Kattoluukku Calibraan jälkiasennuksena

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
cm-cali
'Senator'
'Senator'

Kattoluukku Calibraan jälkiasennuksena

Viesti Kirjoittaja cm-cali »

Olen ruvennu miettimään että olisiko mitään järkeä tollasessa, auto on kuitenkin sen verran hyväksi yksilöksi osoittautunut että aion pitää pitempään. Saisin Calibran alkuperäisen luukun moottoreineen ja johtoineen suht edullisesti ja olen ymmärtänyt että nämä Finlandiat jne on aika surkeita. Mitähän tolle tulis hintaa maalauksineen+peltitöineen? Onko mitään johtoja valmiina?
Insignia 2.0CDTI OPC-Line -14
Kawasaki ZX-6R -04
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja timppa1 »

Mehän noita tehään töissä.Ei pitäs olla ihan mahottoman hintanen,tietty riippuu mimmosen luukun haluut.
Mä ostin itelle tällä viikolla sähkötoimisen luukun ja aattelin sen tohon farkku f astraan laitella.
Ohan se ihan mukava varuste varsinkin kun ei oo ilmastointia.
Nii ja ei siinä mitään maalaustöitä tarvi tehä.
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

jos alkuperäistä meinaat niin on varmaan helpoin vaihtaa koko tolppakatto
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
cm-cali
'Senator'
'Senator'

Juu alkuperästä olen meinannut. Mutta jos koko katosta ruvetaan puhumaan niin menee kyl aika hintavaks.. Tietysti pitäs punnita mitä ne työt tulee maksamaan jos leikkais vaa reiän tälle mun valmiiks ostamalle orkkis luukulle ja laittas sähköt suhteutettuna tohon koko katon ostoon mikä taas kävis tietysti suoraan. timppa1 laita mulle vaikka privalla suuntaa antava hinta tolle hommalle molemmille em. vaihtoehdoille.
Kawasaki ZX-6R -04
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Onko Calibroja ilman kattoluukkua :o
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
cm-cali
'Senator'
'Senator'

Juu löytyy mutta varmasti vähemmän löytyy luukuttomia ku luukullisia. Ilmastointi tosin löytyy iteltä. Suomi-autot on suurimmaksi osaksi niitä joista ei löydy kumpaakaan. Ja mitä uudempi calibra niin sitä yleisempi yhdistelmä toi ilmastointi-ei luukkua.
Kawasaki ZX-6R -04
calluman
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja calluman »

Mulla ei oo luukkua ja hyvä ettei oo.
En tarvi semmosta.
Ehkä vielä joskus....
Katana
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Katana »

Kannattaa oikeasti miettiä tarvitseeko sitä, varsinkin kun on ilmastointi Hankalaa, saako sitten hyvän ja mihin hintaan...
Kuitenkin jos tekee mieli se saada, niin helpointa olisi tuo katon vaihto. Ellei johtoja, sekä kiinnikkeitä ole valmiina.
Oletkos kurkistanut kattoverhoilun alle miltä siellä näyttää?
Calibra 2.0i 16v -91
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Kyllä tuo kattoluukku on ilmastoidussakin autossa ihan mukava.
Itse jätän luukun auki jos joutuu helteillä jättämään auton aurinkoon,niin pysyy jonkinverran viileämpänä.
cm-cali
'Senator'
'Senator'

Oon katellu sen verran että ainakaan siihen katon etureunaan (sisävalon lähelle ei tule mitn johtoja joten joutuu varmaa vetämään katkaisimellekin johdot alusta asti ja itse mekanismin mukana tulee ne omat johdot.
Kawasaki ZX-6R -04
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Ei kai sinne luukulle tule kuin yksi johto,elikkä +12v kuskin kickpanelin takana olevasta isosta liittimestä?
Maathan vekotin saa rungosta...
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Tuo Calibran luukku on vain ikävä kun se on umpipeltinen eikä lasinen. Lasiluukku olisi paljon kivempi. Että kun autossa on ilmastointi, niin mitäs jos siihen tekisi vain ison ikkunan kattoon/lasikaton joka ei edes aukeaisi, mutta toisi valoa sisään?

Itsellä kun Vectrassa on alkuperäinen lasiluukku ja Calibrassa alkuperäinen peltiluukku ja se lasinen luukku on paljon mukavampi, kun siitä tulee valoa silloinkin kun se on kiinni.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
cm-cali
'Senator'
'Senator'

Kehityskelponen idea atalta. Mutta ei taida se vecculin alkuperänen lasiluukku sopia calibran mekanismiin? Tai voishan sitä tietysti miettiä jos löytäsin jostain sen Vectran lasiluukun ja koneiston niin laittais sen.. Onko kellää kuvia tästä luukusta? Toimikoo samallalailla ku Calibran (2-asentoinen ja rullautuu katon päälle? Vai meneekö se sinne katon väliin?
Kawasaki ZX-6R -04
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Tuo vectran lasiluukkuhan liukuu käsittääkseni katon sisään.
Calibrassakin varmasti olisi luukku näin toteutettu,jos katon pituus ja muoto antaisi myöten.

Itse tuota pohdiskelin jossain vaiheessa miksi calibraan ei ole lasista luukkua laitettu ja tulin siihen tulokseen, että lienee hieman alttiimpi rikkoontumiselle luukun ollessa auki kuin vectrassa.
Omenalimu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Omenalimu »

Ite taas tyytyväinen ettei calibrassa ole lasikattoluukkua. välillä kun luukku on auki niin aurinko kyllä häikäsee aikas pahasti.
Irmscher DTM Edition Coupe -03
Vastaa Viestiin