Tarkoituksena olisi asentaa 2 kpl vahvistimia (digi) Calibran varapyörakoteloon ja kansi / pleksi päälle.
Tuleeko em. virityksestä lämpöongelmia eli onko ilmanvaihtoon syytä paneutua. Vahvistimiksi olen
ajatellut Pioneerin ICE-power malleja (kuulemma vähäinen lämmöntuotto?).
Neuvoja ja vinkkejä otetaan mieluusti vastaan.
Toinen kysymykseni koskee Calibran vakiodiskantin paikkaa, joka on ovenkahvan korkeudella.
Tarkoituksena on asentaa 2-tie erillissarja eteen ja uusi diskantti menisi "heittämällä" vakiopaikalle.
Diskantin paikoista on ollut paljon puhetta, mutta toimiiko vakiopaikka, kun käytössä on DSP:llä
varustettu soitin ja diskantin voimakkuutta voi vielä säätää jakosuotimesta erikseen.
Vahvistimet varapyöräkoteloon / diskantin paikka Calibrassa
Tuo diskantin paikka riippuu todella paljon autosta ja kuuntelijasta. Parasta olisi jos pääsisit itse kuuntelemaan erilaisia asennuksia Calibrassa. Itsellä on tällä hetkellä orkkisritilöiden alla Kadetissa eli kojelaudan päällä, sitä ennen oli 406 pösössä kupeissa kojelaudan päällä. Minusta kuulosti ehkä hieman paremmalta pösössä, diskantit oli suunnattu jotakuinkin oikeanpuoleinen kuskiin päin ja vasen vänkärille, kuin mitä nyt. Pitäis kokeilla tuota Kadettiinkin. Itsellä ei taito riitä tekemään paikkoja A-pilareihin, tuota olen kyllä miettinyt että jos kuitenkin kokeilisi...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Jos kyseessä tulee olemaan 2-tie sarja ja midi tulee oveen niin diskantin optimaalinen paikka olisi stereo kuvaa ajatellen peilikolmiossa.. sillä stereo kuva ja ääni "hajoittuu" jos diskantit työnnät syvälle kojelaudalle nurkkaan..
Diskantteja kannattaa kokeilla suunnata kuuntelijaa kohden tai suoraa vastakkain..
Eipä vahvistimille ylimääräsistä tuulettimistakaan varmasti haittaakaan ole..
Diskantteja kannattaa kokeilla suunnata kuuntelijaa kohden tai suoraa vastakkain..
Eipä vahvistimille ylimääräsistä tuulettimistakaan varmasti haittaakaan ole..
Laita sinne kaksi tietokoneen puhallinta. Toinen imemään ilmaa sen pleksin alle ja toinen puhaltamaan sitä pois. Jottei ne ropellit puhalla kokoajan turhaan, niin sinne voi kytkeä termostaattiohjatun releen, jonka liipaisua voidaan säätää lämpöanturilla ja laittaa se samalla toimimaan vahvistinten herätejännitteen ollessa ylhäällä. Mulla olisi ylimääräinen termostaattirele jos kiinnostaa.
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-