Ostamassa vectra 2.0 CDX -95. Kannattaako?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
ov21c
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ov21c »

Siis olen ostamassa moista kulkupeliä.
Yksi asia joka epäilyttää on, että autolla on ajettu n.260tkm, että mahtaako vehe kestää vielä lisä kilometrejä? Siis auto on -95 mallia ja koneen pitäisi olla jo sitä uudempaa mallia. Siispä vastatkaa.
Meska
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Meska »

Kone on kai ecotech tsydeemi eikö vain? Niissä (ainakin alkupään malleissa) on ollu aika paljon ongelmia jos vaikka verrataan siihen vanhempaan 16v koneeseen, mitä on ollu esim. gsi kadett:issa. Riippuu tietenkin paljon muustakin kuten onko maantie- vai kaupunkiajoa tms. Kannattaa soittaa entiselle omistajalle ja kysellä vähä ja vaikka käyttää autotohtorilla, tosin en kyllä niiden pätevyydestä menekään takuuseen. Muuten mitä nyt vectroissa on ongelmia ollut ruoste, sähköviat pari mainitakseni, vaikka nämä tietysti ovat autokohtaisia. Kyllä veccu hyvä auto on, ei siitä mihinkään pääse ja minä olen ainakin yksi tyytyväinen omistaja. :wink:
BMW M3 E92 Coupé
pebe
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja pebe »

95 malli on vielä A Vectraa. Nyt herääkin kysymys että mikä 2.0 auto on?
jos on 8v, niin kone toimii kuin junan vessa. Jos on 2.0 16V niin kyse on ecotec motista joka on ilmeisesti hieman epävarmempi ja tietenkin huoltokulut on kalliimmat.

CDX varustelu on hyvä.

Etsippä searchilla lisää tietoja sillä tästä on kirjoiteltu aikaisemminkin.
ov21c
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ov21c »

Kiitoksia tiedoista. Kyseessä on muistaakseni tuo 8 venttiilinen versio joten asia on pihvi ja porsas.
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

8-venttiilinen C20NE-moottori 1995-mallisessa A-Vectrassa on jo vähän harvinaisempi, sillä se on juuri se "vanha" moottori ja aika monissa 1995-mallisissa on jo tuo uudempi 16-venttiilinen X20XEV-moottori (Ecotec), jota on käytetty todella monissa uudemmissakin Opeleissa. Molempia moottoreita on 1995 käytetty kyllä CDX-Vectroissa, kyseessä ovat täysin eri moottorit kuitenkin. Muutenhan tuo viimeisen vuosimallin A-Vectra on kyseisen mallin viimeistellyin versio, eli kaikki lastentaudit oli jo korjattu autosta, ja CDX:ssä oli vielä mukavuusvarusteitakin ihan hyvin sen ajan tasoon nähden. Mukava autohan A-Vectra parhaimmillaan on, tosin ruostevaurioita saattaa niissä olla, eli se kannattaa tarkistaa. Molemmat moottorityypit kyllä kestävät, mutta toki 8-venttiilinen OHC-moottori on halvempi huoltaa ja ehkä kestävämpikin ja yksinkertaisempi. Tehoa 8-venttiilisessä mallissa on 115 hv (85 kW) ja 16-venttiilisessä 136 hv (100 kW), molemmilla kyllä ehtii ihan hyvin.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
pebe
'Admiral'
'Admiral'

ATA:an voi aina luottaa!
itse olen kyllä nähnyt enemmän noita 2.0i (8v) veccuja vuosimalleja 94-95 kuin tuota 16v.

Kävin tuossa syksyllä koeajamassa tuommosta 16v mallia, ja olihan se mukava! Mutta näin käyttöautona itse suosittelin tuota normi 8v mallia.
tiki77
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja tiki77 »

Itse suosittelisin myöskin 8-venttiilistä versiota, koska nämä Ecotec-moottorit eivät tahdo kestää normaali kättöä. Tiedän ainakin neljän Ecotecin lauenneen, parhain alle 70 tkm. Ja auto oli huollettu säännöllisesti merkkiliikkeessä.
pebe
'Admiral'
'Admiral'

tässähän on kyseessä juurikin nämä lastentaudit, mistä mainittiin.
Eli 8v motti on jo viilattu kohilleen kokemusten perusteella. Kun taas tuo 16v ecotec on ensimmäisiä vuosiä käytössä.

Itsellä on myös ikäviä kokemuksia, onneksi ei omakohtaisia, tuosta 16v mallista. Maksoi kaverille 22000 vanhaa rahaa.

En toki halua mollata autoa, on nimittäis toimiessaan todella hyvä ja pirteä! Keskustelin yhden 16v omistajan kanssa ja hänen autonsa oli toiminut moitteetta, joten taitaa olla niin kovasti yksilöstäkin kiinni.
Vastaa Viestiin