Miten on. Ostaako tarvike vai suosiolla alkuperäinen. Koneeseen tulee täydellinen remontti ja ajattelin tuon pumpun samalla uusia kun näytti rantua olevan pumpun sisällä. Koskaan ei ole öljypumppua tullut uusittu näihin vehkeisiin mutta jos nyt tähän sitten. Varaosavarasto myy tarviketta 129€ :lla ja originaalia en ole vielä edes uskaltanut kysyä mistään, eiköhän tuo kohtuu arvokas kuitenkin ole. Säästääkö tässä nyt taas väärässä paikassa, kuitenkin koneen tärkeimpiä osia.
Ei olisi mikään ihme, vaikka tuo tarvikeosa olisi alkuperäinen osa. Törmännyt tilanteisiin, joissa tarvikeosa on ollut alkuperäinen gm-osa joista on vain poistettu nuo gm:n merkit. Saahan noihin rattaat ja tiivisteetkin hommattua, jos tuntuu koko pumppu liian kalliilta?
Mulle tehtiin ja 20XE pataan täysi remppa, sillä oli ajettu n. 300 000. Kyllä siellä ainakin oli pumpun rattaat jo huomattavan kuluneet. Uudet rattaat ja tiivisteet opel liikkeestä n. 80 euroa..
- Corsa OPC -07
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
Keme kirjoitti:Opelin hinta öljypumpulle taisi olla jossain 250e nurkilla. Itse pistin tuollaisen varaosavaraston FAI-merkkisen pumpun tilaukseen.
Oliko pitkäkin toimitus aika tuolle FAI:lle ? Pitäis muutenkin tilata tuolta nuo paininkupit, pitänee ensin kuitenkin tuota pumppua kysäistä opelilta tai osatoimituksesta. Miten lie nuo FAI:n tuotteet muuten laadukkaita?
Ei saakeli voiko siellä tuollainenkin ongelma vielä tulla. Tuota en ole tutkinut vielä ollenkaan sopiiko se holkki sinne. Mutta mulla on sellainen ongelma että pumpun rattaiden taustalevy ottaa lohkossa olevan pumpun syvennyksen reunaan kiinni -> ei mene paikalleen sen takia niille ohjureille.
Katoin tuosta fain tiivistesarjasta niin siellä näkyy olevan isommalla halkaisijalla oleva stefa tuohon pumppuun.