatkaa jos olen aivan väärässä.
Kuva
keltainenankka
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja keltainenankka »

G astraan menee 6,5'. Sinne ei kovin syvä kajari mahdu ja joudut hankkimaan sovittemet + hyvä laittaa sovittimien lisäksi korotinrenkaat, koska alkuperäiset ovat hyvin matalat (voi ottaa lasiin kiinni kun lasi on alhaalla) ja normaaleissa kajareissa huomattavasti syvempi. Ongelmia tulee myös siinä, että ottaa helposti suojakoteloon kiinni, sitä voi joutua hieman vuolemaan isommaksi, jotta kaiutin mahtuu potkimaan (katso ettet vuole ritilän kiinnikekohdista, tai jos joudut niistäkin kohtaa, niin voihan sen laittaa esim.liimalla kiinni.

Niin ja siis kyse oli etukajareista. Takakajareita en lähtenyt vaihtaa vaan jätin kokonaan irti.

SPL Dynamiciltä 12' subi Hirvoksella muistaakseni kans tuo 100 egee ja kotelo taisi olla 33l 80egee(tietysti kotelon voi tehä itsekkin)

<font size=-1>[ This Message was edited by: keltainenankka on 2003-03-27 19:16 ]</font>
SorZa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja SorZa »

Ite en kyl missää vaiheessä laittas yhtään SPL merkkistä laitetta autooni.
paskempaa merkkia saa hakemalla hakea,
ainaki testien mukaan.

kaverilla on SPL vahvari, erillissarja ja subi.
vahvistimestä päätteet palanu kerran.
kummakki midit ja jakosuotimet erillissarjaan vaihettu ja subi kaatopaikalla.

Jokainen tietysti tekee mitä tahtoo.
tämä on vaa mun mielipide.
Kuva
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

SPL:n erillissarja ja muut yläpään kaiuttimet eivät ole juuri suitsutusta saaneet. Vahvistimimet ovat ainakin testeissä olleet asiansa ajavia laitteita, joskaan todelliseen laatuun ja kestävyyteen ei testeissä ole mahdollista perehtyä. Itse arvaisin että vahvistimen hajoaminen oli yksittäistapaus, yhden hajoamisen perusteella paha sanoa mitään lopullista.

Subbarit sen sijaan ovat ainakin vertailuissa pärjänneet suorastaan erinomaisesti. Vertailutesteissä ykköstiloja on useita ja kärjessä ovat nekin olleet jotka eivät ole voittaneet. Lisäksi hinnat ovat yleensä olleet keskitasoa tai jopa alle, eli ainakin suorituskyky on testien perusteella hintaluokan kärkeä ja parempi kuin monissa kalliimmissa. Elementeillä tuntuu muutenkin olevan varsin hyvä maine.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

On 2003-03-27 19:32, SorZa wrote:
ainaki testien mukaan.

SPL Dynamics vai SPL Pro? Itselläni toiminut SPL Dynamics MT-504 vahvistin moitteettomasti jo 4 vuotta. Vahvistimet ja subbarit voittaneet useita testejä omissa hintaluokissaan, monesti kalliimmatkaan eivät ole pärjänneet.
Zeni
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zeni »

SPL Dynamicsin subbarit ja vahvistimet ovat hyviä (riippuu tietysti aika paljon laitteesta), mutta erillissarjoihin ym. kajareihin en haaskaisi rahaa. Toi MT sarja ei yleisesti ole kovin arvostettu , itse en ole koskaan omistanut tuollaista , mutta erittäin hyviä hintaisikseen kavereilta saadun(=kuullun) kokemukset mukaan. Se ERILLISSARJA on kaiuttimista kuitenkin tärkein osa , joten siihen kannattaa panostaa ja jättää pari niistä 4-6 12" :wink:
-----Zeni-----
"Aluminum, tastes like fear
Adrenaline, it pulls us near"
keltainenankka
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja keltainenankka »

On 2003-03-27 19:32, SorZa wrote:
ainaki testien mukaan.

Nyt olikin kyse hinta-laatusuhteesta ja oli muuten ainoita vehkeitä, joka kesti yhden db-testin alusta loppuun, mutta ei voittanut muita äänellisesti. Eiköhän toi vahvarin hajoaminen ole yksittäistapaus. Mutta sehän on selvää halvalla ei hyvää saa.

Jooja tärkeintä on että panostaa noihin erillissarjoihin, sieltähän se ääni tulee ja basson antaa vain hiukka lisää potkua.
Vastaa Viestiin